Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:21:44 GMT

رشد ۳۷۲۹ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۵۹۱۶

رشد ۳۷۲۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در روز معاملاتی خود در اول مهر روند صعودی داشت و با رشد ۳۷۲۹ واحد در جایگاه ۳۰۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار سومین روز کاری خود در هفته جاری (دوشنبه اول مهر) را با روند صعودی و رشد 3729 واحد اغاز کرد و در جایگاه 305 هزار و 832 واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، وبصادر - بانك صادرات ايران، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌، خودرو - ايران‌ خودرو  و كسرا - سراميك‌هاي‌صنعتي‌اردكان‌ صبح امروز در صدر لیست پربیینده های بورس قرار گرفتند که در میان آنها نمادهای ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌ و كسرا - سراميك‌هاي‌صنعتي‌اردكان‌ در صبح امروز روند صعودی را برای خود ثبت کرده اند.

 

بنابر جدول نمادهای تاثیرگذار در بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 270 واحد، فملی با 264 واحد، تاپیکو با 260 واحدف جم با 252 واحد، وامید با 244 واحد و ومعادن با 212 واحد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس نیز امروز (اول مهر) با رشد 62 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 4 هزار و 79 واحد روز خود را آغاز کرد. نمادهای پربیینده صبح امروز فرابورس نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، دي - بانك دی، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، ريشمك - توليد و صادرات ريشمك، دتوليد - داروسازي توليد دارو، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس و غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان بودند که در میان آنها نمادهای دي - بانك دی و ريشمك - توليد و صادرات ريشمك روند نزولی دارند.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (یکشنبه 31 شهریور) دومین روز کاری خود در هفته جاری را با روند صعودی و رشد 1289 واحدی آغاز کرد و در جایگاه 299 هزار واحد قرار گرفت و در ادامه معاملات روز این روند صعودی حفظ شد تا جایی که آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند.

 

 بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۳۹۰ واحد رشد معادل ۱.۴۷ درصد به ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۱۸۰ واحد افزایش معادل ۱.۴۷ درصد به ۸۱ هزار و ۱۹۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۰۸۵ واحد رشد معادل ۲.۴۳ درصد به ۸۷ هزار و ۵۸۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۳۹۶ واحد افزایش، معادل ۲.۴۳ درصد به ۵۸ هزار و ۸۰۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۹۲۶ واحد رشد، معادل ۱.۷۳ درصد به ۳۴۸ هزار و ۵۹۹ واحد، شاخص بازار اول با ۲۸۲۴ واحد افزایش معادل ۱.۳۰ درصد به ۲۱۹ هزار ۸۵۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۵۷۳ واحد رشد معادل ۱.۷۶ درصد، به ۶۱۳ هزار و ۲۰ واحد رسیده بودند.

 

 در جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در صبح روز گذشته نام نمادهای جم، وپاسار، فملی، ونوین، دعبید، شتران و کالا به چشم می خورد که به ترتیب 232، 117، 83، 51، 45، 44 و 33 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس گذاشتند و در پایان معاملات ۶ نماد  فملی با ۴۲۲ واحد، فولاد با ۲۳۴ واحد، جم با ۲۳۲ واحد، رمپنا با ۲۲۹ واحد، پارس با ۱۸۴ واحد و شپدیس با ۱۴۰ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

 

 همچنین نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبصادر - بانك صادرات ايران، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، وپارس - بانك‌پارسيان‌ و دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌ جزو نمادهای پربیینده صبح روز گذشته بورس هستند که در میان آنها تنها 2 نماد وبصادر - بانك صادرات ايران و فولاد - فولاد مباركه اصفهان روند نزولی داشتند و دیگر نمادهای روند صعودی را برای خود ثبت کرده بودند و در پایان معاملات روز گذشته قیمت سهام نمادهای خمحور، خفنر، ولصنم، غگرجی، درازک، غنوش و قشکر بیشترین افزایش قیمت و نمادهای خوساز، شگل، سصفها، فخاس، پلاسک، رتاپ و کفپارس بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدها در ۴۱۲ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۳۳۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس مسجد رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس اردبیل کانون های مساجد اربعین حسینی بندرعباس گراميداشت هفته دفاع مقدس خطبه نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: وضعیت مطلوب بورس برای سرمایه گذاری در مقایسه با سایر بازارها

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۴۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۵۴۵ واحدی قرار گرفت.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1229602 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس