Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-27@04:46:47 GMT

به جای شكلات خوردن پیاده روی كنید!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۵۷۴۳

خرداد: شما هم از عاشقان شكلات هستید؟ فكر می كنید اگر یك روز شكلات نخورید روزتان شب نمی شود؟ اگر جزو این آدم ها هستید و می خواهید به دلیل رژیم غذایی میزان مصرف شكلاتتان را كم كنید، كافیست پیاده روی كنید. بله؛ روزی چند دقیقه پیاده روی!
شكلات خواص درمانی و تغذیه ای خوبی دارد به خصوص به دلیل دارا بودن آنتی اكسیدان ها منبع خوبی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ها است اما با همه این ها به دلیل شیرین بودن شكلات های موجود در بازار و درصد بالای چربی شان، ممكن است با رژیم غذایی شما مغایرت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه اگزستر می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان داده است که انجام پیاده‌روی ولع افراد برای مصرف شکلات را کاهش می‌دهد. به گفته این محققان حتی در مواقع پرتنش و استرس‌زا، افراد می‌توانند پس از یک تحرک بدنی کوتاه مدت مثل پیاده روی تمایل خود را به خوردن شکلات تا 50 درصد کاهش دهند.
به گزارش خرداد به نقل از اطلاعات ؛ این مطالعه روی 78 شرکت کننده انجام گرفته که به طور معمول عادت به شکلات خوری در محیط کاری دارند. در زمانی که فردی تحرک ندارد، سوخت و سازش به کندی صورت می‌گیرد و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌شود. به این ترتیب پیاده‌روی تند نه فقط موجب سوزاندن کالری‌ها حین پیاده‌روی، بلکه بعد از آن هم می‌شود. با خم و راست کردن عضلات در ورزش منظم، میزان سوخت و ساز زیادتر می شود؛ به‌ویژه اگر سعی كنید از طریق کاهش جذب کالری وزن بدنتان را کم کنید.
خوردن مواد غذایی و تنقلات پرکالری در بین روز و به عنوان میان وعده در ساعات کاری، یک عادت اشتباه است که می‌تواند به مرور زمان منجر به افزایش وزن شود. این اضافه وزن تدریجی آغاز بسیاری از بیماری‌های متابولیکی مانند چاقی و دیابت است که آنها نیز به نوبه خود کلید شروع بسیاری از بیمارها و امراض تهدید کننده دیگر هستند.پیاده روی فعالیت بسیار مفیدی است و نه تنها عضلات را تقویت می‌کند بلکه برای مهمترین عضله بدن یعنی قلب نیز مفید است. پیاده روی در هر زمان و مکانی می‌تواند انجام شود و اگر به درستی انجام شود می‌تواند کالری بسوزاند. البته اگر به قصد کنترل وزن پیاده روی می‌کنید باید کمی بیشتر فعالیت کنید تا میزان کاهش وزن را به حداکثر برسانید.

برچسب ها: شکلات ، پیاده روی

منبع: خرداد

کلیدواژه: شکلات پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • فیلم| واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • فیلم | واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • کاکائو معضل جهانی شد!