Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رییس جمهور برای سفر به نیویورک ابتدا تردید داشت و به همین دلیل از اعضای دولت نظر و مشورت خواست، اظهار داشت: یکی از دلایلی که ما مجاب شدیم و تصمیم گرفتیم که باید این سفر انجام شود و آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند همین بود که آمریکایی ها نمی خواستند ما برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این هفته درس آموزی زیادی برای همه دارد. صدام با خواری از بین رفت، اما ملت ما پابرجا بودند. ملت ایران دفاعی انجام دادند که امروز بدخواهان جسارت تجاوز به ایران را ندارند.

وی ادامه داد: با خدا و مردم مجدد در این هفته پیمان می بندیم که از تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم. امروز هم دولت دفاع مقدس خود را در دو جبهه تعریف می کند. اول رفتارهای ظالمانه آمریکاست که قصد کوچک کردن ایران را دارد. از سوی دیگر دفاع در برابر هر نوع تجاوزی که صورت می‌گیرد و پیش‌بینی تجاوزهایی که می‌خواهد صورت بگیرد و از طرف دیگر دفاع از معیشت و کرامت انسانی است.

ربیعی گفت: در طول تاریخ جنگی رخ داد که یک وجب خاک کشور را از دست ندادیم. آغازگر نبودیم اما دفاع کننده خوبی بودیم و ارزش های انسانی را در مقابل دشمن حفظ کردیم. امروز در کنار برادران مسلمان عراقی هستیم و به آن ها در مقابل دشمنی به نام داعش کمک کردیم. نمی توانیم ایران را به ایران با منافع منطقه محدود کنی، راه همکاری همه در منطقه است.

روحانی بر خلاف خواست آمریکا حقوق ملت ایران را در نیویورک پیگیری می کند

وی تصریح کرد: امروز سفر رئیس جمهور به نیویورک را خواهیم داشت تا زبان ملت ما از این تریبون باشد. رئیس جمهور ابتدا تردید داشت به این سفر برود. این سفر انجام شد و دلیلش احقاق حقوق ملت ایران و رساندن پیغام ملت به افکار عمومی دنیا است.

سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور قادر خواهد بود برخلاف خواست آمریکایی ها منافع ملی ایران را دنبال کند و پژواک ایران را به گوش دنیا برساند. چندین دیدار با مدیران رسانه ای نیز طراحی شده است.

ربیعی در واکنش به کارشکنی و تاخیر دولت آمریکا در صدور ویزا برای روحانی، ظریف و هیئت همراه وی، گفت: آمریکا سعی کرده ما کمتر در خاک این کشور صحبت کنیم و حرفمان را بزنیم و چون وارد جنگ با ما شده اند از همه ابزارها برای فشار استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا در برابر سفر هیئت ایران مشکل درست کرد و در نتیجه هیئت کوچک شد، اضافه کرد: رسانه های همراه رییس جمهور را حذف کردند و مانع همراهی آنها با رییس جمهور شدند و در همین سطح هم با فشار سازمان ملل ویزای بخشی از هیئت صادر شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: یکی از دلایلی که ما مصمم شدیم و تصمیم گرفتم رییس جمهور به این سفر برود همین بود که آنها نمی خواستند ما برویم و آمریکا سالهاست که سازمان ملل را به گروگان گرفته است. 

سخنگوی دولت گفت: مقاومت ما رو به گسترش است و راهکارهای ما برای ادامه زندگی موفق تر است. طرح ائتلاف امید و صلح هرمز ایده ای است که رئیس جمهور در سخنرانی خود ارائه خواهد کرد. هدفش بازگشت صلح و آرامش برای همه مردم دنیا و منطقه است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور ائتلاف امید را تقدیم سازمان ملل خواهد کرد و با جزئیات بیشتری این طرح را برای صلح در منطقه تشریح می کند.

نفتکش انگلیسی می تواند برود

در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آزادسازی نفتکش انگلیسی گفت: سازمان بنادر ما اعلام کردند کار حقوقی این نفتکش به پایان رسید. زمینه آزادی نفتکش فراهم شده و می توان حرکت کند، روال اداری اش انجام شده است.

این خبر تکمیل می شود

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری مهر، روند کسب سهمیه کشتی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای بدست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند. راه کسب ۱۶ سهمیه المپیک در ۶ وزن کشتی آزاد، ۶ وزن کشتی فرنگی و ۶ وزن کشتی زنان، از رقابت‌هایی جهانی ۲۰۲۳ بلگراد آغاز شد و ۵ نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را بدست آوردند. در ادامه مسابقات قاره‌ای در آمریکا، آفریقا بهمراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال جمعاً ۸ نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد ۱۳ برسد.

نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی هر ۶ سهمیه المپیک را بدست آورده اند و در کشتی آزاد نیز ۵ سهمیه کسب شده و تنها در وزن ۵۷ کیلوگرم می باید سهمیه المپیک کسب شود.

بر این اساس علیرضا سرلک نماینده کشورمان به رقابت‌های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعاً ۳ نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون ۲۸ کشتی گیر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند، اوکراین و آمریکا از جمله آنها هستند.

کد خبر 6098022 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • دبیر: درباره یزدانی به وقتش صحبت می‌کنم/مهم این است بدنه دولت ورزش را در حد قرمز و آبی نبینند
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟