Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:40:44 GMT

سامانه توپخانه‌ای حائل رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۸۷۵

سامانه توپخانه‌ای حائل رونمایی شد

سامانه توپخانه‌ای «حائل» برای نخستین بار در مراسم رژه نیروهای مسلح در جوار حرم امام راحل رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس دقایقی به صورت همزمان در تهران و ۳۰ مرکز استان با حضور نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی و بسیج برگزار شد. مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران با حضور رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان ارشد فرماندهان ارشد نظامی در جوار حرم مطرح امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم پس از رژه یگان های پیاده، سامانه توپخانه‌ای «حائل» که جز ادوات پدافندهوایی محسوب می شود، برای نخستین بار در کنار دیگر ادوات نیروی پدافندهوایی ارتش به نمایش درآمد.

 

بر اساس آنچه نیروی پدافندهوایی اعلام کرده، این سامانه دارای رادار پسیو است یعنی بدون انتشار امواج، اهداف را شناسایی می‌کند، از این رو می‌تواند بدون اینکه دیده شود هدف را ببیند و دست به عملیات بزند.

 

سامانه حائل متحرک به سرعت توانایی جابجایی دارد و برای مقابله با اهداف ارتفاع پست چون موشک‌های کروز یا پهپادهای مهاجم و ریزپرنده‌ها طراحی شده است. این سامانه به دست متخصصین جوان نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و تولید شده است و نیاز پدافند هوایی کشور در حوزه ارتفاع پایین را مرتفع می‌کند.

 

نیروی پدافندهوایی ارتش همچنین در این مراسم سامانه باور ۳۷۳ که نخستین سامانه ارتفاع بلند پدافندی بومی با قابلیت تحرک بالا و توانایی شناسایی ۳۰۰ هدف اولویت بندی ۱۰۰ هدف و درگیری با ۶هدف همزمان را دارد، رونمایی کرد.

 

سامانه موشکی ارتفاع متوسط مرصاد متحرک، دارای قابلیت درگیری با انواع هواگردها و موشکهای کروز و پرنده های بدون سرنشین و سامانه راداری کنترلی و برد بلند آرش به عنوان  تکمیل کننده سامانه های کشف و شناسایی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور نیز در این مراسم به نمایش در آمدند.

 

سامانه ارتفاع بلند اس ۳۰۰، با قابلیت درگیری با اهداف در ارتفاع های پست، متوسط و بلند، سامانه راداری پسیو «افتاباز» دارای قابلیت کشف و شناسایی اهداف هوایی بدون انتشار امواج مغناطیسی و سامانه بومی سازی شده پدافند موشکی ارتفاع بلند اس ۲۰۰ در رژه امروز حضور داشتند.

 

سامانه موشکی پانزده خرداد، با قابلیت کشف اهداف تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری و درگیری و وانهدام اهداف در برد ۴۵ کیلومتری، تحرک بالا، شناسایی اهداف پنهانکار و درگیری همزمان با ۶ هدف نیز به عنوان دیگر سامانه پدافندهوایی بومی کشور نمایش داده شد. سامانه موشکی تلاش با قابلیت تلفیق با سامانه موشکی ارتفاع بلند اس ۲۰۰ و رفع نیاز درگیری ارتفاع متوسط که به صورت کاملا بومی و به دست توانمند متخصصین داخلی طراحی و تولید شده است نیز امروز به نمایش در آمد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی رژه نیروهای مسلح اردبیل فعالیت های مسجدی کانون های مساجد خطبه نماز جمعه رژه روز ارتش مراسم رژه رژه نیروهای مسلح رژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، از جدیدترین بمب خود رونمایی کرد

به گزارش مشرق، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار تصاویری از از جدیدترین بمب خود به نام «القفازه» رونمایی کرد.

این بمب ضد نفر بوده و در سطح زمین کار گذاشته می‌شود.

بمب القفازه پس از فعالسازی به شیوه عمودی منفجر شده و ترکش‌های آن تا مسافت ۳۰ متری پرتاب می‌شود.

شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح در ۲۴ ساعت گذشته

منابع پزشکی اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حملات هوایی و توپخانه ای علیه نوار غزه را تشدید کرده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف قرار داد
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • شهادت ۲۴ فلسطینی در رفح/ رونمایی قسام از بمب جدید «القفازه»
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است