Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@21:28:15 GMT

تلقیح مصنوعی گوسفند به روش نوین در بردسکن

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۳۵۰۴

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی بردسکن در این خصوص گفت: این عملیات در دامداری شرکت کشت وصنعت انابد توسط شرکت خصوصی بر روی 200 راس از میش های این شرکت صورت گرفت.

وی افزود: هدف از تلقیح مصنوعی به این روش استفاده از اسپرم نژادهای برتر و سازگار از جمله نژاد رومانف که با شرایط جغرافیایی شهرستان سازگارو برای دستیابی به اهداف مختلف صفات مطلوب اقتصادی شامل، چندقلوزایی در گوسفند، خصوصیات تولید مثلی بالا، افزایش درآمد دامداران، حذف دام های کم تولید، بهبود و افزایش تولیدات دامی مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مزایای این طرح تثبیت ژن رومانف در گله پس از چند نسل خواهد بود که در صورت تثبیت از یک گله 200 رأسی حداقل 600 رأس بره در یک بار زایش خواهیم داشت، افزود: این موضوع نقش مهمی در پویایی اقتصاد دامپرروی به خصوص توسعه پرورش گوسفند در شهرستان را به دنبال دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد درآمد ژن گوسفند تلقیح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که دانشمند برجسته کامپیوتر فی-فی لی در حال ساخت استارت آپی است که از پردازش انسان مانند داده‌های بصری استفاده می‌کند تا هوش مصنوعی (AI) را قادر به استدلال پیشرفته کند.

لی، که در زمینه هوش مصنوعی از پیشگامان به حساب می‌آید، برای سرمایه گذاری اولیه این شرکت پول جمع آوری کرده است. به گفته دو منبع دیگر، سرمایه گذاران شامل شرکت سرمایه گذاری سیلیکون ولی، اندریسن هوروویتز و رادیکال ونچرس، یک شرکت کانادایی است که او سال گذشته به عنوان شریک علمی به آن ملحق شد.

لی به طور گسترده به عنوان مادرخوانده هوش مصنوعی شناخته می‌شود، عنوانی که از نام پدرخوانده گرفته شده است و اغلب برای اشاره به سه محققی استفاده می‌شود که جایزه برتر دنیای محاسبات، یعنی جایزه تورینگ، را در سال ۲۰۱۸ به خاطر پیشرفت‌های خود در فناوری هوش مصنوعی دریافت کردند.

در توصیف این استارتاپ، یک منبع به گفت‌وگویی اشاره کرد که لی ماه گذشته در کنفرانس «تِد» (TED) در ونکوور ارائه داده بود. در این گفت‌وگو، او اشاره کرد که پیشرفت‌های اخیر در تحقیقات شامل الگوریتم‌هایی است که می‌توانند به‌طور معقولی پیش‌بینی کنند که تصاویر و متن در محیط‌های سه‌بعدی چگونه خواهند بود و بر اساس این پیش‌بینی‌ها عمل کنند. این الگوریتم‌ها از یک مفهوم به نام هوش فضایی استفاده می‌کنند.

برای نشان دادن این ایده، او تصویری از گربه‌ای را نشان داد که پنجه اش را دراز کرده بود و یک لیوان را به سمت لبه میز هل می‌داد. به گفته او، مغز انسان در کسری از ثانیه می‌تواند هندسه این لیوان، مکان آن در فضای سه بعدی، رابطه آن با میز، گربه و هر چیز دیگری را ارزیابی کند، سپس پیش بینی کند که چه اتفاقی می‌افتد و برای جلوگیری از آن اقدام کند.

لی گفت: طبیعت این چرخه با فضیلت را از دیدن و انجام دادن ایجاد کرده است که توسط هوش فضایی نیرو می‌گیرد.

او اضافه کرد که آزمایشگاه خودش در دانشگاه استنفورد سعی می‌کرد به رایانه‌ها چگونگی عمل در دنیای سه بعدی را بیاموزد. به عنوان مثال با استفاده از یک مدل زبان بزرگ به یک بازوی رباتیک وظایفی مانند باز کردن در و تهیه یک ساندویچ را در پاسخ به دستورات شفاهی بیاموزد.

لی با توسعه مجموعه داده تصویری بزرگ به نام «ایمیج نت» (ImageNet)، شناخته شده است که به ورود نسلی از فناوری‌های بینایی ماشین کمک کرد که برای نخستین باربه‌طور قابل اعتمادی قادر به شناسایی اشیاء بودند.

لی با ورود به دنیای استارت‌آپ‌ها، به مسابقه‌ای در میان پرطرفدارترین شرکت‌های هوش مصنوعی ملحق می‌شود تا الگوریتم‌های خود را به منظور غلبه بر محدودیت‌های فناوری‌های کنونی مانند مدل‌های زبان بزرگ، را که در میان پاسخ‌های انسان‌نمایی خیره‌کننده، گاهی به‌طور بی‌معنی ادعا‌های نادرستی مطرح می‌کنند، برطرف کند. بسیاری معتقدند که این توانایی استدلال باید قبل از رسیدن مدل‌های هوش مصنوعی به هوش عمومی مصنوعی یا (AGI)، به عنوان آستانه‌ای که سیستم می‌تواند بیشتر و یا بهتر از انسان وظایف را انجام دهد، ایجاد شود.

بعضی پژوهشگران معتقدند که با ساخت نسخه‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تری از مدل‌های کنونی، می‌توانند استدلال را بهبود بخشند، در حالی که دیگران معتقدند که مسیر پیشرفت شامل استفاده از مدل‌های جدید جهانی است که می‌توانند اطلاعات تصویری از محیط فیزیکی اطراف خود را جذب کرده و منطق را توسعه دهند، به‌طوری که نحوه یادگیری کودکان را تکرار کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن