Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:00:39 GMT

رسالت معلم در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۰۹۴۴

رسالت معلم در گام دوم انقلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه کانون مدارس اسلامی به مناسبت بازگشایی مدارس با عنوان «رسالت معلم در گام دوم انقلاب» به شرح زیر است:

سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ را در حالی آغاز می کنیم که کالبد مدرسه ها با فریادهای پرشور بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز، جانی تازه می گیرد و به معلمان نیز توانی دوباره می بخشد تا دانش آموزان کشور را برای نقش آفرینی در آینده ایران و بلکه در آینده جهان تربیت و آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه نظام اسلامی ۴۰ سال پس از تولد خویش علی رغم پیچیده ترین و دشوارترین توطئه ها و تهاجم های دشمنان گام های بلندی در راه پیشرفت و تعالی برداشته است و همچنان که شهیدان، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، با مقاومت، عزت و استقلال ایرانی را به جهانیان ثابت کرده اند، دانش آموزان دیروز و دانشمندان امروز کشور نیز ایرانی را در عرصه های علمی بلندآوازه ساخته اند و در عرصه فرهنگی هم پرورش یافتگان انقلاب اسلامی، پیام های دلنشینی از عدالت و نوع دوستی و حمایت از مظلوم در قالب کالاها و برنامه های فرهنگی به ملت ها عرضه کرده اند؛ پیام هایی که از فرهنگ عاشورا الهام گرفته و به انسان های تحت ستم راه مقاومت و پیروزی را نشان می دهد. در عرصه سیاسی نیز امروز ایران اسلامی به الگویی مطلوب در کشورهای اسلامی تبدیل شده و توانسته است قدرت نظامی خویش را در دفاع از تمامیت ارضی خود و حمایت از استقلال دیگر کشورها به اثبات برسانند.

اینک که اولین سال تحصیلی جدید در گام دوم انقلاب شروع می شود مدارس و معلمان گرانقدر تلاش خواهند کرد تا استعدادهای نسل آینده را در تراز جوان مطلوب گام دوم شکوفا سازند. همین روند شتاب گیر پیشرفت و تعالی است که در تابلوی آینده جهان، نقش راهبردی ایران را نشان می دهد و مسئولیت متصدیان تعلیم و تربیت کشور و در رأس آنان معلمان عزیز را سنگین تر می کند و از نظام آموزش و پرورش کشور تربیت شخصیت هایی در این طراز را مطالبه می نماید.

با تصویب سند تحول بنیادین، نقشه راه مطمئنی در اختیار معلمان، مدیران، مدارس و آموزش و پرورش قرار گرفته،  چنانکه حتی پیام های بلند آن، معلمان کشورهای دیگر را نیز به سوی خود جلب کرده و همچنان که انتظار می رفت دستیابی به الگویی تربیتی، مبتنی بر فطرت انسانها، نظام استکبار جهانی را نگران ساخته است؛ چرا که صدها سال با تحمیل الگوی آموزش و پرورش خویش به دیگر کشورها، اهداف سلطه جویانه خود را پیگیری می کردند و بر اساس همین نگرانی عوامل سرسپرده فکری آنان در داخل هم از آغاز تصویب سند تحول همواره با آن مخالفت و چنین تبلیغ کرده اند که سند تحول آرمانی و اجرا نشدنی است.

با توجه به این مخالفت ها و نیز با توجه به آنکه اخیراً وزارت آموزش و پرورش اجرای سند تحول را در دستور کار خود قرار داده است، کانون مدارس اسلامی اعلام می کند که با همکاری مدارس اسلامی و با بهره گیری از تجربیات عملی آنان آماده است در راستای عینیت بخشیدن به سند تحول، این دستاوردها را در اختیار آموزش و پرورش و مدارس کشور قرار دهد و به سهم خود گامی در راه تحول بنیادین بردارد و امیدواریم در راستای گام دوم انقلاب در سال تحصیلی جدید با اجرای این سند ارزشمند، شاهد شکوفایی و کارآمدی بیش از پیش تعلیم و تربیت اسلامی آینده سازان جامعه باشیم.

کد خبر 4725739

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازگشایی مدارس مدارس اسلامی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آتش نشانی اربعین حسینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی آتش سوزی دادگاه عملیات امداد و نجات سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود