Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:35:46 GMT

اتمام كار ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف تا پایان امسال

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۳۲۴

اتمام كار ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف تا پایان امسال

به گزارش ایكنا از فارس، اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس بعدازظهر امروز، 31 شهریورماه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی این استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این ستاد پرداخت و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 83 در كشور راه‌اندازی شد كه در طی این سال‌ها كار بازسازی عتبات عالیات رو به اتمام بوده و وارد فاز توسعه حرم‌ها شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینكه استان فارس در طی این سال‌ها 86 پروژه را در عتبات عالیات اجرا كرده است، گفت: به خصوص هنر خاتم‌كاران استان فارس در بازسازی عتبات عالیات و توسعه حرم‌ها بسیار استفاده شده است.
قاسمی با تصریح اینكه تمام مردم كشورمان در طرح توسعه حرم‌های مطهر عتبات عالیات مشاركت دارند، افزود: در طی سال‌های گذشته كار ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت علی(ع) با وسعت 220 هزار متر مربع آغاز شده است كه 110 هزار متر مربع آن بخش زیارتی است و تاكنون 97 درصد این بخش ساخته شده است و به یاری خدا تا پایان سال هم كار ساخت بخش غیرزیارتی آن تمام خواهد شد و كل صحن آماده بهره‌برداری می‌شود.


صحن حضرت علی(ع) 20 برابر می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با یادآوری اینكه با احداث این صحن فضای حرم مطهر حضرت علی(ع) 20 برابر خواهد شد، گفت: در ساخت صحن‌های حرم‌های عتبات عالیات از هنر اسلامی ـ ایرانی استفاده می‌شود.
وی اظهار كرد: همچنین در كربلای معلی نیز كار احداث صحن حضرت زینب(س) در حرم مطهر امام حسین(ع) را در دستور كار داریم زیرا فضای فعلی حرم جوابگوی حجم بالای زائران در مناسبت‌های مختلف از جمله اربعین، عرفه، محرم و غیره نیست لذا این صحن احداث خواهد شد.
قاسمی با بیان اینكه در راستای احداث این صحن تل زینبیه هم بازسازی شده و در 3 طبقه احداث خواهد شد، گفت: كل مساحت صحن حضرت زینب(س) 164 هزار متر مربع خواهد بود كه همسطح با حرم امام حسین(ع) بوده و دارای شبستان و رواق است و به حرم مطهر هم وصل می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار كرد: كار گودبرداری این صحن انجام شده است البته از ظرفیت آن هم در اربعین استفاده خواهیم كرد و زائران می‌توانند از فضای آن استفاده كنند.


ساخت یك هزار متر مربع صحن حضرت زینب(س) در كربلا توسط فارس

وی با یادآوری اینكه در ساخت این صحن مردم سراسر كشور مشاركت دارند، گفت: استان فارس ساخت یك هزار متر مربع از این صحن را متقبل شده است و تاكنون 80 درصد آن محقق شده است و در این راستا آماده دریافت نذورات مردمی هستیم.
قاسمی با بیان اینكه كار ستاد عتبات عالیات مردمی است و به هیچ عنوان دولتی نیست، گفت: علی‌رغم اینكه مردم كشورمان دچار مشكلات اقتصادی هستند، اما این مسئله هیچ‌گاه ذره‌ای از عشق آنان نسبت به اهل بیت(ع) به خصوص امام حسین(ع) كم نكرده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از صدور سند مشاركتی افتخاری برای شركت‌كنندگان در ساخت صحن حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: برای راحتی مردم هر متر مربع را به 80 درصد تقسیم‌بندی كردیم و هر قسمت آن به مبلغ 50 هزار تومان است كه برای آن سند افتخاری صادر می‌شود.
وی همچنین به بحث اربعین اشاره كرد و گفت: در سطح وزارت كشور ستاد مركزی اربعین تشكیل شده است كه دارای 16 كمیته است و ستاد بازسازی عتبات مسئول كمیته اسكان و پذیرایی است.


برپایی 66 موكب از استان فارس

قاسمی بیان كرد: در سال‌ گذشته از استان فارس 42 موكب در ایام اربعین برپا می‌شد كه امسال 106 درصد برپایی موكب داشتیم اما بعد از ارزیابی‌های مدارك و شرایط متقاضیان برای 66 موكب مجوز صادر و توزیع شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اضافه كرد: 33 موكب استان فارس در ایام اربعین در كربلا، 7 موكب در نجف، 3 موكب در استان، 4 یا 5 موكب در كاظمین و همچنین موكب هم در مرز شلمچه و خسروی برپا می‌شوند.
وی در پایان از اعمال نظارت و بازرسی از موكب‌های اربعین حتی در عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: در ایام اربعین تیم‌های بازرسی از موكب‌ها بازرسی می‌كنند و اگر موكبی شاخص‌های مدنظر را نداشته باشد، دیگر پروانه و مجوزی برای آن موكب صادر نخواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي صحن حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی عصر یکشنبه در جریان سفر به شهرستان فسا با بیان اینکه با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دیگر دستگاه‌ها مشکل این واحد تولیدی حل شده است گفت: واحد کشتارگاه صنعتی جهان‌زرین فسا چهار سال تعطیل بود و این مساله باعث بیکاری عده زیادی شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی با هدف تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و در راستای حمایت حقوقی و قضائی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیگیری رفع تعطیلی این واحد صنعتی را در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس در پیگیری مشکلات ۸۰ واحد دارای مشکل ادامه دارد و با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضائی دادگستری استان فارس در هر هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان فارس و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری و گره‌ها و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان رفع می‌شود.

وی گفت: بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله مواردی است که در بازدیدهای میدانی و هدفمند از واحدهای صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس توسط ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان فارس پیگیری می‌شود.

موسوی در پایان گفت: حل و فصل مشکلات واحد تولیدی کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا سبب می‌شود که علاوه بر اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم، زمینه فعالیت اقتصادی ۳۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم فراهم شود.

کد خبر 6097673

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴