Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:43:13 GMT

شناسایی پالس های عجیب در مریخ

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۷۷۸۴

شناسایی پالس های عجیب در مریخ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مریخ‌نورد «اینسایت» ناسا توانسته پالس‌های مغناطیسی عجیب و غریب که نیمه شب در مریخ رخ می‌دهند را شناسایی کند.

اینسایت یک فضاپیمای رباتیک سطح‌نشین مریخ است که قرار است برای اولین بار نقشه درونی سیاره مریخ را تهیه کند. این فضاپیما در ساعت ۱۱:۰۵ به وقت محلی ۵ می ۲۰۱۸ از کالیفرنیا به فضا پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریخ‌نورد ناسا در یافته‌های اولیه شواهدی از پالس مغناطیسی عجیب و غریب در مریخ دریافت کرده که بعضی اوقات دقیقاً در نیمه شب از سیاره سرخ بیرون می‌آید.

به گفته کارشناسان، علت پالس در حال حاضر مشخص نیست، محققان در تلاشند تا نشان دهند که آیا سیگنال‌های ضبط شده از عمق مریخ خیلی فاصله دارند یا به سطح آن نزدیک هستند.

این اطلاعات در نشست مشترک کنگره علوم سیاره اروپا و انجمن نجوم آمریکا که از ۱۵ تا ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹ در ژنو سوئیس برگزار شد، ارائه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

ضبط پالس‌های مغناطیسی عجیب و غریب در «مریخ»

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی

به گزارش همشهری آنلاین، اسکنر ام‌آرای «ایسولت» (Iseult) که این تصاویر را گرفته است، میدان مغناطیسی با شدت ۱۱/۷ تسلا ایجاد می‌کند که آن را به قوی‌ترین دستگاه ام‌ارآی جهان بدل می‌کند. (دستگاه‌های معمول ام‌آرآی با شدت ۱/۵ تسلا کار می‌کنند). هدف از گرفتن این تصاور این است که جزئیات جدیدی درباره اتصالات و فعالیت مغز به دست آید.

جزئیات دقیقی که این تصاویر به دست می‌دهند، می‌توانند اطلاعات بسیاری برای مراقبت‌های تشخیصی و بهداشتی برای بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون در اختیار بگذارند.

همچنین تصویربرداری با این دستگاه ام‌آرآی قوی می‌تواند به تشخیص برخی از مواد شیمیایی با سیگنال‌های ضعیف را که در میدان‌های مغناطیسی با شدت پایین‌تر به سختی ضبط می‌شوند، کمک کند، برای مثال لیتیوم که دارویی است که برای درمان اختلالات دوقطبی استفاده می‌شود.

همچنین امکان شناسایی مولکول‌هایی که به طور فعال در سوخت‌وساز مغز نقش دارند، مانند گلوکز و گلوتامات بیشتر فراهم می‌شود و این اطلاعات به طور مستقیم به توصیف بسیاری از بیماری های مغزی (گلیوما، تحلیل رفتن عصبی و .) کمک می‌کنند.

مقایسه وضوح تصاویر ‌ام‌آرآی یک مقطع مشابه افقی مغز که با شدت‌های متفاوت میدان مغناطیسی ۳ و ۷ و ۱۱/۷ تسلا گرفته شده‌اند.

کد خبر 847099 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ام آر آی خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • کشف گاز متان در سیاره مریخ
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی