Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:08:37 GMT

این دو اپلیکیشن اندرویدی را همین الان حذف کنید!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۰۱۹

این دو اپلیکیشن اندرویدی را همین الان حذف کنید!

بنابر اعلام کارشناسان فعال در حوزه فناوری، دو اپلیکیشن اندرویدی با تبلیغات فراوان و نامربوط به هکرها اجازه نفوذ به اطلاعات کاربران گوشی‌های هوشمند را می‌دادند.

به گزارش ایسنا، این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران از اهمیت روزافزونی برخوردار شده است، محققان متعددی با تحت بررسی قرار دادن موضوعات و موارد مختلف، به بررسی حفره‌های امنیتی موجود در اپلیکیشن های مختلف می‌پردازند و با آگاهی بخشیدن به کاربران، سعی دارند که آنها را در حفاظت از اطلاعات شخصی خود مطلع کرده و به شرکت‌های توسعه دهنده اپلیکیشن‌های مذکور نیز هشدار دهند که وضعیت امنیت سایبری خود و خدمات خود را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری دریافته و اعلام کرده‌اند که دو اپلیکیشن اندرویدی که در فروشگاه آنلاین گوگل پلی‌استور حضور داشته و در مجموع بالغ بر ۱.۵ میلیون بار در این پلت‌فرم توسط کاربران دانلود و نصب شده‌اند، تنها میزبان تبلیغات فراوانی هستند که نظر و توجه کاربران را از هدف اصلی دور می‌کند و در عوض، به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد تا با استفاده از آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی موجود، به اطلاعات شخصی موردنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena، به عقیده کارشناسان فعال در حوزه فناوری دو اپلیکیشن اندرویدی Funny Sweet Beauty Selfie Camera و Sun Pro Beauty Camera که هر کدام به ترتیب بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار در فروشگاه گوگل پلی استور دانلود و دریافت شده‌اند، باید هرچه سریعتر از پلت‌فرم پلی‌استور و گوشی‌های اندرویدی حذف و لغو نصب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپلیکیشن اندرویدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک

ایتنا - قانون اخیر آمریکا برای فروش اجباری یا ممنوعیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک، تنها شامل این پلتفرم و کاربرانش نمی‌شود و خطر دامن زدن به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بیشتر توسط کشورهای دیگر را به دنبال دارد.
تیک‌تاک در تلاش برای آرام کردن واشنگتن، دو مدیر عامل عوض کرده است. اولی، کوین مایر بود که تنها چند ماه دوام آورد. جانشین او، شو زی چو، حدود سه سال است که این سمت را برعهده داشته است اما شکست او در متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی در خصوص امن بودن تیک‌تاک، ممکن است به دوران مدیریت او هم پایان دهد و همچنین، ممنوعیت اپلیکیشن‌های بیشتری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، لایحه‌ای که ماه میلادی جاری در آمریکا تصویب شد، در بسته‌ای قرار داشت که شامل کمک به اوکراین بود و تحت آن، شرکت بایت دنس که مالک چینی تیک‌تاک است، تا اوایل سال ۲۰۲۵ فرصت دارد تا این اپلیکیشن ویدئویی را به یک شرکت آمریکایی بفروشد، در غیر این صورت با ممنوعیت روبرو خواهد شد. لحن این لایحه نشان می‌دهد که این ممنوعیت، ممکن است گسترش پیدا کند و به تهدیدهای ناشی از اپلیکیشن‌هایی اشاره کرده که توسط دشمنان خارجی کنترل می‌شوند.

اقدامات تیک‌تاک برای فرونشاندن نگرانی‌ها، پرهزینه بوده است. با این حال، ابتکار ۱.۵ میلیارد دلاری «پروژه تگزاس» برای نگه داشتن داده‌های آمریکایی در خاک آمریکا، تنها به بخشی از این مشکل پرداخته است. سیاستمداران همچنین نسبت به نفوذی که پکن می‌تواند بر محتوای درون این اپلیکیشن اعمال کند، نگران هستند.

هر دو نگرانی به حق هستند اما نگرانی نسبت به داده‌ها و نظارت بر محتوا، محدود به تیک‌تاک نیست. مقررات سخت گیرانه‌تر در هر دو طرف، یک گزینه است اما ممکن است مطلوب اپلیکیشن‌های آمریکایی نباشد. به عنوان مثال، شرکت متا در سه ماهه اول سال میلادی جاری، رقم ۷.۶۴ میلیون دلار برای لابی هزینه کرد.

فروش اجباری بی‌سابقه نیست اما به بزرگی اپلیکیشن تیک‌تاک نبوده است. درآمد تیک‌تاک در آمریکا در سال میلادی گذشته، به ۱۶ میلیارد دلار رسید. اما این اپلیکیشن ضررده گزارش شده است و پول زیادی برای بر پایی کسب و کار تجارت الکترونیکی خود هزینه کرده است. چین می‌تواند فروش فناوری اصلی این اپلیکیشن را وتو کند و مانع هر گونه تلاش برای خرید تیک‌تاک توسط یک خریدار آمریکایی شود. خود تیک‌تاک روشن کرده که قصد مبارزه حقوقی را دارد.

این ممنوعیت فقط باعث نارضایتی ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی تیک‌تاک نخواهد شد بلکه باعث می‌شود کشورهای دیگری هم از ممنوعیت‌های خاص برای محصور کردن کاربران استفاده کنند. روسیه در سال ۲۰۱۶، دسترسی به لینکدین را با اشاره به امتناع این پلتفرم از ذخیره داده‌های کاربران روسی در خاک این کشور، مسدود کرد. هند، تیک‌تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی ممنوع کرده است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، چین امسال واتس‌اپ را به دلایل مشابه، ممنوع کرده است. اینترنت جهانی بیشتر دچار چند پارگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!