Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:35:59 GMT

نامنویسی زائران اربعین از مرز 12 هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۵۰۶۶

نامنویسی زائران اربعین از مرز 12 هزار نفر گذشت

مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی گفت: از ابتدای نامنویسی ثبت نام زائرین اربعین حسینی(10 شهریور) تا پایان شهریورماه در استان مرکزی، تعداد ثبت نام کنندگان از مرز 12 هزار نفر عبور کرد.

وحید اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: از آنجاکه زائرین این استان به صورت پراکنده ثبت نام می کنند و با توجه به اینکه برخی در تهران و سایر نقاط کشور یا بعضا در مرز ایران و عراق اقدام به نامنویسی کرده اند، پیش بینی می شود مجموع ثبت نام کنندگان در استان و خارج از استان به دو برابر آمار موجود یعنی قریب به 25 هزار نفر رسیده باشد و این انتظار می‌رود که در نهایت شاهد رشد سه برابری آمار زائرانی باشیم که از این استان در پیاده روی اربعین شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته برای افزون بر 60 هزار نفر شهروند استان مرکزی ویزای زیارت اربعین صادر شد و پیش بینی می شود که امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد سه برابری این آمار باشیم.

اسکندری در ادامه با یادآوری حذف ویزای اربعین گفت: با وجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان بستر نام نویسی از زائران از 10 شهریورماه سالجاری فعال شده است و زائرین می توانند با ورود به این سامانه و پرداخت 15 هزار تومان بابت هزینه بیمه به عنوان یکی از الزامات ثبت نام و نیز مبلغ هفت هزار تومان بابت ارائه خدمات پزشکی که در مجموع 22 هزار تومان است، برای ثبت نام اقدام کنند.

وی بیان کرد: چنانچه زائرین بخواهند شخصا اقدام به ثبت نام کنند مبلغ فوق را پرداخت خواهند کرد و در صورت مراجعه به کافی نت ها برای ثبت نام علاوه بر پرداخت مبلغ فوق بایستی مبلغ سه هزار تومان بابت کارمزد پرداخت کنند.

اسکندری همچنین با تاکید بر اینکه یکی از الزامات برای زائرین همراه داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از زمان خروج از کشور است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده مرز خروجی در نظر گرفته شده برای زائران استان مرکزی، مرز مهران است ولی تردد از سایر مرزها بویژه مرز خسروی که امسال بازگشایی شده بلامانع است.

وی در پایان از زائران اربعین حسینی خواست تا هرچه سریعتر اقدام به ثبت نام در این سامانه کرده و نام نویسی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی هنری پياده روي اربعين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی شامگاه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان همدان بیان کرد: زائران حج، از لحظه اول برای حضور در این مراسم معنوی مورد عنایت ویژه الهی هستند.

وی با بیان اینکه در روایات بر لزوم انجام این سفر بسیار توصیه شده است، افزود: قدردان این توفیق که نصیب شما شده، باشید.

شعبانی با اشاره به اینکه نه تنها در قبل و بعد از سفر، که بعد از انجام حج نیز عظمت این سفر معنوی برای زائران ادامه دارد، گفت: در عرفات با این هدف حاضر شوید، که به محضر حضرت حجت (عج) می‌رسید.

وی با بیان اینکه در کنار اعمال ظاهری، به باطن حج نیز باید توجه شود و آن را درک کرد، بیان کرد: حج تنها یک عمل عبادی نیست، بلکه نگاه سیاسی هم بر آن حاکم است.

شعبانی با اشاره به اینکه همه شما سفیران فرهنگ تشیع در این سفر هستید، گفت: خوب است طواف مستحبی برای امام حسن عسکری (ع)، تنها امامی که به سفر حج نرفتند را انجام دهید

کد خبر 6096666

دیگر خبرها

  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • همایش آموزش متمرکز حج به زائران مازندران
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • گفت و گوی مهر با زائران سرزمین وحی در گیلان
  • (تصاویر) گردهمایی زائران حج تمتع در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین