Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: بنی‌صدر چند روز پیش از آغاز حمله صدام می‌گفت: مگر شما پاسدار‌ها جنگ درست کنید و الا صدام قصد جنگ با ایران ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران شامگاه امروز یکشنبه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، میزبان محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم محورهای سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع بررسی توان دفاعی کشور، شرایط اخیر منطقه و سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سازمان ملل متحد به این شرح است:

ـ  بنی‌صدر رئیس جمهور وقت ایران چند روز پیش از آغاز حمله صدام می گفت: مگر شما پاسدارها جنگ درست کنید و الا صدام قصد جنگ با ایران ندارد.

ـ در زمان پهلوی اول ظرف 24 ساعت در نتیجه حمله متفقین ارتش ایران از هم پاشید و در زمان پهلوی دوم هم هرچند تجهیزات مدرن داشت، اما کافی بود که فقط یک روز به ما مهمات ندهند. سران ارتش و فرمانده کل قوای وقت یعنی محمدرضا پهلوی از خود اراده ای و اختیاری نداشتند.

ـ ارتش ایران در زمان پهلوی در جنگ ظُفّار تلفات سنگینی داد و دستاورد بالایی هم نداشت.

ـ امام خمینی و فرماندهان انقلابی ارتش، جنگ تحمیلی را تبدیل به یک انقلاب در ارتش ایران کردند. بابایی ها، صیاد شیرازی ها، نامجوها و ستاری ها و نسل جدیدی از افسران انقلابی آمدند و همبستگی میان سپاه و ارتش ایجاد شد، در حالی که پیش از انقلاب میان نیروی زمینی با هوایی ارتش اختلاف بود.

ـ دفاع مقدس، انقلاب دوم بعد از 22 بهمن و بازگشت به اقتدار ایران بود. اولین دستاورد ما در دفاع مقدس، خودباوری و اعتماد به نفس، دوم میدان دادن به جوانان و استفاده از ظرفیت آنان با مدیریت جهادی و سوم این بود که فهمیدیم نباید به خارج تکیه کنیم.

ـ الان عده ای در کشور عزا گرفته اند که چرا نمی توانیم نفت بفروشیم؟ در حالی که اگر تولید در کشور رونق بگیرد، باید روزانه یک میلیون بشکه نفت هم وارد کنیم.

ـ تا پیش از جنگ تحمیلی هشت ساله، 2 ابرقدرت آمریکا و شوروی از ترس درگیری به 2 منطقه دریای سیاه و خلیج فارس ورود نمی کردند، اما از اواسط جنگ، هر 2 به نفع وارد عراق وارد خلیج فارس شدند.

ـ رئیس جمهور آمریکا راهبرد چاپیدن دلارهای منطقه را در پیش گرفت، اما شکست خورد. سه ماه است که ناوهای بزرگ آمریکا از خلیج فارس خارج شده اند و از فاصله 300 کیلومتری به تنگه هرمز نزدیک نمی شوند.

ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن رضایی دفاع مقدس جنگ تحمیلی بنی صدر صدام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود