Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@15:22:36 GMT

آغاز نمایش تاریخ اسپانیایی‌ها در ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۸۵۳

آغاز نمایش تاریخ اسپانیایی‌ها در ایران

نمایشگاه باستان‌شناسی اسپانیا با حضور نخستین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در موزه ملی ایران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «میراث باستان‌شناسی اسپانیا» با نمایشی از تمدن شرق مدیترانه از موزه باستان‌شناسی الیکانته یکشنبه ۳۱ شهریور در موزه ملی ایران با حضور تعدادی از مسوولان اسپانیا و ایران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این نمایشگاه تا ۲۶ فروردین‌ماه سال آینده در سالن نمایشگاه‌های موقت موزه باستان‌شناسی و هنر دوره اسلامی برپا باشد.

پیش از برپایی این نمایشگاه سفیر اسپانیا در تهران و مدیران موزه الیکانته، توضیحاتی درباره نقش برپایی چنین نمایشگاه در روابط فرهنگی دو کشور ارائه کردند. علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز با حضور در موزه ملی، روبان این نمایشگاه را قیچی کرد و نمایشگاه «میراث باستان‌شناسی اسپانیا» رسما در تهران افتتاح شد.

 300 اثر اسپانیایی در چهار گالری «دوران پارینه سنگی تا دوره مفرغ»، «گالری دوره‌های آهن، فینیقی، رومی، اسلامی، قرون وسطی»، «عصر مدرن و معاصر» و « اسناد روابط سیاسی ایران و اسپانیا در سده هفدهم میلادی» در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته شده‌اند.

قدیمی‌ترین اثر به نمایش درآمده در این نمایشگاه «تبر دستی سنگین» متعلق به دوره پارینه سنگی قدیم است که در نزدیکی مادرید کشف شده و قدمت آن متعلق به ۳۵۰ هزار سال قبل است. از جمله آثار قابل توجه نیز می‌توان به قطعه سنگ حکاکی شده از فرهنگ «مگدلنی» با نقش سر یک اسب مربوط به اواخر دوره پارینه سنگی جدید اشاره کرد که حدود ۱۷ هزار سال قدمت دارد، این نمونه قدیمی‌ترین اثر هنر تجسمی است که تاکنون در ایران به نمایش در آمده است.

«تبر دستی سنگین» متعلق به دوره پارینه سنگی قدیم

بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با پرداخت ۵ هزار تومان می‌توانند این فضای تاریخی را که نخستین نمونه از آثار به نمایش درآمده از شرق مدیترانه در ایران است، ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی موزه ملی ایران اسپانيا موزه آلیکانته اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس آغاز به کار کرد
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • ژیرونا چهاردهمین تیم متفاوت اسپانیایی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • پرافتخارترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید؛ ناچو و مودریچ به صدر رسیدند
  • «بهاربد»؛ جشنی قدیمی‌تر از بعثتِ زرتشت