Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:39:35 GMT

اقتدار دفاعی امروز محصول مقاومت ۸ سال دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۱۳۲۲

اقتدار دفاعی امروز محصول مقاومت ۸ سال دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل زا پایگاه اطلاع رسانی ارتش، در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شد، آمده است: هفته دفاع مقدس و دلاورمردی‌های مردم انقلابی ایران اسلامی و نیروهای مسلح سند افتخاری از محصول مقاومت و بیانگر سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تصریح شده است: ملت آگاه و هوشیار ایران به خوبی می‌دانستند که جنگ پایان ماجراجویی دشمنی که ۸ سال در مقابل آنها جنگیده نیست بلکه نبرد با دشمن در جبهه‌های مختلف ادامه خواهد داشت و این فرزندان غیور و دلیر ملت ایران در نیروهای مسلح بودند که با اتکا به خدا و تحت رهنمودهای حکیمانه فرمانده معظم کل قوا و ارتقا توان روحی و رزمی خود و طراحی و ساخت انواع جنگنده‌ها، موشک‌ها، زیردریایی‌ها و ... گزینه جنگ نظامی را از دشمن گرفتند و امروز اقتدار دفاعی و بازدارندگی کنونی جمهوری اسلامی ایران محصول مقاومت و درس‌آموزی از هشت سال دفاع مقدس است.

در بیانیه ارتش خاطرنشان شده است: در شرایطی که توطئه‌ها و تهدیدهای جبهه دشمن فراتر از دوران جنگ تحمیلی، میهن اسلامی را هدف قرار داده است و اردوگاه شیطانی دشمنان با محوریت آمریکا، تمرکز بر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه را برای عدول نظام و ملت ایران از آرمان‌های انقلاب و منافع ملی خود در دستور کار قرار داده است و هر از گاهی گزینه نظامی را چاشنی نمایش دشمنی خود می‌سازد، این اقتدار دفاعی و صلابت نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب اسلامی است که با نفوذ هراس و وحشت به عمق ذهن و دل آنان، مانع عملیاتی شدن تهدیدهای سخت و وارد شدن به میدان کارزار با ایران عزیز شده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با گرامیداشت یاد، خاطره و راه امام(ره) و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، تبیین و کاربست فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و گنجینه‌های ارزشمند آن را نیاز دائمی کشور و ضامن زنده ماندن روح مقاومت و سلحشوری دانست.

بیانیه ارتش تأکید کرد: سربازان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس و تجارب نوین از رویارویی با تهدیدهای فرامنطقه‌ای، همراه سایر نیروهای مسلح و آحاد مردم غیور ایران اسلامی با هوشمندی و هوشیاری، تحرک‌های دشمنان را به طور کامل رصد کرده و با تأسی از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا اجازه نخواهد داد کوچکترین تهدیدی متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کیان کشور شود.  

کد خبر 4725832 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس ایران ارتش جمهوری اسلامی انقلاب امريكا ایران ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف مجلس شورای اسلامی حسن روحانی هیئت دولت هفته دفاع مقدس اسحاق جهانگیری انقلاب اسلامی ایران محمد جواد ظریف ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه ایران دولت دوازدهم عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

آن‌گونه در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده در حمله‌های موشکی و پهپادی ارتش روسیه همچنین دو سامانه موشکی هایمرز، یک کارگاه اوکراینی تولید موشک و مهمات و یک انبار تسلیحات موشکی و توپخانه ای ارتش اوکراین منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور در ۵ منطقه این کشور ۱۲ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است ««سیستم‌های پدافند هوایی ۱۲ پهپاد اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند؛ پنج فروند پهپاد در منطقه بریانسک، یک فروند بر فراز استان کورسک، یک فروند بر فراز استان بلگورود، دو فروند بر فراز قلمرو استان روستوف و سه فروند هم در منطقه کراسنودار»

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه هم در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6095138

دیگر خبرها

  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد