Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@04:57:16 GMT

مسئولان آموزش و پرورش به تربیت دینی دانش آموزان توجه کنند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۳۵۲

مسئولان آموزش و پرورش به تربیت دینی دانش آموزان توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری صومعه سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف ما پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس است.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران در جهان برگرفته از ایثارگری و رشادت رزنان و مردان این سرزمین در هشت سال دفاع مقدس است، افزود: باید قدردان کسانی باشیم که با گذشت از جان خود این عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه صومعه سرا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: مسئولان آموزش و پرورش تلاش کنند تا زمینه و امکانات لازم برای بهره‌مندی بیشتر دانش آموزان در فضای مدارس فراهم کنند.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی بخش، مسئولیت‌پذیری، فهم و دانایی در حوزه آموزش و پرورش و مراکز علمی، تصریح کرد: امروز بیش از ۱۵ میلیون نفر در عرصه علمی فعالیت می کنند که باید برای آگاهی بخشی به آنها برنامه ریزی شود.

راشدی نوری با بیان اینکه امروز جامعه و فرزندان ما تربیت شده آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستند، بیان کرد: معلمان باید در راستای تربیت صحیح دانش آموزان تلاش کنند تا آینده‌سازان ایران اسلامی در مسیر درست حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های نخست اول انقلاب جوانانی که در دفاع مقدس حضور یافتند در همین مدارس و مراکز علمی تربیت شده بودند، افزود: امروز نیز برای دفاع از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و باورهای دینی نیازمند تربیت چنین افرادی توسط آموزش و پرورش هستیم.

لزوم واکاوی ارزش‌های دفاع مقدس

در ادامه این جلسه فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به یک قشر خاصی نیست، افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای واکاوی ارزش‌ها و آرمان‌ها این دفاع هشت ساله است.

سرهنگ سیدحسن حسینی با اشاره به حضور همه اقشار و جریانات فکری در هشت سال دفاع مقدس، گفت: الگوبرداری کشورهای مسلمان از روحیه شهادت طلبی و جهاد نشان دهنده این است که دفاع مقدس تنها متعلق به ما نیست و دشمن از اشاعه همین تفکر در هراس است.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری تاکنون آنگونه که شایسته است نتوانسته‌ایم از این گنجینه ارزشمند بهره‌گیری کنیم، تصریح کرد: دشمن به دنبال کمرنگ کردن تفکر و روحیه شهادت طلبی و ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس در جامعه اسلامی است.

کد خبر 4725512

منبع: مهر

کلیدواژه: جلسه شورای اداری صومعه سرا هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه ماه محرم بیرجند گرگان سانحه تصادف ایلام استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: توجه به سند تحول بنیادین در ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان پر اهمیت است، به همین منظور آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در کف مدرسه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، رسول شیدایی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران توجه به برنامه‌های پرورشی را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: اگر فرآیند تربیت درست انجام شود، آموزش هم خود به خود به صورت مطلوب انجام خواهد شد.

وی افزود: ایران قوی، نیازمند مدرسه قوی است و مدرسه قوی نیاز به معلم قوی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: توجه به سند تحول بنیادین در ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان پر اهمیت است؛، به همین منظور آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در کف مدرسه است.

شیدایی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال، از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش مهارت‌آموزی دانش آموزان خواهد بود و هر سال ۳۰۰ ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فنی در برنامه‌های مدرسه گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه توجه به برنامه‌های آموزش و پرورش به حوزه قرآن، عترت و نماز نیز از اولویت‌ها است، گفت: با توجه به اینکه تفاوت‌های تربیتی میان خانواده‌ها و دستگاه تعلیم و تربیت نیاز به بازسازی دارد؛ بنابراین اثرات شرکت در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت می‌تواند در آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان اثر بالایی داشته باشد.

کد خبر 751780

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است
  • امروز با درایت رهبر،آموزش و پرورش به مساله اول کشور تبدیل شده است
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • جذب ۳۰ هزار دانشجو‌معلم در سال ۱۴۰۳
  • هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم