Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@03:59:13 GMT

دولت اردن خواستار پایان اعتصاب معلمان شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۲۸۹

دولت اردن خواستار پایان اعتصاب معلمان شد

اعتصاب معلمان در اردن وارد هفته سوم شد و بر خلاف درخواست مسئولان دولتی برای بازگشت معلمان و دانش‌آموزان به مدارس، اعتصاب همچنان ادامه دارد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، اعتصاب معلمان اردنی که از سه هفته پیش در اعتراض به اوضاع معیشتی آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، عمر الرزاز نخست‌وزیز اردن با برگزاری جلسه‌ای با جمعی از وزاری مسئول رسیدگی به موضوع اعتصاب معلمان (در روز شنبه)، آخرین تحولات در این خصوص را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز، جمانه غنیمات سخنگوی دولت این کشور نیز با دعوت به شکستن اعتصاب و بازگشت معلمان و دانش‌آموزان به مدارس، تاکید کرد که دولت در پیشنهادی به اتحادیه معلمان اردن وعده داده است که اوضاع معیشتی معلمان را ارتقا دهد و همچنین روند پرورشی و خروجی آن را بهبود بخشد.

غنیمات توضیح داد که «امکان گفتگو با اتحادیه معلمان کماکان وجود دارد... تمامی درخواست‌های معلمان در دولت در حال بررسی است تا دو طرف برای حل این مشکل به یک نقطه مشترک برسند».

وبسایت خبری «المملکه» اردن نیز امروز گزارش کرد که اعتصاب‌ها در شهر‌های مختلف این کشور ادامه یافت. برای نمونه، امروز در تأیید این اعتصاب، در یکی از مدارس دخترانه منطقه الیزیدیه واقع در استان البقلاء فقط ده نفر از دانش آموزان امروز یکشنبه در کلاس درس خود حاضر شدند.

استان بقلاء (شامل شهر‌های اَمان، الزرقاء، مأدبا، و السلط) در شمال غرب اردن واقع شده است.

طبق این گزارش، معلم‌ها همچنان به اعتصاب پایبند هستند و حتی مردم و دانش‌آموزان نیز به درخواست‌ها برای شکستن اعتصاب پاسخ نداده‌اند. به نوشته المملکة، در شهر الکرک در جنوب، معلمان یک مدرسه دولتی تجمع اعتراضی برگزار کردند. شرکت‌کننده‌ها در این اعتراض با در دست داشتن پلاکاردهایی، به تصمیم مدیر مدرسه برای ازسرگیری روند کاری اعتراض کردند و خواستار ادامه اعتصاب شدند.

همچنین جمعی از معلمان یکی از مدارس دوشیفته در اَمان پایتخت اردن نیز در این اعتصاب شرکت کردند. برخی از مسئولان آموزش و پرورش استان‌های اردن از اولیای دانش‌آموزان خواستند که فرزندان خود را از روز یکشنبه دوباره به مدرسه بفرستند. مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های السلط، مارکا، الشونه الجنوبیه، الجیزه و ذبیان نیز در اطلاعیه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی (فضای مجازی) خواستار بازگشت دانش آموزان به مدارس شدند.

اعتصاب معلمان در اردن از زمانی آغاز شد، مذاکرات سندیکای معلمان با دولت درباره افزایش ۵۰ درصدی حقوق معلمان به نتیجه نرسید. پس از آن سندیکای معلمان اعلام کرد که تا زمان حصول شروط این سندیکا یعنی پرداخت ۵۰ درصد کارانه به معلمان، به اعتصاب ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم

از یک میلیون و پانصد هزار دانش آموز استان خراسان رضوی، حدود ۵ درصد از اتباع ۲۲ کشور هستند.

به بهانه روز معلم به یکی از مدارس اتباع خارجی رفتیم و هر کلاس درسی که سر می‌زدیم در حال تزئین کلاسهای خود بودند؛ دانش آموزانی که هر آنچه در توانشان بود دریغ نکردند تا این روز را در کنار معلم خود جشن بگیرند.

هر کدامشان به نحوی این روز را به معلمان خود تبریک گفتند؛ یکی جمله‌ای در وصف معلم گفت، دیگری دلنوشته ای خواند و دانش آموزانی که معلم را همچون مادر می‌دانستند؛ مادرانی که چه در خانه چه در مکاتب مسئول آموزش نسل آینده این جامعه را برعهده دارند.

همچنین تعدادی از دانش آموزان نیز در وصف وطن خود همخوانی اجرا کردند.

هم اکنون از ۲۲ کشور جهان در مدارس استان خراسان رضوی در حال یادگیری علم و دانش در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها