Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموگرافی یکی از روش‌های تشخیص سرطان سینه است که توسط متخصصان تجویز و از آن جا که به وسیله اشعه ایکس انجام می‌شود. بعضی از متخصصان معتقدند باید در موارد خاصی که فرد سابقه خانوادگی دارد انجام شود، اما بعضی دیگر از متخصصان هم بر این باورند که تشخیص زود هنگام سرطان نسبت به استفاده از اشعه، سودمندتر است و خانم‌ها باید از ۳۰ سالگی به بعد، سالی یک بار این آزمایش را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از ۳۵ تا ۴۰ سال در حد یک بار و بعد از آن می‌توان هر دو تا چهار سال یک بار انجام داد. دکترپیام آزاده متخصص سرطان در این باره می‌گوید: اگر سرطان سینه در مراحل ابتدایی کشف شود، بیمار می‌تواند زندگی عادی داشته باشد و به درمان‌های سنگین‌تر مانند شیمی‌درمانی و رادیوتراپی (پرتودرمانی) نیاز نیست حتی سینه‌ها و تخمدان‌ها هم حفظ می‌شوند.

او پیشنهاد می‌کند زنان از سن ۳۰ سالگی به بعد به طور ماهانه سینه‌های خود را معاینه کنند و از سن ۴۰ سالگی به بعد سالانه یک بار به متخصص زنان یا جراح مراجعه کنند.     منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان سینه سرطان پستان ماموگرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید پرشی گفت: ساخت و بازسازی قطعات در چند ساله اخیر روند رو به رشدی را داشته است و متخصصان این امور ضمن کسب آموزش‌های لازم و نیز  به دست آوردن تجربیات جدید توانمندی خوبی را در زمینه ساخت و بازسازی قطعات مورد استفاده این نیروگاه بدست آورده اند.  


وی تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده را ۱۷۵ قطعه و تعداد بازسازی شده را ۸۱ قطعه عنوان کرد و افزود: در مجموع این نیروگاه ۲۵۶ قطعه را در یک ماه گذشته مورد ساخت و بازسازی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • کسانی که این ورزش را انجام می دهند بیش از بقیه عمر می کنند (فیلم)
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست