Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@21:50:56 GMT

استفاده از تانکرهای آبرسانی یک پنجم سال گذشته

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۵۶۸۰

استفاده از تانکرهای آبرسانی یک پنجم سال گذشته

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود منابع آبی به دلیل جاری بودن آب زاینده‌رود، حدود یک پنجم سال قبل از تانکرهای آبرسانی برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال با توجه به جاری بودن آب در رودخانه زاینده‌رود چاه‌های حریم رودخانه آب کافی داشتند، اما در برخی از مناطق شهرداری از جمله دو، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ همچنان چاه‌ها خشک بود، از این رو برای آبیاری فضاهای سبز و درختان از تانکرها استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری پیش بینی تامین تانکر آبرسانی برای آبیاری فضای سبز با تامین اعتبار مورد نیاز در بودجه ۹۸ انجام شد که با توجه به وجود منابع آبی به دلیل جاری بودن آب زاینده رود، حدود یک پنجم سال قبل از این تانکرها استفاده شد، در حالی که سال گذشته در عمده مناطق با توجه به خشکی زاینده‌رود برای آبیاری از تانکر استفاده کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری مادی‌های ناژوان پُر آب بود و درختان مجاور آنها سیراب شدند، افزود: طول کل مادی‌های ناژوان حدود ۵۲ هزار متر است که تمام آنها لوله‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت در شهر وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر دارد و به عنوان درختان کهنسال و میراث شهر محسوب می‌شود که نگهداری آنها کاری بسیار دشوار است، بنابراین سعی شده تمهیداتی برای آبیاری این درختان در نظر گرفته شود تا کمترین آسیب به آنها وارد شود.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: تلفن سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به شماره ۳۲۶۷۴۰۰۰ جوابگوی شهروندان در خصوص ارائه خدمات مشاوره در خصوص فضای سبز و یا دریافت پیشنهادات است.

کد خبر 390389

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان کلانشهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین در راستای جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت آب رهاسازی‌ شده در این کانال لایروبی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده امروز -چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در جلسه مدیریت آب رهاسازی‌شده سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین اظهار کرد: در راستای کمک به رفع مشکلات ناشی از کمبود آب شبکه و کاهش میزان مشکلات کشاورزان از سال گذشته تاکنون جهت راه‌اندازی چاه‌های تلفیقی از محل اعتبارات جاری این شرکت هزینه شده است.

وی با بیان اینکه قطعات اساسی مورد نیاز جهت بهره‌برداری این چاه خریداری و نصب شده است، افزود: ۶۰ کیلومتر لایروبی کانال آبیاری دشت قزوین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت آب رهاسازی شده در کانال آبیاری دشت قزوین است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته با رایزنی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت‌های وزیر نیرو و معاون آب و آبفا ۹۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین منتقل شد که با مدیریت مناسب و همکاری و همراهی کشاورزان به خصوص تشکل آب‌بران این میزان برای کشت‌های پاییزه، بهاره و تابستانه مصرف شد.

ستوده اضافه کرد: در سال زراعی جاری با پیگیری‌های به عمل آمده از ۱۵ فروردین‌ماه آب در کانال آبیاری دشت قزوین جاری شده و در حال حاضر نیز دبی آن ۱۰ مترمکعب در ثانیه است و امیدواریم همچون سال گذشته با همراهی و همکاری کشاورزان و تشکل آب‌بران بتوانیم این آب را به صورت مدیریت‌شده توزیع کنیم.

محمدتقی امان‌پور، رئیس کمیته احیا و پایدارسازی دشت قزوین نیز در این جلسه با اشاره به موضوع مدیریت آب رها سازی شده سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین عنوان کرد: لایروبی کانال‌های شبکه آبیاری دشت قزوین و اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب تهران با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش میزان بهره‌وری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تأمین منابع مالی این موضوعات می‌توان از مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده کرد، گفت: باید برای حل مشکلات ناشی از کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی طرح و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم.

مشاور استاندار قزوین با بیان اینکه به عنوان یک اقدام کوتاه‌مدت باید خسارت ناشی از خشکسالی و کمبود آب برآورد شود، افزود: این خسارت از طریق صندوق بیمه برای کشاورزان جبران شود که پیگیری این موضوع بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

امان‌پور ادامه داد: پیگیری جهت افزایش سهمیه آب کشاورزی دشت قزوین از سد طالقان برای سال زراعی جاری هم باید توسط شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیری شود. در ضمن مطالعه و اجرای طرح آبخیزداری جامع حوضه آبریز دریای خزر هم به عنوان برنامه‌ای بلندمدت و مطالبه مهم استان که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان منطقه را حل کند، باید از سطوح بالا پیگیری شود.

کد خبر 747473

دیگر خبرها

  • تن هاخ: رشفورد نیاز به حمایت دارد؛ تمدید قرارداد واران پیشرفتی نداشته است
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز