Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:10:16 GMT

صادرات ۸۲ میلیون دلاری استان زنجان طی پنج ماه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۹۴۷۳

صادرات ۸۲ میلیون دلاری استان زنجان طی پنج ماه

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر یکشنبه در دومین جلسه کار گروه صادرات در محل استانداری زنجان، به واردات استان زنجان در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: حجم واردات استان  ۲۷۱ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۳۴۱ هزار تن بوده است. 

وی با بیان اینکه  واردات استان زنجان به سمت کالاهای با ارزش افزوده بالا است، اظهار کرد: عمده واردات استان زنجان مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فغفوری با بیان اینکه صادرات استان  زنجان در پنج ماه نخست سال جاری  ۸۲ میلیون دلار بوده است، ابراز کرد: شمش روی بیشترین صادارات استان زنجان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان با کشور ترکیه بیشترین  فعالیت تجاری را دارد، افزود: ۴۵ کشور در تامین مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی استان زنجان فعالیت تجاری دارند. 

رئیس سازمان صمت استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان در حوزه تجارت خارجی عملکرد خوبی داشته است.

فغفوری تصریح کرد: خاک روی، پارچه نبافته، مصنوعات پلاستیکی، ماشین‌آلات و قطعات، قطعات ترانسفورماتور، تنظیم‌کننده ولتاژ، محصولات فولادی، توتون سیگار، پنبه حلاجی نشده، عمده اقلام وارداتی به استان زنجان هستند.

وی افزود: این کالاها اغلب از کشورهای مصر، ترکیه، آلمان، چین، کره، ایتالیا، ازبکستان، سوئیس، روسیه، بلژیک، مجارستان، اردن و ارمنستان و قبرس وارد می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان یادآور شد:  تأمین مواد اولیه و ماشین آلات برای واحدهای صنعتی اولویت اصلی مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان است. 

کد خبر 4725568

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن صادرات غیرنفتی هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه ماه محرم بیرجند گرگان سانحه تصادف ایلام استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود