Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:54:25 GMT

صاعقه 36 راس گاو را در نیجریه کشت

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۳۲۲

صاعقه 36 راس گاو را در نیجریه کشت

در این گزارش به نقل از رئیس اداره حوادث غیرمترقبه ایالت "اوندو" اعلام شده، اگرچه چوپان این گله گاو در شهرک "ایجاره" به دلیل فرار از صحنه و پناه گرفتن پشت سنگ از خطر مرگ، جان سالم به در برد اما 36 راس گاو شیرده و گوشتی او در دم تلف شدند.

وی در عین حال خسارت مالی وارده به چوپان را قابل توجه دانست و از گله داران و کشاورزان خواست، دام و محصولات خود را نسبت به حوادث غیرمترقبه بیمه کنند تا هنگام حادثه، ضرر و زیان وارده جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاعقه یا آذرخش پدیده طبیعی است که همیشه در کره زمین و حتی در برخی دیگر از سیارات منظومه شمسی وجود داشته و دارد، اما آذرخش هایی که در قاره آفریقا و بطور ویژه در کشوری چون آفریقای جنوبی و به ویژه در آسمان پایتخت آن پرتوریا ایجاد می شود اگرچه موجب بروز تلفات جانی و مالی و خسارت به طبعیت می شود، اما به قدری دیدنی است که به عنوان یک جاذبه گردشگری این شهر نیز شناخته می شود.


دانشمندان پدیده های جوی معتقدند که در هر ثانیه به طور متوسط ۱۰۰ صاعقه در کره زمین ایجاد می‌شود که دارای انواع مختلف با اثرات متفاوتی هستند، چون این پدیده طبیعی علاوه بر جاذبه های زیبایی که در طبعیت ایجاد می کند، خسارت های سنگینی را نیز بر محیط و بر اموال و وسایل زندگی شهروندان آن وارد می کند به گونه ایی که سالانه بطور میانگین هزاران نفر و حتی حیوانات اهلی و وحشی در سراسر جهان جان خود را بر اثر صاعقه از دست می دهند و خسارت های زیادی به وسایل سر راه خود وارد می کند، بطور مثال براحتی می توان شاهد تخریب بخشی از جاده ها و گوشه ای از عمارت ها و یا تاسیسات صنعتی در شهرها توسط آذرخش بود.

به ویژه اینکه این پدیده طبیعی الکتریکی بیشترین خسارت ها را به تجهیزات و وسایل الکتریکی منازل و اداره ها وارد می کند. رقم خسارت مالی سالانه ناشی از تخریب اموال عمومی و خصوصی متاثر از اثر تخریبی صاعقه در سراسر جهان گرچه دقیقا مشخص نیست، ولی قابل توجه است.

تحمیل تلفات جانی و مالی ناشی از بروز آذرخش در بسیاری از کشورها از جمله در کشورهای آفریقایی موجب شده تا در میان اقوام کشورهای مختلف اعتقادات، آداب و رسوم خاص و بعضا خرافات خاص رایج باشد.

در بسیاری از کشورها از جمله در آفریقای جنوبی چنانچه درختی توسط رعد و برق واژگون شود، محال است مردم از چوب آن استفاده کنند و چنانچه رعد و برق به احشام بگیرد، گوشت آن گاو و یا گوسفند را به هیچ وجه استفاده نمی کنند، ولی برخلاف مورد انسان های کشته شده از رعد برق، این حیوانان مرده را دفن می کنند.
در بین برخی قبایل باورهای خرافی زیادی وجود دارد به این مضمون که اگر رعد و برق باعث مرگ کسی شود، مردم برای آن فرد کشته شده، مراسم سوگواری برگزار نمی‌کنند و حتی او دفن هم نمی‌کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره آفریقا نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،بر این اساس، از سه شنبه شب تا شنبه هفته آینده انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه در محدوده هشدار سطح نارنجی باشد.
اوج فعالیت این سامانه بارشی برای روز‌های پنجشنبه و جمعه به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان همچون بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سقز، سنندج، دهگلان پیش بینی شده است.
در پی فعالیت این سامانه، صاعقه و تگرگ، آبگرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و ریزش کوه دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند