Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، سیدحسین حسینی از طرح جدید دانشگاه تهران برای تحصیل دو وجهی دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی ۹۹-۹۸ خبر داد و گفت: بر اساس این طرح دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته اصلی خود می‌توانند بسته آموزشی فرعی را فرا گیرند که این امر موجب افزایش قابلیت‌های دانش‌آموختگان، گسترش بازار کار داخلی و خارجی و افزایش امکان پژوهش و نوآوری بین‌رشته‌ای خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عنوان این طرح برنامه درسی دو وجهی دوره کارشناسی نام دارد، اظهار کرد: بر اساس این طرح، دانشجویان می‌توانند بسته‌ای آموزشی شامل ۱۵ تا ۲۱ واحد درسی از یک رشته کارشناسی دیگر را در کنار واحدهای رشته اصلی خود بگذرانند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه رشته‌های موجود در این طرح شمولیت عام دارند، خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند واحدهای درسی مرتبط با رشته خود و یا حتی نامرتبط با آن را انتخاب کنند و هیچ محدودیتی در انتخاب واحدها وجود ندارد.

حسینی اضافه کرد: به طور مثال دانشجویی که در رشته زراعت قبول می‌شد و به این دانشگاه می‌آمد، فقط می‌توانست در همین رشته ادامه تحصیلی دهد در حالی که با اجرای این طرح، می‌تواند واحدهایی را از رشته باغبانی بردارد. به عنوان مثال اگر در رشته باغبانی ۱۰۰ واحد برمی‌دارد، می‌تواند ۲۰ واحد باقی‌مانده را در رشته باغبانی و یا کارآفرینی انتخاب کند.

حسینی ادامه داد: انتخاب واحد از بسته آموزشی فرعی از نیمسال سوم به بعد انجام می‌شود و هر دانشجو در مدت تحصیل خود، امکان انتخاب و گذراندن یک بسته آموزشی فرعی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه درسی برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به بعد اجرا می‌شود، عنوان کرد: دانشجویانی که از واحدهای بسته آموزشی فرعی استفاده می‌کنند، مشمول تمامی مقررات آموزشی جاری دانشگاه اعم از اخذ واحد، نحوه برخورد با غیبت، مشروطی، سنوات هستند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین از صدور گواهی بسته آموزشی فرعی برای دانشجویان مشمول خبر داد و گفت: عنوان گواهی بسته آموزشی فرعی، یکسان با عنوان رشته اصلی بوده و با پیشوند گواهی بسته آموزشی فرعی صادر می‌شود.

حسینی با بیان این مطلب که حتی دانشگاه‌هایی که تخصصی هستند می‌توانند از ظرفیت بین‌دانشگاهی استفاده کنند، گفت: اجرای این مدل دو وجهی، می‌تواند تحولی در آموزش دوره کارشناسی فراهم کند تا دانشجویان توانمندتر از گذشته وارد جامعه شوند.

کد خبر 455974 برچسب‌ها دانشگاه تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!

فارس نوشت: صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

دیگر خبرها

  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • لغوسخنرانی سفیرآمریکادر دانشگاه ورمونت همزمان بااعتراضات دانشجویی
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟