Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسوولان حمل و نقل هنگ‌کنگ دو ایستگاه در خط تندروی فرودگاه را بستند تا مانع از اخلال احتمالی در جابجایی‌ها در این دولت‌شهر شوند. جدای از این، اعتراضاتی برای عصر مقابل یک مرکز خرید در حومه منطقه شاتین اعلام شده است.

اداره فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ اعلام کرد، این قطار امروز (یکشنبه) تنها میان ایستگاه فرودگاه و پایانه در مرکز این شهر فعالیت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت برخی از مسیرهای اتوبوس‌های فرودگاه هم به حالت تعلیق درآمده است. معترضان ضد دولتی هنگ‌کنگ چندین درخواست از جمله برگزاری انتخاباتی کاملا دموکراتیک در این شهر نیمه خودمختار چینی دارند.

معترضان جوان با پوشیدن نقاب‌هایی که هویتشان را پنهان می‌کند، در محوطه‌ یک مرکز خرید تجمع کرده، شعارهایی سر داده و نوشته‌هایی با درخواست برای دموکراسی و دیگر موارد در دست داشتند. معترضان همچنین خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره خشونت‌های پلیس در سرکوب معترضان شده‌اند.

پلیس هنگ‌کنگ تدابیری را برای امروز در نظر گرفته است که شامل ایست‌های امنیتی می‌شود تا برنامه معترضان دموکراسی‌خواه را مختل کند. فرودگاه هنگ‌کنگ که هشتمین فرودگاه شلوغ جهان است، به هدف گاه و بیگاه معترضان تبدیل شده است.

انجمن‌های آنلاین هنگ‌کنگ امروز خواستار "محک استرس" فرودگاه این دولت‌شهر شدند که کد اختلال در خطوط مسافری یا اشغال ساختمان‌ها است. مسوولان حمل و نقل هنگ‌کنگ هم برای کاهش حضور معترضان در فرودگاه از تعداد ایستگاه‌های خط تندور کاسته‌اند.

در همین حال معترضان سرشناس هنگ‌کنگ شنبه شب از واشنگتن به سمت این دولت‌شهر حرکت کردند تا در دو مراسم سالروز حاضر باشند. جاشوآ وونگ ۲۲ ساله و دنیس هو ۴۲ ساله، ضرر شخصی برای ایستادگی مقابل حاکمیت چین و رهبری حامی چین آن در دولت‌شهر هنگ‌کنگ را کم اهمیت دانستند. آن‌ها به چهره‌های یک جنبش اعتراضی بدون رهبر تبدیل شده‌اند.

کد خبر 455923 برچسب‌ها هنگ ‌کنگ چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنگ کنگ چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «فولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز سه‌شنبه، اعلام کرد که از زیاده‌روی نیرو‌های پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان حامی فلسطین، پریشان‌خاطر شده است.

وی دراین‌باره گفت: از نامتناسب بودن برخی از اقدامات قوه مجریه آمریکا در یک سری از دانشگاه‌ها نگران هستم.

تورک در ادامه گفت: واضح است که نمی‌توان اعمال مشروع آزادی بیان را تعبیر به تحریک خشونت و نفرت کرد.

جنبش دانشجویی حمایت از غزه در آمریکا با اعتراضات و برپایی چادر‌ها در دانشگاه کلمبیا کلید خورد و به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده سرایت کرد.

این در حالی است که موج خستگی‌ناپذیر اعتراضات دانشجویی مرز‌های آمریکا را پشت سر گذاشته و به کانادا، فرانسه، انگلیس و استرالیا رسیده است.

با اصرار دانشجویان به ادامه اعتراضات به نظر می‌رسد مقامات آمریکا که در برخورد با آنها مستأصل شده‌اند با اجرای برنامه‌هایی سعی در ارعاب دانشجویان دارند. در تازه‌ترین اقدام، دانشگاه کلمبیای نیویورک پس از هشدار به دانشجویان برای پایان دادن به تجمعات حامی فلسطین و نیز جمع کردن چادر‌های خود، تعلیق آنان از ادامه تحصیل را آغاز کرد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)