Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:35:47 GMT

۲۷ هزار کلاس‌اولی‌ کردستانی به استقبال مهر رفتند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۶۰۱۹

۲۷ هزار کلاس‌اولی‌ کردستانی به استقبال مهر رفتند

مراسم جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها برای ۲۷ هزار دانش‌آموز مقطع اول ابتدایی و ۲۴ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در سراسر استان کردستان برگزار شد. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مراسم جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها و آغاز سال‌تحصیلی جدید نوآموزان پیش‌دبستانی‌ و مقطع اول ابتدایی، امروز شنبه 31 شهریورماه همزمان با سراسر کشور با حضور 27 هزار دانش‌آموز مقطع اول ابتدایی و 24 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در سراسر استان کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین نمادین این جشن به یادماندنی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، معاونین، اولیاء و دانش‌آموزان در دبستان بدر سنندج سنندج برگزار شد و با نواختن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها، کلاس‌اولی‌ها سر کلاس‌های درسشان حضور یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم با تبریک آغاز سال‌تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز جشن غنچه ویژه نوآموزان پیش‌دبستان با شرکت 24 هزار نوآموز و جشن شکوفه‌ها با حضور والدین و بیش از 27 هزار دانش‌آموز پایه اول در مراکز و مدارس سراسر استان کردستان برگزار شد.

رشید قربانی هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها را آشنایی دانش‌آموزان و نوآموزان با محیط مدرسه، عوامل آموزشی و اجرایی مدارس، مراکز پیش دبستانی و کاهش استرس و اضطراب و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی در فضایی پرشور و نشاط عنوان کرد.

وی فلسفه تعلیم و تربیت را پرورش فضائل نیک انسانی و نهادینه کردن شایستگی‌های اخلاقی در وجود انسان عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم زمینه را برای حضور بانشاط دانش‌آموزان پایه اول و نوآموزان پیش‌دبستانی بیش از پیش فراهم کنیم.

97 درصد ثبت نام دانش آموزان استان بوشهر انجام شدمشهدمقدس| بیش از 7000 دانش آموز سال تحصیلی را در مدارس امام رضا(ع) آغاز می‌کنند18 هزار دانش آموز زنجانی با شعار «آغاز مهر با نشاط و مهربانی» راهی مدارس می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: اگر عوامل آموزشی مدرسه با همراهی خانواده‌ها و تمام افراد جامعه دست به دست هم دهند و بتوانند نوآموزان و دانش‌آموزان را به‌درستی تربیت و با فضائل نیک انسانی آشنا و شخصیت مثبتی را در آنها ایجاد کنند، نظام تعلیم و تربیت موفق می‌شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم والدین با عوامل آموزشی همراهی کرده تا دانش‌آموزان خوبی تربیت شوند تا بلکه بتوانند بهترین مسیرها را شناسایی و انتخاب کنند.

قربانی با اشاره به شور و شوق امروز دانش‌آموزان عنوان کرد: اگر بعد از پایان سال‌تحصیلی دانش‌آموزان همین شور و اشتیاق را داشته باشند، قطعاً مدرسه و عوامل آموزشگاه وظایف خود را به خوبی انجام داده و علاقه و انگیزه آنان حفظ کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقوله حیات طیبه اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: حیات طیبه به این معناست که انسان‌ها را متناسب با فطرت آن‌ها درست، بالنده و شایسته تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان خطاب به مدیران و معلمان مدارس تصریح کرد: تمام عوامل مدرسه با رفتار خوب خود با دانش‌آموزان ارتباط نزدیک برقرار کرده و با شاداب‌سازی محیط مدرسه، برگزاری المپیاد درون مدرسه، حیاط پویا و ورزش صبحگاهی دانش‌آموزان را به محیط آموزشگاه علاقمند کنند.

انتهای پیام/ ا

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت:فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در موضوع مدرسه سازی جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود:استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های نیازمند به توجه در موضوع فضای آموزشی است که خوشبختانه با آغاز دولت مردمی سیزدهم و عنایت و توجه ویژه سازمان نوسازی کشور و همچنین استاندار آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یک هزار و ۳۴ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس و فضا‌های آموزشی استان اضافه شده و بیش از یک هزارو ۸۰۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت:نیاز استان آذربایجان‌غربی در موضوع کلاس‌های درس و رسیدن به متوسط کشوری، تعداد ۵ هزار کلاس درس است که امیدواریم با شروع نهضت مدرسه سازی در استان و توجه مسئولین استانی و کشوری، در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست یابیم.

وی ادامه داد:مهندس رحمانی از نیرو‌های متعهد و کاربلد استان آذربایجان‌غربی بودند و در زمان حضورشان در سازمان نوسازی مدارس استان، منشأ فعالیت‌ها و برکات مهمی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود:امیدواریم مهندس صدقی نیز با روحیه جهادی وارد میدان شده و در مسیر توسعه فضا‌های آموزش و پرورش استان گام بردارد.

مطهری گفت:موضوع تحول در آموزش و پرورش نیازمند ۳ عنصر محتوا، فضای آموزشی و تجهیزات و نیروی انسانی است و برای رسیدن به نقطه آرمانی در این موضوع باید به همه این موارد و عناصر توجه کافی و وافی صورت پذیرد.

در پایان این مراسم، با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان و مدیران مرتبط، «پیام صدقی» به عنوان مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مداس آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات «قهرمان رحمانی» مدیرکل قبلی این مجموعه تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس