Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین نیرومند مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ارتباط با کاهش تولیدات ژانر جنگی در سینمای ایران گفت: عوامل گوناگونی وجود دارد که این اتفاق ناگوار رخ می دهد، یکی از این عوامل این است که سینمای دفاع مقدس به نسبت به فیلم‌های آپارتمانی هزینه ساخت بیشتری نیاز دارد و باید نهاد های مرتبط در ساخت این فیلم ها فعال تر عمل کنند تا فضای تولید این ژانر فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرومند گفت: در حال حاضر وزارت ارشاد و نهادهای مرتبط تلاشی در این زمینه نمی‌کنند و علت دیگر این است که ساخت فیلم‌های این ژانر سخت و دشوار است و کارگردانان علاقه کمتری به این دسته فیلم ها نشان می دهند. شاید مهمترین دلیلی که ما از فضای فیلم های دوره دفاع مقدس دور می شویم این است که برخی افراد معتقد هستند، آن دوران را باید فراموش کنیم و یا علاقه‌ای به ساخت فیلم‌‍‌های سینمای دفاع مقدس ندارند.

همچنین وی درمورد اختصاص بودجه های کلان به این ژانر تصریح کرد: بودجه فرهنگی ما به شدت قابل توجه است اما متاسفانه مدیران فرهنگی ما همت لازم را ندارد، در سیاست گذاری کلان باید برای این ژانر سینما سهمی قائل شد اما من بعید میدانم وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی خیلی این موضوع برایشان از اهمیت برخوردار باشد.

نیرومند خاطرنشان کرد: بیشترین لطمه را این موضوع به ما می زند که مدیران تاثیرگذار در این حوزه خیلی برای این گونه کارها اهمیت قائل نمی شوند. به عقیده من  مشکل اصلی به مدیریت فرهنگی کشور مربوط است و اگر آنها  در واقع عزمشان را برای حمایت از تولید اینگونه آثار جزم کنند هنوز کارگردان و نویسنده ای که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه باشد، وجود دارد.

خبرنگار: مینا سجادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه دفاع مقدس سینمای دفاع مقدس وزارت ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ جانباز ۵۰ درصد و صبور هشت سال پایمردی و ایثار و آزاده سرافراز، شمس الله طرنی زاده امروز به دیار یار و وصال همرزمان شهیدش رسید.
این جانباز والامقام در میان حزن و اندوه مردم زادگاهش، ایوان تشییع و به خاک سپرده شد؛ اما یاد و خاطرات رشادت مردی هایش همچنان در دفتر خاطرات این مرز و بوم به یادگار خواهد ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز