Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر منطقه‎ای یونسکو گفت: جاده ابریشم می‌تواند زمینه‌ساز گفت‌وگوی فرهنگی میان کشورهای عضو این جاده باشد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سویتان سوتوسکی صبح امروز در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی جاده ابریشم اظهار داشت: برای من مایه افتخار است که  در ششمین اجلاسیه کشورهای عضو جاده ابریشم در شهر همدان حضور داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما در دفتر منطقه‌ای یونسکو این است که برای جوامع محلی ابزاری فراهم کنیم که در عصر جهانی امکان ترویج تبادلات فرهنگی را داشته باشند.

همدان| کشورهای عضو جاده ابریشم اقتصاد دنیا را از تک محوری خارج کنندهمایش جاده ابریشم فرصتی برای ثبت جهانی آثار باستانی همدان استهمدان| همایش جاده ابریشم؛ اجلاسی جهانی با اطلاع‌رسانی محلی

 

رییس دفتر منطقه‎ای یونسکو عنوان کرد: یونسکو معتقد است جاده ابریشم می‌تواند زمینه ساز گفت‌وگوی فرهنگی کشورهای این مسیر بین المللی باشد.

وی تصریح کرد: یونسکو به کشورهای آسیایی عضو، فرصت داده است در آثار ملی خود بازنگری کنند و آثار مهمشان را برای ثبت جهانی شناسایی  کرده و به یونسکو معرفی کنند.

سوتوسکی اظهار داشت: هدف پروژه احیای جاده ابریشم  استفاده از فرایند بالادستی در راستای کنوانسیون یونسکو ( سال 1972) با هدف پرداختن به آثار فرهنگی است که مغفول مانده‌اند.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو تصریح کرد: اولویت ما در این پروژه این است که  کشورها از مناطق مختلف باشند و  فهرست آثار ثبت شده متوازن باشند.

سوتوسکی با تاکید بر این که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ایران از دیرباز همکار دفتر منطقه‌ای یونسکو بوده است گفت: سال گذشته یونسکو 3 پروژه  برای کشورهای افغانستان، آسیای میانه و ایران تعریف کرد که در قالب این پروژه‌ها تقویت مشارکت فرهنگی به منظور فراهم کردن توسعه پایدار و گردشگری مبتنی بر میراث فرهنگی بین این کشورها دنبال می‌شود.

رییس دفتر منطقه‎ای یونسکو تصریح کرد: دفتر منطقه‌ای یونسکو این هفته با همکاری سازمان‌های ایرانی 2 رویداد مهم دیگر را تدارک دیده است.

سوتوسکی عنوان کرد: دومین اجلاس تخصصی با موضوع ادیان و معنویت و نیز کنفرانس بین فرهنگی بین ادیان کشورهای جاده ابریشم است که با موضوع تاثیرات دینی بر سایت‌های فرهنگی است که به زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- خبرگزاری فرانسه در تازه‌ترین گزارش خود، سفر آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا به ریاض را به مثابه سفری در راستای ایجاد قدرت بازدارندگی منطقه‌ای و جلوگیری از وقوع تهدیدات مستمر در غرب آسیا دانسته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، اخیراً خواستار  استقرار دفاع «یکپارچه» از کشورهای عربی خلیج فارس در برابر جمهوری اسلامی ایران شده  و آن را معطوف به واکنش قاطعانه و غیرتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبال تجاوز صهیونیستها به حریم دیپلماتیک ایران در دمشق صورت داده است.

نکته دیگر اینکه بلینکن از کشورهای عربی منطقه خواسته است تا دراین خصوص، هم افزایی با رژیم اشغالگر قدس را نیز در دستورکار قرار داده و به روند رسمیت بخشی به رژیم قاتل و کودک کش صهیونیستی سرعت ببخشند.

بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران توان بازدارندگی خود را به رخ همه بازیگرانی کشیده که در پازل دشمنان امنیت منطقه بازی می کنند.با این حال در انعکاس سفر بلینکن به ریاض و متعاقبا امان ( پایتخت اردن) سوالاتی وجود دارد که نه تنها خبرگزاری فرانسه، بلکه دیگر رسانه های غربی نیز نسبت به پاسخ‌دهی به آنها عاجز هستند:

-کلیت حضور یک مقام از آن سوی اقیانوس آرام برای تعیین تکلیف در خصوص امنیت منطقه غرب آسیا چه منطقی به لحاظ حقوقی، راهبردی و عقلانی دارد؟

- آمریکا به عنوان اصلی‌ترین حامی رژیم کودک کش و جعلی صهیونستی، چه نقشی در خلق بحرانهای مزمن منطقه‌ای و تعمیم آن به سرتاسر حوزه جغرافیایی جهان اسلام ایفا نموده است؟

- قرائت آمریکا از مفهوم بازدارندگی، تا چه اندازه ای با ایجاد ثبات و امنیت در نظام بین الملل قرابت دارد و حضور آمریکا در مناطق مخالف جهان چگونه منجر به خلق گره های کور راهبردی در آن حوزه های جغرافیایی شده است؟

- ترس از عملیات موفقیت آمیز وعده صادق و شکست سنگین مشترک رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در این آوردگاه، چه تاثیری بر تشدید سردرگمی استراتژیک و تاکتیکی غرب در منطقه غرب آسیا داشته است؟

بهتراست خبرگزاری فرانسه به جای قهرمان سازی از قاتلی به نام بلینکن که دولت متبوعش از یک سو مقابل هرگونه توقف نسل کشی در غزه ایستاده و از سوی دیگر به سرکوب وقیحانه دانشجویان منتقد جنایات صهیونیستها در دانشگاههای آمریکا می پردازد، پاسخگوی سوالات شفاف فوق باشد.

بدیهی است که یکی از مهمترین کارویژه‌ها و وظایف رسانه‌های غربی، جلوگیری از طرح این پرسشهای هدفمند، آن هم به واسطه تهیه و تنظیم گزارشهایی تکراری و نخ نما (مانند گزارش اخر خبرگزاری فرانسه) است.

ساده انگاری مداخله‌گرایی غرب و در راس آن آمریکا در نظام بین الملل، یکی از دستورالعمل‌هایی است که از سوی جریان‌های رسمی و پنهان قدرت در واشنگتن و اتحادیه اروپا دنبال می‌شود.

این در حالیست که جنگ غزه و تحولات آن، این استراتژی خطرناک را بیش از پیش در معرض دید و قضاوت افکار عمومی دنیا قرار داه است.بخش اعظمی از خیزشهای عمیق صورت گرفته در کشورهای غربی علیه حکمرانان آنها، ناظر بر همین حقیقت مطلق است.حقیقی که احتمالا رسانه های غربی دیگر فرصت چندانی برای درک آن نداشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور: گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین