Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرخی از برگزاری نمایشگاهی از مجموعه آثار خود با موضوع امام رضا (ع) خبر داد و گفت: کتاب مربوط به تمام آثارم در مورد امام هشتم(ع) به چاپ می رسد.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری: «مهدی فرخی» از هنرمندان جوان نقاش و نگارگر کشورمان است  که موفق به دریافت نشان درجه یک هنری در رشته نگارگری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با نوآوری خلاقانه و ابداع شیوه نوین «نو نگاره ها» از سوی بنیاد ملی نخبگان برگزیده و معرفی شد. اکثر آثار این هنرمند با محوریت مذهبی ، ائمه اطهار (ع) و دفاع مقدس است که تا کنون تعدادی از آنها به موزه های آستان قدس رضوی اهدا شده است. این هنرمند جوان از محضر اساتیدی همچون محمد علی رجبی و حسین رزاقی بهره برده است. برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی ، دبیری و داوری جشنواره ها، نگارش کتابهای «در چشمه آفتاب» ، «الهی‌نامه عشاق» و «بر بال آسمان» و تدریس در دانشگاه های شاهد و سوره در کارنامه کاری این هنرمند به چشم می خورد. به بهانه ایام محرم گفتگویی با «مهدی فرخی» ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

اثر یا آثار جدیدی در دست کار دارید؟

بله. دو اثر در دست کار دارم. اثر ویژه ای با محوریت دفاع مقدس دارم که برای هفته دفاع مقدس آماده می شود. یک اثر ویژه تر دارم که در مورد عاشوراست.

 

این آثار که با موضوع دفاع مقدس و عاشورا کار کردید، چه نام دارند؟

اثری که با محوریت عاشورا کار کردم «رستاخیز زیبایی» نام دارد و کاری هم که درباره دفاع مقدس  در دست کار دارم، « از مزار عاشق» است.

 

اثرتان با موضوع عاشورا قرار است چه موقع و کجا رونمایی شود؟

در «رستاخیز زیبایی» به شهادت حضرت علی اصغر (ع) پرداخته ام. «رستاخیز زیبایی» تابلوی عظیمی است که قبل از اربعین حسینی رونمایی می شود. هنوز مکان رونمایی از این تابلو مشخص نیست و نزدیک به زمان رونمایی ، مکانی که در آن رونمایی صورت خواهد گرفت، اعلام می شود.

 

«رستاخیز زیبایی» را با چه تکنیکی کار کردید و چقدر برای آن زمان گذاشتید؟

تابلوی «رستاخیز زیبایی» یک تابلوی سه لتی است که 50 در سه متر را تشکیل می دهد. بر روی این اثر هفت ماه  است که کار می کنم و هنوز آن را تمام نکردم.

 

تکنیک «از مزار عاشق» چیست؟ و چند ماه بر روی آن کار کردید؟

تکنیک این اثر اکریلیک است که روی بوم در ابعاد 100 در 150 سانتیمتر است. 6 ماه است که دارم روی تابلوی «از مزار عاشق» کار می کنم.

 

آیا امسال نمایشگاهی از آثارتان دارید؟

امسال نمایشگاهی ندارم. یک مجموعه آثار با موضوع حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دارم که سالهاست روی آنها کار می کنم و آثار انتهایی این نمایشگاه در شرف اتمام است. انشاءالله برای سال آینده نمایشگاه انفرادی و چاپ کتاب در مورد امام رضا (ع) دارم. این نمایشگاه دارای 20 اثر است اما در کتاب چهل اثر چاپ می شود که 20 اثر مربوط به آثاری است که سال های گذشته در مورد امام رضا (ع) کار کردم و در موزه آستان قدس رضوی است.

 

با توجه به اینکه بیشتر آثاری که کار کردید با موضوعات مذهبی است، آثار هنری با رویکرد مذهبی چه اثری دارند؟

وقتی تاریخ هنر را بررسی می کنیم، می بینیم آثاری ماندگارتر شدند که درون مایه های معنوی و الهی را در خود دارند. اثری که به شالوده معنویت آمیخته شود از دوران ها عبور می کند و در زمان معاصر منتفی نمی شود چون یک موضوعی در خودش دارد که همیشه جریان دارد. می توان گفت که اثرگذاری  موضوعات ملی و مذهبی به دلیل دارا بودن جنبه نورانی نسبت به سایر موضوعات بیشتر است.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس کانون های مساجد اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه نماز جمعه روزنامه نگارگر نقاش هنر عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،به دنبال ثبت شکایت مردمی  در خصوص فعالیت افراد سودجو در زمینه لیزر پوست، تزریق ژل، بوتاکس‌ و ... با سوء استفاده از پروانه طبابت پزشک عمومی و در قالب مطب، از محل فوق بازدید به عمل آمد.

 با توجه به ایجاد موسسه غیر مجاز و احراز تخلف شامل رویت تجهیزات، دارو و حضور بیمار، محل مطب پلمب شد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم)
  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر
  • اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • پلمب مرکز غیر مجاز زیبایی در قم
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس