Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@08:21:15 GMT

پرسپولیس چگونه دربی را برد ؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۰۰۴

پرسپولیس چگونه دربی را برد ؟

تعویض طلایی کالدرون ثانیه‌هایی بعد از ورود به زمین ، سرخ هارا فاتح دربی 90 کرد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کالدرون  با یک گل رقیب دیرینه خود را شکست دادند ، تا کماکان یکی از مدعیان لیگ برتر باشند.بازی با اشتباهات دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه آغاز شد و دو تیم در صدد محکم زدن همدیگر بودند. نخستین موقعیت جدی بازی توسط ریگی ایجاد شد که شوت محکم این بازیکن از فاصله بیش از ۳۰ متر در آغوش علیرضا بیرانوند قرار گرفت،بازیکنی که سرنوشت دربی را تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استقلال و فرصتهایی که از دست رفت


در دقیقهاستقلال صاحب ضربه ایستگاهی از فاصله حدودا ۴۰ متری شد که ارسال وریا غفوری به سمت دروازه پرسپولیس به بازیکن خاصی نرسید و به راحتی توسط بیرانوند مهار شد. دو دقیقه بعد پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی به محوطه جریمه روی سر جونیور براندائو نشست اما ضربه این بازیکن دارای دقت و قدرت لازم نبود .در دقیقه ۱۶، مرتضی تبریزی صاحب موقعیت گل خطرناکی شوت اما ضربه او در چارچوب دروازه نبود؛ با این وجود چند ثانیه بعد داور این موقعیت را آفساید اعلام کرد.علی علیپور در دقیقه ۲۵ با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه حسینی را تهدید کرد اما ضربه او به اندازه چند سانتی متر بالاتر از دیرک افقی دروازه استقلال بود.در دقیقه ۲۶، داریوش شجاعیان با توپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شد که شجاع خلیل زاده به پشت پای این بازیکن ضربه زد و بنیادی‌فر نقطه پنالتی را به سود استقلال نشان داد و علی کریمی پشت ضربه پنالتی تیمش قرار گرفت اما بیرانوند با تشخیص جهت و مهار توپ، ناجی دروازه تیمش شد تا بازی کماکان بدون گل دنبال شود.بعد از فرصت‌سوزی علی کریمی، بازی آرام‌تر شد و توپ به طور مرتب بین دروازه‌بان‌های دو تیم رد و بدل شد.در دقیقه ۳۹، مرتضی تبریزی با کنعانی‌زادگان درگیر شد و او را هل داد تا این مدافع زمین بخورد. در همین حین یکی از هواداران استقلال جسم سختی را به سمت کنعانی‌زادگان پرتاب کرد و به سر این بازیکن خورد تا از این ناحیه دچار خون‌ریزی شود و پزشکان به مداوای او بپردازند. در نهایت بعد از گذشت حدود پنج دقیقه کنعانی‌زادگان با سر بانداژ شده به ادامه بازی پرداخت. داور هم مرتضی تبریزی را با کارت زرد جریمه کرد.در دقیقه ۵+۴۵، پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که این موقعیت در چارچوب دروازه حسینی نبود تا نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

نیمه پرتنش با یک گل


نیمه دوم بازی با عجله و تکاپو از سوی دو تیم آغاز شد و دو تیم در ارسال پاس‌های کوتاه و ساده دچار مشکل بودند.اشتباه محمد دانشگر در دقیقه ۵۱، منجر به موقعیت مناسبی برای جونیور شد اما پاس در عمق او برای تک بازیکن پرسپولیسی در محوطه جریمه استقلال با اشتباه همراه شد تا مجددا حسینی توپ را در آغوش بگیرد.در دقیقه ۵۷، ارسال پرسپولیسی‌ها از روی نقطه کرنر، با خروج دیرهنگام حسینی همراه بود اما ضربه سر شجاع خلیل‌زاده تحت فشار محمد دانشگر دقیق نبود و به خارج از دروازه رفت.در دقیقه ۵۹، ضربه مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه در راه دروازه پرسپولیس به شجاع خلیل زاده برخورد کرد به کرنر رفت. ریگی در این صحنه اعتقاد به برخورد توپ با دستان خلیل‌زاده داشت که نظر داور چیزی جز این بود.دو تیم به طور محسوسی در نیمه دوم با احتیاط بازی را دنبال می‌کنند و بازی موقعیت خطرناک آنچنانی در نیمه دوم نداشته است.در دقیقه ۷۸ پرسپولیس موقعیت نصفه و نیمه‌ای را خلق کرد که شوت بشار رسن از پشت محوطه جریمه با تکل مدافع استقلال دفع شد. در دقیقه ۸۱، پرسپولیس توسط مهدی عبدی صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه او بعد از برخورد به دیرک دروازه به پشت حسینی اصابت کرد و وارد دروازه استقلال شد تا بازی یک بر صفر شود.در دقیقه ۸۷، علی کریمی فرصت خوبی برای شوت زنی داشت که ضربه او بعد از برخورد به بازیکنان پرسپولیس به کرنر رفت و ثمری نداشت.در دقیقه 90، برخورد سیاوش یزدانی با سیامک نعمتی باعث درگیری بازیکنان دو تیم شد و فرشاد احمدزاده با چند استقلالی درگیر شد.

 


بازی سیستم ها


سرخپوشان در شهرآورد بزرگ پایتخت ، ، بازی را با آرایش 2-4-4 خطی آغاز کردند. بیرانوند مرد شماره یک پرسپولیس ، شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی زادگان نیز دو مدافع میانی تیم کالدرون بودند. انصاری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست ، قرار گرفتند. در خط میانی؛ نورالهی و امیری به عنوان هافبک های میانی ، نعمتی و ترابی به عنوان دو هافبک راست و چپ و در خط حمله هم علیپور و براندائو قرار گرفتند . آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود ، سرخ ها بیشتر از کانال های کناری خود برای گشودن دروازه آبی ها استفاده کردند . در نیمه نخست بیشتر حملات سرخ ها از کانال سمت چپ بود و بیشتر توپ در اختیار ترابی بود . نیمکت نشینی بشار رسن باعث شد تا ترابی به عنوان یک پست 9 ، نقش یک بازیساز کناری را برعهده بگیرد و با حضور هم درمی


انه میدان و هم در کناره ها هم تیمی های خودرا صاحب توپ کند . سرخ ها با همکاری ترابی در جناح چپ با امیری ، و درجناح راست با نعمتی ، از فضاهای خالی کناره های استقلال در هر دو جناح که مدافعان کناریش عملکرد خوبی نداشتند ، استفاده کردند و از این دو جناح بر روی خط دفاعی آبی ها فشار می آوردند.


 بعد از گل نشدن پنالتی ، استقلالی ها به دنبال آرام کردن بازی و گذراندن دقایق بازی برای اتمام نیمه نخست بودند  به همین سبب تا پایان نیمه نخست شاهد بازی درگیرانه از هر دو تیم بودیم . با شروع نیمه دوم سرخ ها حملات خود را گسترش دادند . برنامه شاگردان کالدرون در این نیمه استفاده کردن از فضای خالی میانی خط دفاعی و خط میانی بود .آن ها با استفاده از این فضا توسط علیپور و ترابی ، چندین شوت را به سمت دروازه آبی ها زدند ولی موفق به گلزنی نبودند. رفته رفته با افزایش خستگی بازیکنان ، کالدرون تصمیم به تعویض گرفت و حضور رسن و احمدزاده باعث شد تا فشار سرخ ها بر روی دروازه آبی پوشان بیشتر شود . اما تعویض سوم کالدرون سرنوشت بازی را تغییر داد ؛عبدی که نقش آفرینی اش در خط حمله باعث شد تا او ثانیه هایی بعد از تعویضش با امیری و روی حرکت ترابی و هجوم به محوطه جریمه با کمترین لمس، توپ را تبدیل به گل کند . پس از گل آبی پوشان بر روی دروازه سرخ ها فشار آوردند و به جلو آمدند ولی اخراج کریمی در دقایق آخر نتیجه بازی را نیز رقم زد .

 

دربی تمام شد،حساسیت ادامه دارد

 

آخرین روز تابستان برای سرخ ها خوش یمن بود. تیم شان موفق شد دوباره استقلال را ببرد و به صدر جدول نزدیک و نزدیک تر شود. سومین برد سرخ ها در شرایطی برایشان رقم خورد که بهترین سناریوی ممکن برایشان به اجرا در آمد ، کمتر کسی فکرش را می کرد که یک مهاجم جوان و گمنام بتواند نتیجه بازی را رقم زند. دربی همیشه حساس و سرنوشت‌ساز است . برنده به اوج می رسد و بازنده باید به سرعت خود را بازسازی کند. استقلال در هفته آینده مقابل ذوب آهن قرار می گیرد و پرسپولیس میزبان سپاهان خواهد بود.تا فوتبال هست رقابت و حساسیت هم خواهد بود....

 

آرتین چراغی

پرسپولیس تهران دربی (داربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران دربی داربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرونا 4-2 بارسا: امضای ژاوی زیر حکم قهرمانی رئال

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب در بازی هفته سی و چهارم لالیگا میهمان ژیرونا بود و با نتیجه پرگل 4-2 شکست خورد. با توجه به برتری رئال مادرید مقابل کادیز، بارسا در صورت کسب هر نتیجه‌ای به غیر از برد، قهرمانی شاگردان کارلو آنچلوتی را تثبیت می‌کرد؛ اتفاقی که شکست امشب را برای بارسا تلخ‌تر کرد.

ویدئو: 331818

برخلاف نتیجه رقم خورده، بارسا بازی را خوب آغاز کرد اما اشتباهات خط دفاعی در این بازی، مانع از نتیجه گیری تیم ژاوی هرناندز شد. بارسا روی ارسال لامینه یامال برای آندریاس کریستنسن به گل زودهنگام رسید.

کریستنسن در دقیقه 3 بعد از کنترل ارسال یامال به سمت محوطه جریمه چرخید و با ضربه پرقدرت پای راست توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

با این گل میهمان انگیزه زیادی برای گل‌های بیشتر و کنترل جریان بازی داشت اما شگفتی ساز این فصل لالیگا برای گل تساوی خیلی عجله داشت تا یک دقیقه بعد، دروازه مارک آندره تراشتگن را باز کند.

مارتین بعد از نفوذ به خط دفاعی بارسلونا موفق شد از سمت راست محوطه جریمه توپ را به سمت دروازه بفرستد که آرتم دووبیک در رقابت با رونالد آرائوخو با سر به این توپ ضربه زد و دروازه بارسا را باز کرد.

با وجود این گل هر دو تیم بازی را متعادل دنبال می‌کردند تا اینکه در دقیقه 14 بارسا یک فرصت عالی دیگر به دست آورد. کریستنسن این فرصت را داشت که به دومین گل برسد اما ضربه خطرناک او را از روی خط دروازه دفع کردند.

خیرونا کمی بازی را دفاعی دنبال می‌کرد و بیشتر به دنبال ضدحمله بود که این به بارسا اجازه می‌داد بیشتر به سمت دروازه حریف نزدیک شود. ایلکای گوندوغان در دقیقه 33 روی ارسال خطرناک ژوائو کانسلو با ضربه سر به تیرک دروازه خیرونا کوبید.

فشار بارسا بالاخره در دقیقه 44 جواب داد و آن‌ها دوباره از حریف پیش افتادند. سرنگون شدن لامینه یامال در محوطه جریمه بارسا مورد بررسی داور VAR قرار گرفت تا اینکه ضربه پنالتی به سود تیم میهمان اعلام شد.

رابرت لواندوفسکی پشت این ضربه حساس ایستاد و موفق شد برخلاف شیرجه دروازه‌بان توپ را وارد دروازه کند تا بارسا با گل دقیقه 45+1 با برد نیمه را پشت سر گذاشته و برنده به رختکن برود.

بازی از ابتدای نیمه دوم با روند متعادل‌تری نسبت به نیمه اول آغاز شد و دقایق ابتدایی آن هیجان خاصی نداشت تا اینکه خیرونا دست به تغییر زد و پورتو و یان کوتو وارد زمین شدند.

تعویض خیرونا اثرگذار بود و پورتو هنوز یک دقیقه از ورودش به زمین نمی‌گذشت که گل تساوی را در دقیقه 65 به ثمر رساند! آرتم دووبیک که با پاس پشت مدافعان را در محوطه جریمه کنترل کرده بود تصمیم گرفت در نقش گل‌ساز ظاهر شود و توپ را به پورتو پاس داد که با ضربه پای راست دروازه تراشتگن را باز کرد.

خیرونا از روحیه این گل نهایت استفاده را برد و یک بار دیگر از اشتباه خط دفاعی بارسا استفاده کرد تا گل سوم را خیلی زودتر به ثمر برساند.

روی لو رفتن توپ در میانه میدان ضدحمله سریع خیرونا شکل گرفت و پورتو با سرعت خود را به محوطه جریمه رساند. او زاویه مناسبی برای شوت زدن نداشت و توپ را به میگل گوتیرز پاس داد که ضربه زمینی او بعد از برخورد با ژول کنده تغییر مسیر داد و دروازه تراشتگن را باز کرد.

بارسا بعد از این گل دست به تغییر زد و پدری و رافینیا وارد بازی شدند تا تغییری ایجاد کنند اما باز هم فشار حملات از سوی خیرونا روی دروازه میهمان حفظ می‌شد. در دقیقه 71 واکنش دیدنی تراشتگن موجب شد تا ضربه از راه دور دووبیک مهار شده و وارد دروازه نشود.

با این حال تراشتگن خیلی خوش شانس نبود چراکه روی یک ضربه غافلگیر کننده در دقیقه 74 برای بار چهارم در این بازی دروازه او باز شد.

پورتو پس از یک گل و یک پاس گل، دوباره گلزنی کرد تا بهترین بازیکن تیمش در این بازی شود. ساویو متوجه حرکت او از گوشه سمت چپ به سمت دروازه شد و یک ارسال نرم را به سمت او ارسال کرد.

پورتو اجازه نداد توپ روی زمین فرود بیاید و آن را سرضرب با پای راست به سمت دروازه بارسا فرستاد تا تراشتگن تنها تماشاگر ورود آن به دروازه باشد.

بارسا بعد از این گل فران تورس، اوریل رومئو و ژوائو فلیکس را به بازی فرستاد. ژاوی امیدوار بود تیمش با این تعویض‌های هجومی به بازی برگردند و از شکست جلوگیری کنند اما خیرونا بدون توجه به نتیجه بازی همچنان به حملاتش ادامه می‌داد.

بارسا در نیمه دوم با دریافت سه گل کاملا کنترل بازی را از دست داد و تغییرات ژاوی هم به آن‌ها کمک نکرد تا با وجود پاسکاری منظم در دقایق پایانی نتوانند اختلاف دو گل را جبران کرده و در پایان شکست را بپذیرند.

با این شکست بارسا 73 امتیازی باقی ماند و خیرونا 74 امتیازی شد تا به رده دوم صعود کند. ژاوی و تیمش به غیر از امضا زیر حکم قهرمانی رئال، رتبه دوم را هم از دست دادند.

دیگر خبرها

  • انفجار آزادی در دقیقه ۹۴؛ صدر جدول آبی ماند
  • پیروزی پرسپولیس در نیمه اول دیدار با نساجی/ یک برزیلی علیه سرخ‌ها
  • میلان ۳-۳ جنوا
  • میلان ۳-۳ جنوا: روسونری بردن را فراموش کرده!
  • لیورپول 4-2 تاتنهام: افسوس برای امتیازات از دست رفته!
  • چلسی ۵-۰ وستهم: پیروزی در دومین دربی لندن ظرف سه روز
  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • سیتی با پوکر هالند به قهرمانی نزدیک شد
  • خیرونا 4-2 بارسا: امضای ژاوی زیر حکم قهرمانی رئال
  • گل تماشایی: طلسم براهیم شکست (عکس)