Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@00:14:54 GMT

فراخوان تظاهرات میلیونی علیه «سیسی» در مصر  

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۷۴۷

فراخوان تظاهرات میلیونی علیه «سیسی» در مصر  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، تظاهرات مردم مصر برای برکناری عبدالفتاح سیسی از قدرت، در شهرهای مختلف این کشور همچنان ادامه دارد، به طوری که طی تظاهرات‌های 29 و 30 شهریورماه، شماری از تظاهرکنندگان بازداشت شدند.
  شهرهای مختلف مصر از جمله سوئز، شهر «المحلة الکبری» در استان الغربیه، «نجع حمادی» در استان قنا و پورت‌سعید و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. دیروز، 30 شهریورماه نیز برای دومین روز متوالی شاهد اعتراضات گسترده شهروندان علیه سیاست‌های سیسی، رئیس‌جمهور این کشور بود.
 
تظاهرکنندگان مصری با سر دادن شعارهایی علیه رئیس‌جمهور این کشور، خواستار تغییر اصولی در سیستم اداره این کشور و برکناری سیسی از قدرت شدند.
 
شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها همچنین، تصاویری از بازداشت شماری از جوانان معترض مصری را در دست داشتند.
 
در همین راستا، «محمد علی»، هنرپیشه و تاجر معروف مصری که در تبعیدی خودخواسته در اسپانیا به سر می‌برد، طی فراخوانی، خواستار تظاهرات میلیونی مصریان در روز جمعه آینده علیه عبدالفتاح سیسی شد.
 
علاوه بر مصر، ده‌ها نفر از مصری‌های مقیم آمریکا نیز در مقابل محل اقامت عبدالفتاح سیسی در نیویورک تجمع کرده و شعارهایی علیه رئیس‌جمهور مصر سر دادند. آنان با در دست داشتن پلاکاردهایی، نقض حقوق بشر در مصر و بازداشت هزاران مخالف مصری و سرکوب تظاهرات را محکوم کردند.


در مقابل، شماری از طرفداران رئیس جمهور مصر در نیویورک تظاهراتی تشکیل داده و شعارهایی در تحسین ریاست جمهوری سیسی و اقدامات وی سر دادند.
 
معترضان علیه سیاست‌های سیسی در واشنگتن نیز با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل کاخ سفید، سیاست‌های رئیس‌جمهور مصر را محکوم کرده و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا حمایت خود از سیسی را قطع کند. 
 
در شهر تورنتوی کانادا نیز مصری‌های مقیم این کشور با برپایی تجمع اعتراضی تظاهرات‌های مردم مصر در نقاط مختلف این کشور را که از روز جمعه، 29 شهریور، آغاز شده را  تأیید کردند.
 
در نخستین واکنش رسمی مصر به این اعتراضات، هیئت عمومی اطلاعات این کشور در بیانیه‌ای از خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی خواست تا قوانین متعارف شغلی را در پوشش اخبار مصر رعایت کنند و هرآنچه را که مشاهده می‌کنند یا از طریق منابع به دستشان می‌رسد، منتشر نکنند.   یادآوری می‌شود، این تظاهرات، نخستین اعتراض عمومی پس از روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی در مصر از سال 2014 میلادی بوده است.
انتهای پیام
 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مصر تظاهرات مردمی السیسی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد

به گزارش جماران؛ نمایندگان کنگره آمریکا لایحه ای را برای مقابله با تظاهرات های حمایت از فلسطین تصویب کردند.

به نوشته اسپوتینک، این سند به ویژه به مقامات این امکان را می دهد که از کمک مالی به دانشگاه هایی که در قلمرو آنها تجمعات «یهودستیزانه» برگزار می شود، خودداری کنند.

فاکس نیوز گزارش داد که دست کم 167 نفر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دانشگاه های ایالات متحده در جریان اعتراضات در حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

بدین ترتیب مجموع بازداشت شدگان در این گونه تجمعات در دو هفته اخیر به دو هزار نفر نزدیک می شود.

 

دیگر خبرها

  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا