Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:08:52 GMT

رویکرد دولت مبتنی بر استفاده بیشتر از جوانان است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۲۶۸

رویکرد دولت مبتنی بر استفاده بیشتر از جوانان است

استاندار مرکزی گفت: گرایش و نگاه دولت مبتنی بر استفاده بیشتر از جوانان است.

به گزارش ایسنا، سیدعلی آقازاده در مراسم بازگشایی مدارس و زنگ مهر و مقاومت ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: در کشور حدود ۵۷۰ هزار کلاس در ۱۱۰هزار واحد آموزشی و در استان مرکزی ۱۲هزار کلاس درس در ۲هزار واحد آموزشی وجود دارد که البته شأن دانش اموزان در برخی واحدهای آموزشی با واقعیت برابری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشور ایران به لحاظ استعداد، هوش و ذکاوت دانش آموزان، یکی از برترین کشورها است و دانش آموزان این مرز و بوم همیشه جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار داشته‌اند که این مهم بزرگترین افتخار برای کشور است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در شرایط کنونی ایران با محدودیت‌هایی مواجه است اما جوانان و استعدادهای این سرزمین پاسخ این محدودیت‌ها را با موفقیت‌ می‌دهند. دانش آموزان به رغم تمام مشکلات و کمبودهای موجود توانسته‌اند رتبه‌های برتر و ممتازی را در مقاطع تحصیلی کسب کنند که این موضوع گواه تحقق شعار "خواستن توانستن است" است.

آقازاده بیان کرد: مردم ایران به دنیا نشان داده‌اند که با وجود مشکلاتی که در طول ۴۰ سال برای کشور ایجاد شده اما جوانان ما در بسیاری از رتبه‌های علمی و یافته‌های علمی و نوآوری‌های مختلف در دنیا حرف نخست را می‌زنند.

وی ادامه داد: کشور ایران کمربندی از بحران‌های امنیتی در منطقه خاورمیانه است اما به برکت خون شهیدان و استقلال موجود در کشور شاهد یک امنیت پایدار در کشور هستیم و در سایه همین امنیت، جوانان ما آموزش دیده و تحصیل می‌کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: امروز گرایش و نگاه دولت مبتنی بر استفاده بیشتر از جوانان است و اقدامات خوبی نسبت به گذشته در این خصوص صورت گرفته است.

آقازاده در خصوص مدارس خشت و گلی گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید به کمک اداره کل نوسازی مدارس استان، بخاری های گازی در حدود هزار کلاس درس جایگزین بخاری‌های نفتی شده‌اند که امیدواریم به زودی سیستم‌های گرمایشی استانداردتر حایگزین بخاری‌های گازی شوند.

وی افزود: استان مرکزی جزو استان‌های محروم از نظر نیروی انسانی در آموزش و پرورش است و بیش از ۳هزار نیروی انسانی کمبود دارد که امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهتر شدن این وضعیت باشیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش وظیفه‌ای خطیر و حساس به نام تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد که البته تربیت هم مسئله آسانی نیست و نیاز است تمام ارکان تربیت در کنار یکدیگر باشند تا نتایج مثبت حاصل شود.

شهریار فولادوند بیان کرد: همه بر این باوریم که نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور به عنوان بخش مهمی از جامعه باید خوب کار کند و بتواند در راستای رسیدن به هدف اصلی خود، ارکان موثر و ذینفعان را کنار خود جمع کند.

وی افزود: در آموزش و پرورش صرفا به دنبال دانش اندوزی و دانش آموزی نیستیم بلکه در تلاشیم افرادی کنش‌گر پا به عرصه بگذارند و بتوانند در موقعبت‌های متفاوت رفتار مناسب ارائه دهند.وظیفه ما بازکردن ذهن های خالی است.

به گزارش ایسنا، همزمان با بازگشایی مدارس، آیین برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و بخاری های نفتی مدارس استان مرکزی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شد.

همچنین در این مراسم زنگ مهر و مقاومت توسط استاندار مرکزی و با حضور مسئولان شهری و استانی نواخته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود