Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین و تنها بانوی ایرانی که در شاخه کمانگیری روی اسب رشته هنرهای رزمی سواره مدال نقره جهانی را به دست آورده در مسابقات قهرمانی کشور چوگان به تیم اصفهان پیوست. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ ورزشی ورزش زنان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین و تنها بانوی ایرانی که در شاخه کمانگیری روی اسب رشته هنرهای رزمی سواره مدال نقره جهانی را به دست آورده است در مسابقات قهرمانی کشور چوگان به تیم اصفهان پیوست و با دو روز تمرین این تیم را به جایگاه نایب قهرمانی رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برای پیشرفت چوگان ایران و افزایش هندی کاپ ورزشکاران از مسئولان و حتی همسر دکتر ظریف، وزیر امور خارجه خواست برای اعزام تیم ملی بانوان به مسابقات برون مرزی تلاش کنند. سعیده صادقی درباره خواسته‌هایی که چوگان بازان برای پیشرفت ورزش ملی ایران دارند با خبرنگار ورزشی تسنیم گفت‌وگو کرد که در پی می آید:

*چطور تیم اصفهان را در فاصله کوتاهی به نایب قهرمانی رساندید؟

این موفقیت را به تیم اصفهان تبریک می‌گویم. تصور نمی‌کردم در فاصله دو تا سه روزی که با تیم اصفهان کار کردم و بعد از دو ماهی که باشگاه‌شان تعطیل بوده است بتوانند به گونه‌ای بازی کنند که به شهادت تک تک تماشاگران بازی درحد بسیار خوب و برابری بود، اما باید توجه کنیم چوگان بازی گروهی است و هر چهار نفر زمین باید از سطح توانایی خوبی برخوردار باشند. با این حال همین که به گردش بازی توجه کردند خوشبختانه توانستند مقام دوم را از آن خود کنند. به تمام بازیکنان اصفهان تبریک می‌گویم و از مسئولان اصفهان خواهش می‌کنم به این تیم کمک کنند که در مسابقات بعدی فقط تیم اصفهان در مسابقات شرکت کند و از تیم تهران کمک نخواهد.

*نخستین بانوی ایرانی هستید که در رشته هنرهای رزمی سواره مدال نقره جهانی کسب کردید.

من نخستین و تنها بانوی ایرانی هستم که توانسته‌ام در رشته هنرهای رزمی سواره در شاخه کمانگیری روی اسب مدال نقره جهانی را به دست آورم و امیدوارم این افتخار توسط بانوان کشورم ادامه پیدا کند و بقیه دوستان هم مقام‌های جهانی کسب کنند.

*مسابقات فعالیت در رشته چوگان مانع فعالیت‌تان در رشته هنرهای رزمی نشده است؟

من به عنوان مسئول کمیته هنرهای رزمی سواره تهران فعالیت می‌کنم و در حال حاضر به چوگان توجه می‌کنم ولی در رشته هنرهای رزمی سواره داوری بین المللی دو و یک را از کشور کره‌جنوبی دریافت کردم در مسابقات جهانی که در فصل زمستان در تهران برگزار می‌شود به عنوان داور بین المللی درجه یک از کشورمان قضاوت می‌کنم. باید زمینه را برای فعالیت جوانان فراهم کرد اگر تیم اعزامی در پیش داشته باشد حتما اعلام آمادگی کرده و تلاش می‌کنم خودم را به بازیکنان برسانم و بار دیگر برای کشورم مقام کسب کنم.

*دلیل برگزاری کم مسابقات هنرهای رزمی سواره چیست؟
مسابقات کشوری هنرهای رزمی سواره شاید هنوز خیلی آشنا نیست و هنوز این رشته را نمی‌شناسند من که تمرین می‌کردم می‌گفتند دوستان سوسانو آمدند یعنی سوسانو را می‌شناختند اما آرش کمانگیر را نمی‌شناختند امیدوارم کار به جایی برسد که دوستان چوگان و هنرهای رزمی سواره را بشناسند اینها رشته‌هایی هستند که ریشه ایرانی و پیشینه فرهنگی دارند و امیدوارم شناخت شان از این ورزش‌ها بیشتر شود. مسابقات برگزار می‌شود اما شاید خیلی دیده نمی‌شود.

*چرا تعداد تیم‌های کم شرکت کننده در مسابقات چوگان کم است؟

خوشبختانه در کشوری زندگی می‌کنیم که تفاوت زیادی بین آقایان و خانم‌ها نیست اما فقط تفاوت در کمبود ورزشکار خانم است و چون تعداد ورزشکار خانم کم است بالطبع مسابقات کمتری برگزار می‌شود ما از روسای فدراسیون چوگان تقاضا داریم که مسابقات برون مرزی برگزار کنند و یا حداقل تیم‌های خارجی را دعوت کنند تا بانوان از این سطحی که دارند جهش زیادی داشته باشند.

*به نظر شما برای افزایش هندی کاپ چوگان بانوان چه اقداماتی باید انجام شود؟

در مسابقات خانم دکتر ظریف همسر وزیر امور خارجه حضور داشتند از ایشان خواستم برنامه‌ای بگذارند که بانوان بتوانند اعزام داشته باشند و بتوانند خودشان را در این فعالیت‌ها نشان دهند. وقتی اعزام به مسابقات خارجی داشته باشید سعی می‌کنید خودتان را به سطح بین المللی نزدیک شوید و اعتماد به نفس شما به حدی می‌رسد که بتوانید در مسابقات عرض اندام کنید. در مسابقات هنرهای رزمی وقتی تیمی از تهران اعزام می‌شود خارجی‌ها می‌ترسند اما در چوگان اعزامی نداشته‌ایم امیدوارم این اعزام صورت بگیرد و قفل‌ها شکسته شود و به پیشرفت چوگان کمک کنند.

تهران قهرمان مسابقات چوگان کشور شد

 

انتهای پیام/

R1435/P/S3,32,33/CT1 واژه های کاربردی مرتبط چوگان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چوگان چوگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم ملی پاراتکواندو بانوان کشورمان در حالی آخرین تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی زنان آسیا در ویتنام آمده می‌کند که براساس فهرست نهایی این تیم مرضیه عبداللهی ورزشکار وزن بعلاوه ۶۵ کیلوگرم قم قرار است در این رقابت‌ها به روی شیاپ چانگ برود.

مسابقات پاراتکواندو قهرمانی زنان آسیا ۲۹ اردیبهشت تا دوم خرداد به میزبانی ویتنام برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • زهرا جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • حضور ۵ بانوی ووشو کار سپاهانی در رقابت‌های جام جهانی
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!