Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا  به نقل از العالم؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی ویژه‌ با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مراودات خود با رهبر معظم انقلاب و توصیه‌ها، تصمیمات و نقش ایشان در برهه‌های مختلف و حساس منطقه درباره درگیری کنونی منطقه و روابط ایران و عربستان و وضعیت سوریه و دیگر موارد مهم، سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح برخی مسائل سوریه و انتخاب آن توسط ایران، حزب الله و خود سوریه و نیز در پاسخ به این سوال که آیا مسیرهای دیگری پیش از این مسیر انتخاب شده بود تأکید کرد: اولین گزینه، یافتن راهکار سیاسی بود. سوریه، ایران و حزب الله تماس‌هایی با شمار زیادی از گروه‌های مخالف گرفتیم و همگی آنان را به راهکار سیاسی دعوت کردیم اما همه آنان با ورود به گفت‌وگوی سیاسی مخالفت کرده و گفتند نظام سوریه به زودی نابود خواهد شد که به نظر ما این برآورد آنان نادرست بود و آنان با شتاب دست به اقدام نظامی زدند، هدف واقعی آنان حمله به ارتش سوریه و نابود کردن نظام سوریه بود زمانی که ما به گزینه درگیری مسلحانه روی آوردیم هیچ گزینه دیگری پیش رو نداشتیم که در واقع خطرناکترین رخداد در سوریه، عراق، بحرین و یمن بود.

نصرالله در ادامه گفت: متذکر می‌شوم چهار سال پیش زمان حمله به یمن، خطیب مسجدالحرام گفت که جنگ یمن جنگ میان اهل تسنن و شیعیان است که در سوریه نیز در صدد ایجاد این جبهه بودند و هزینه‌های گزافی کردند تا بگویند درگیری‌های منطقه، جنگ میان شیعیان و اهل تسنن است اما در پایان به دلیل ارتباط طولانی میان شیعیان و اهل تسنن و تلاش‌های ایران که به نوعی از مصونیت و استحکام روابط منجر شده بود، برای رویارویی با بزرگترین فتنه در منطقه ، ناکام ماندند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: این اقدام باید ادامه یابد ما هم اکنون از این مرحله عبور می‌کنیم و به نظر من آنان در ایجاد این چنین فتنه‌هایی ناکام مانده‌اند و شاهدیم بیشتر کسانی که در ارتش و کمیته‌های مردمی عراق و سوریه می‌جنگیدند اهل تسنن و شیعیان و سایر ادیان و مذاهب بودند و این بدان معناست که امت ما دارای مصونیت است و باید با حمایت از مساله فلسطین و مقابله با آمریکا و دفاع از مردم منطقه، آن را شدت بیشتری بخشیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که گاهی اوقات بدخواهان دولت فلسطین و انقلاب اسلامی و مخالفان، مخالفت تبلیغاتی علیه مردم سنی مذهب می کنند که چرا ایران باید از این مردم سنی مذهب فلسطین دفاع کند، تصریح کرد: این همان موضع ما از ابتدای اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و موضع همه مراجع مذهبی شیعیان و حتی مراجع قدیمی است. آنها نیز از مسئله فلسطین حمایت می‌کردند و با اشغال فلسطین مخالف بودند و بسیاری از آنان حتی به صورت کتبی دستور داده بودند تا بخشی از وجوه شرعی و سهم امام به نیروهای مقاومت فلسطین پرداخت شود.

نصرالله همچنین در توضیح این مسئله که مراجع ما عموما در تعیین مصارف سهم امام احتیاط می کنند اما زمانی که می گویند سهم امام را برای حمایت از مقاومت اسلامی اختصاص دهید ما شاهد آن هستیم که بسیاری از نیروهای مقاومت فلسطین شیعه و حتی مسلمان نبودند و دیدیم که مراجع ما شرایطی برای آنان تعیین نکردند که بیانگر بصیرت آنان است، افزود: مقام معظم رهبری در مناسبت‌های زیادی اعلام داشتند که در کره زمین هیچ مسئله‌ای به شفافیت و حقانیت مساله فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: برخی درصدد این هستند که با راه‌های مختلف ما را از این مسئله دورسازند. مثلا در گذشته برخی جوانان فلسطینی را برای اقدامات انتحاری به مناطق شیعی اعزام کردند اما این مسئله نتوانست ما را فریب دهد و هم چنان به حمایت از مسئله فلسطین ادامه دادیم. این مسئله‌ای حقیقی است و جمهوری اسلامی ایران، ما و همه مسلمانان باید به تکلیف الهی و شرعی خود در این مورد عمل کنیم.

سید حسن در توضیح موارد و مصادیق وحدت تشیع و اهل سنت و اقدامات حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین موضوع تقریب اظهار کرد: ما شاهد فعالیتهای مجمع التقریب بین المذاهب و برگزاری همایشها در ایران و توجه رهبری به این کنفرانسها بودیم که همه آنها بیانگر توجه رهبری به ایجاد این فضا و این فرهنگ میان مسلمانان است. هم چنین گردهمایی‌ها و هم اندیشی‌های علمای وحدت‌گرا که در لبنان نیز وجود دارد و متشکل از شیعیان و اهل تسنن است و همواره به ایران می‌آیند که رهبری از این تجارب قدردانی می کند.

وی افزود: برخی دائماً در سال‌های اخیر در صدد اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل تسنن هستند در میان اهل تسنن نیز برخی جنبشهای وهابی و تکفیری و ماهواره‌ها برای تکفیر شیعیان و نسبت دادن دروغ به آنان تلاش می کنند در مقابل نیز برخی شخصیت های شیعه و ماهواره‌های منسوب به شیعیان کاری ندارند جز اختلاف افکنی و استفاده از زبان ناسزا که رهبر معظم از آن به تشیع انگلیسی یاد کرده‌اند.

نصرالله در ادامه گفت: افرادی که این مسائل را پیگیری می کنند به خوبی درمی یابند که مدیریت آن بر عهده یک نفر است که تاثیرات زیادی بر بسیاری از مسلمانان می گذارد برخی از علمای بزرگ اهل تسنن لبنان ، مصر و سوریه با من گفت وگو کرده اند و گفته اند این مساله خطرناک است من نیز چند سال پیش آن را به اطلاع رهبری رساندم وی نیز فرمودند این تشخیص درستی است و شایع شدن زبان ناسزا و فحش و توهین به شخصیت‌ها خطرناک است و باید درخصوص آن جهت گیری کنیم .

وی گفت: به یاد دارم چند سال پیش، پس از سخنرانی رهبری در سفر به منطقه کردستان و در سنندج درباره حرام بودن توهین به شخصیت ها و مقدسات اهل تسنن و جماعت ، پس از مدت کوتاهی برخی از ماهواره ها به شدت به عایشه همسر پیامبر توهین کرده و اتهاماتی به عایشه زدند که شیعه بدان اعتقاد ندارد و نزدیک بود فتنه بزرگی در جهان اسلام به وجود بیاید برخی از علمای منطقه الشرقیه نامه ای به رهبری نوشتند که پاسخ ایشان تاثیر بسیار زیادی در جهان عرب و اسلام بر جای گذاشت. به وضوح می توانم بگویم سخنرانی مقام معظم رهبری در سنندج و پاسخ به نامه ساکنان منطقه الشرقیه، چشمان فتنه را کور کرد و سدی در برابر فتنه انگیزان میان اهل تسنن و شیعیان ایجاد کرد بسیاری از مراجع ما در قم و نجف اشرف نیز با صدوربیانیه ها و جهت گیری ها؛ تاکید کردند که موضع اصلی شیعیان همان چیزی است رهبری و مراجع بزرگ شیعه از ان سخن گفته اند.

وی همچنین تأکید کرد: باید گفت این مطلب که منشا مشکلات منطقه، اختلافات ایران و عربستان سعودی است، تفسیر نادرستی است این درگیری پیش از پیروزی انقلاب میان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا و میان عرب ها و رژیم صهیونیستی در سال 1948 یعنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران وجود داشت. مشکلات عربستان سعودی با چندین کشور عربی مساله ای قدیمی است و هیچ ارتباطی به ایران ندارد ، زمانی که شاه سقوط کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد عربستان دشمنی خود را با ایران که از ابتدا دست دوستی به سویش دراز کرده بود، اعلام کرد. اما آنان دریافتند که وجود دولتی اسلامی ،خطری برای آمریکا و صهیونیست ها و ایادی آنان در منطقه است و به صدام هنگام جنگ با ایران 200 میلیارد دلار کمک کردند برخی شخصیت های سعودی نیز در گذشته اعلام داشتند اگر امکان داشت مبالغ بیشتری به صدام می دادند.

نصرالله تصریح کر: در واقع عربستان آغازگر دشمنی با ایران بود و مشکلش با ایران،همان مشکلی بود که با دیگر کشورهای عربی داشت یعنی حمایت از مساله فلسطین و جنبش های مقاومت منطقه این درگیری نیابتی نیست و ما صرف نظر از موضع ایران معتقدیم عربستان با نیروهای مقاومت لبنان دشمنی می کند بنابراین مشکل ما با عربستان هیچ اربتاطی با ایران ندارد. زمانی که عربستان با جمال عبدالناصر مشکل داشت جمهوری اسلامی ایران نبود اما عربستان ، پس از پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی و حمایت از مسائل کشورهای عربی و اسلامی به دشمنی با ایران برخواست.

وی در ارزیابی جمله‌ای که اخیرا مقام معظم رهبری در خصوص تجهیز سعودی به سلاح هسته ای و موشک مطرح کردند و فرمودند ما ناراحت نیستیم چون به زودی این تجهیزات در اختیار مجاهدین اسلام قرار می گیرد، گفت: رژیم آل سعود پیر شده و به دلائلی طبیعی مانند اقدامات ظالمانه این رژیم در صد سال اخیر و ریشه دواندن فساد در این رژیم ، سرکوب مردم و انحصارطلبی خاندان حاکم، شاید در مراحل پایانی عمر خود باشد اما در نهایت عملکرد مسئولان کنونی عربستان که در تضاد با پیشینیان خود بود شتاب بیشتری به این پایان خواهد داد. اعلان جنگ محمد بن سلمان به یمن و جنایت های این رژیم و هم چنین دخالت آشکار عربستان در مسائل دیگر کشورها با معرفی خود به عنوان دوست طی بیست سال اخیر بر آینده عربستان تاثیر خواهد گذاشت. ما اکنون برای اولین بار شاهد سر دادن شعار مرگ بر ال سعود در چندین کشور عربی هستیم و برای اولین بار شاهد قدرت های سیاسی و مردمی و دولت هایی هستیم که موضع واضحی نسبت به آل سعود و دخالتهایش در منطقه می گیرند.

وی افزود: موضع عربستان نسبت به مسئله فلسطین و معامله قرن و ذلت و خواری در برابر ترامپ مسائلی است که ابهت حکام سعودی که در گذشته خود را مستقل و آزاده معرفی می کردند ، را زیر سوال برده است . در سفر ترامپ به عربستان سعودی و سخنان وی در کنفرانس ها و سخن چند روز گذشته وی درباره تماس با شاه عربستان و اطلاع دادن به وی که هزینه زیادی برای عربستان پرداخته و ریاض باید آن را بپردازد و اینکه آنان دریک ساعت 450 میلیارد دلار پرداخت کرده اند و سپس سکوت رسانه های سعودی در برابر این همه اتفاق، نهایت ذلت در برابر خنده‌های ترامپ است، این در حالی است که اگر یک نفر در دنیای اسلام درباره عربستان سخنی می گفت آنها ناراحت شده و وی را تکفیر می کردند و روابط سیاسی خود را با آنان قطع می کردند. صراحتا باید گفت تاریخ عربستان سعودی هیچ گاه شاهد این حجم از ضعف و ذلت نبوده زیرا بقای آنان براساس سنت های الهی و طبیعی به درازا نخواهد کشید.

در حال تکمیل ...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نصرالله لبنان مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سید عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی درباره تازه‌ترین تحولات اوضاع فلسطین و تحولات منطقه گفت: شهدا و زخمیان غزه حدود شش درصد از جامعه فلسطین در این منطقه را شامل می‌شود و این درصد بسیار بالایی است و چه بسا بالاترین درصد در این دوره درباره یک نسل کشی و کشتار تلقی می‌شود.

سید عبدالملک بدرالدین افزود: حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه، تجاوزی است که همه جامعه فلسطین در این باریکه را هدف قرار داده است. رژیم اسرائیل ملت فلسطین را با همه ابزارهای نسل کشی از جمله کشتار، گرسنگی دادن و شیوع بیماری های واگیر دار هدف قرار داده است. رژیم صهیونیستی هر روز با ابزارها و روش های مختلف خود برای کشتن مردم غزه سرگرمی ایجاد می کند و سرگرم می شود. رژیم صهیونیستی از نوارها و فایل های صوتی مانند الحقونا (به ما ملحق شوید) و (اسعفونا) به ما کمک کنید و همچنین گریه ها و فریادهای کودکان با استفاده از پهپادها استفاده می کند تا ساکنان غزه را از خانه هایشان خارج کند و هدف قرار دهد. رژیم اشغالگر بیمارستان ها را به گورهای جمعی تبدیل کرده است و کادر پزشکی و بیماران را قتل عام می کند. مانند چنین جنایات و اتفاقاتی را در هیچ گوشه و منطقه ای از جهان نشنیده ایم و ندیده ایم. رژیم صهیونیستی پیکرهای شهدای فلسطینی را مثله و قطعه قطعه می کند و اعضای آنان را سرقت می کند و این چیزی است که با بررسی گورهای جمعی کشف شده در داخل مجتمع پزشکی ناصر مشخص شده است. رژیم صهیونیستی به شیوه و رویکرد گرسنگی دادن گسترده ادامه می دهد و بیمارستان کمال عدوان روزانه پذیرای ۵۰ کودک فلسطینی به خاطر کمبود مواد غذایی و قحطی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی                  

دیگر خبرها

  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند