Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:42:42 GMT

معترضان در هنگ کنگ به فروشگاه های چینی حمله کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۲۹۶

معترضان در هنگ کنگ به فروشگاه های چینی حمله کردند

روزنامه ارگانی گلوبال تایمز چین روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به شورش های هنگ کنگ تاکید کرده است که برخی از قدرت های بیگانه از جمله آمریکا به دنبال دامن زدن به تنش ها در این منطقه هستند.

دولت هنگ کنگ هم در بیانیه ای خاطر نشان کرده است که حمله به فروشگاه های مرتبط با چین نظیر شرکت فروشنده تلفن های همراه هواووی بزرگترین سازنده این تلفن ها در چین رویکرد تازه ای از اعتراضات را نشان داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می افزاید به دلیل این اقدامات و حملات مذکور بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها مجبور شده اند کسب و کار خود را در هنگ کنگ تعطیل کنند.

تصاویر منتشر شده هزاران نفر از معترضان را در داخل برخی از فروشگاه های بسیار بزرگ هنگ کنگ نشان می دهد که مانع فعالیت های تجاری عادی و روزمره شده اند.

روزنامه اپل از هنگ کنگ گزارش کرده است که شرکت فروشنده تلفن های هوشمند هواووی بسیاری از دفاتر فروش زنجیره ای خود را در این منطقه تعطیل کرده است.

بخشی بزرگی ازاعتراضات در منطقه تجاری شاتین هنگ کنگ رخ داده و معترضان اقدام به رنگ کردن پرچم چین کرده اند.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرده که وقتی معترضان به این منطقه و فروشگاه های تجاری آن یورش بردند برای متفرق کردن آنها که این ناحیه را در اشغال خود دراوردند گاز اشک آور شلیک کرده است.

پلیس تاکید کرد که نزدیک به یکهزار و ۴۷۰ نفر تاکنون و پس از ۱۶ هفته اعتراضات متوالی در هنگ کنگ بازداشت شده اند که برخی از آنها فقط ۱۲ سال دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • هرج‌ومرج در منطقه با حمله اسرائیل به رفح
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه/ حمله موشکی به سدیروت+فیلم
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم