Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح تعویض کاتالیست فرسوده سه هزار تاکسی شهر تهران به اجرا درآمد و برای این کار شهرداری به تاکسیران‌های مشمول این طرح ۳۰ درصد تخفیف خواهد داد. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن پورسیدآقایی ظهر امروز در حاشیه مراسم طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌های شهر تهران، گفت: آلودگی محیط زیست از جمله پیامدهای ناخواسته تکنولوژی است و خودروها یکی از منابع اصلی تولید آلاینده‌های هوا و همچنین ایجاد پدیده‌های ثانویه منفی از آلودگی هوا مانند وارونگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از همه سازوکارها و ابزارهایی که در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی پاسخگوی نیازها باشد همواره مورد توجه شهرداری تهران بوده است. یکی از این ابزارها کاربرد مبدلهای کاتالیستی در مسیر اگزوز خودروها است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: در این کاتالیست‌ها براساس سه ترکیب مضر خروجی از موتور (هیدروکربن‌ها)، مونوکسیدکربن و اکسیدهای نیتروژن به ترکیب‌های بی‌ضرر تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: همه ساله با آغاز مهر شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم و این امر به یک دغدغه تبدیل می‌شود. طرح تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی‌ها با هدف جلوگیری از آلودگی هوا به اجرا درآمده است. در این طرح کاتالیست سه هزار تاکسی تعویض می‌شود.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: قراردادی با یک شرکت تولیدی داخلی منعقد شده تا از این پس تاکسی‌هایی که برای دریافت معاینه فنی مراجعه می‌کنند در صورت فرسوده بودن کاتالیست خودرویشان از این امکان تعویض کاتالیست بهر‌ه‌مند شوند. این امکان همچنین شامل افرادی که متقاضی معاینه فنی برتر باشند یا نتوانند استاندارد معاینه فنی را پاس کنند شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: 30 درصد از قیمت کاتالیست‌ها را شهرداری تهران به صورت رایگان پرداخت می‌کند و در عین حال تاکسیران‌ها با دریافت معاینه فنی برتر مشمول 20 درصد تخفیف در بهای کل خدمات یعنی صدور پروانه، بیمه و تأیید خط که در طول سال به تاکسیرانی پرداخت می‌کنند، خواهند شد.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: ما از شرکت تولیدکننده کاتالیست‌ها پرسیدیم چرا نسبت به تأمین کاتالیست خودروهای دیزلی اقدام نمی‌کنید؟ که در جواب گفتند هیچ قراردادی با ما منعقد نشده است. این درحالیست که هوای شهر را ما و فرزندانمان نیز استنشاق می‌کنیم و نمی‌توانیم به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم‌ها هوای پاک را نادیده بگیریم. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره شرکتی که کنترل کیفیت هوا گزارشی مبنی بر وجود گوگرد در بنزین اعلام کرده گفت: این شرکت نمونه‌برداری‌هایی از بنزین انجام داده و اعلام کرده وضعیت بنزین مناسب نیست اما شرکت نفت اعلام کرد این نمونه‌گیری متعلق به فصل بهار بوده نه تابستان و وضعیت مذکور نیز اصلاح شده است. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز در حال اخذ نمونه‌های بیشتر است تا متوجه شویم بنزین استاندارد است یا خیر.

پورسیدآقایی در پاسخ به پرسش دیگری درباره حرکت قطارها در خطوط مترو گفت: سرفاصله حرکت قطارها در سه خط اصلی مترو به 3.5 دقیقه کاهش می‌یابد براین اساس در خطوط 1 و 2 و 4 از روز اول مهر در ساعات اوج حضور مسافران، هر 3.5 دقیقه در ایستگاه‌ها مسافرگیری خواهد شد. که این امر منجر به افزایش 15 درصدی ظرفیت قطارها خواهد شد.

اختلاف نظر عجیب وزارت نفت و شهرداری تهران بر سر کیفیت بنزین توزیعی در تهرانافت نظارت وزارت نفت بر کیفیت سوخت/ غلظت گوگرد بنزین در تهران 3 برابر حد مجاز است+نمودارکنترل خودرو و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری محول شد

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ترافیک تهران آلودگی های زیست محیطی آلودگی هوای تهران سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترافیک تهران آلودگی های زیست محیطی آلودگی هوای تهران سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران ترافیک تهران آلودگی های زیست محیطی آلودگی هوای تهران سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری پارس آباد گفت:لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی کارشناسی و پیشنهاد هیأت مدیره، در شورای اسلامی شهر پارس آباد به تصویب رسید و ضمن تایید کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ برچسب‌های افزایش قیمت در بین رانندگان توزیع می شود.

فرهاد عین اللهی، پنجم اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه سطح شهر گفت: با عنایت و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار و در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله استهلاک خودروها، افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان، میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبه بخشداران و شهرداران تابع افزایش ۴۵ درصدی برای سواری‌های کرایه کش روستایی نیز مورد تایید و قابل اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد مغان گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف به طور میانگین بین  ۴۵ درصد افزایش یافته‌است.

عین اللهی بیان کرد: برای آگاهی شهروندان از افزایش نرخ کرایه مصوب، برچسب‌ها بر روی شیشه جلو تاکسی‌ها در معرض دید شهروندان نصب می‌شود و از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف و دریافت اضافه کرایه از نرخنامه مصوب را به شماره ۳۲۷۳۱۱۸۸و ۳۲۷۲۹۷۲۲و ۱۳۷ سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان