Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، محمودی، رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت: توجه به فعالیت زنبورداران و پرورش زنبور عسل از اهمیت اقتصادی بسیاری برخوردار است اما، در سال‌های اخیر زنبورستان‌های استان در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برند.


او افزود: از وظایف مهم دامپزشکی بررسی و پیشگیری از بیماری‌های زنبور عسل است که در قالب بازدید از زنبورستان‌ها و نمونه‌برداری از آن‌ها در راستای تشخیص و درمان بیماری‌های زنبور عسل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمودی گفت: شهرستان قاینات دارای ۱۲۴ واحد زنبورستان عسل می‌باشد که تعداد ۳۳ واحد در سیستم جی آی اس ثبت شده و به طور مداوم مورد پایش قرار می‌گیرند و مابقی خارج از سامانه جی آی اس سازمان دامپزشکی کشور فعالیت می‌نمایند و با توجه به کوچ رو بودن این کندو‌ها متوسط تولید سالانه عسل حدودا ۳۰ تن می‌باشد و در همین راستا کارشناسان نظارت شبکه موفق به بازدید ۲ هزار و ۱۰۰ کندو زنبور گردیده اند.


او همچنین حمایت از زنبورداران، ارتقاء کمی و کیفی عسل تولیدی با تأکید بر اصل تقدم پیشگیری بر درمان را از اهداف اقدامات دامپزشکی در این حوزه عنوان کرد.


محمودی در ادامه بیان کرد: در سال‌های اخیر با وجود مشکل خشکسالی و تغییرات شدید آب و هوایی و افزایش امواج زیان‌آور در محیط، زنبورداران با تلفات جمعیت در زنبورستان‌ها روبرو شده‌اند.


او درباره‌ی راهکار‌های جلوگیری از بروز بیماری‌های زنبور عسل گفت: با توجه به استفاده از کندو‌های صنعتی در زنبورستان‌های شهرستان، درصورت آلوده شدن کندو‌ها درمان بیولوژیک (غیر دارویی) یا استفاده از دارو‌های ارگانیک پیشنهاد می‌شود.


محمودی در پایان گفت: برطرف کردن مشکلات زنبور‌داران در راستای کاهش تلفات و حفظ جمعیت زنبور عسل، همچنین رونق بازار‌های داخلی و خارجی عسل و رفع مشکلات اقتصادی فعالان این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی دستگاه‌های مربوطه است.
انتهای پیام/ب


تولید عسل در خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۵ هزار نفر

رییس سازمان امدادونجات با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی در ۲۳ استان، از امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی از ١٢ تا ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ٠٥: ٠٠ پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ۲۳ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۱۳۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۵۰۲۲ نفر امدادرسانی کردند، ۱۵۳ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۲۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۱۸۶ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

وی افزود: ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۷۷۷ نفر امدادگر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۳۷ دستگاه چادر، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۴۷۱ بسته غذایی، ۴۶۹۹ قوطی کنسروجات، ۲۰۰ قرص نان، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۵۴۸ کیلوگرم حبوبات، ۳۲۰ ست شست‌وشو و ۷۶ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

دیگر خبرها

  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • تغییرات در کندو؛ رویس می‌رود، کلوپ می‌آید؟
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • ماجرای عجیب بار الکتریکی گل ها و زنبور عسل (فیلم)
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال