Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی است / نیازی به تاکیدهای مغرضانه و فرصت طلبانه دیگران نداریم

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است که همواره بدان اهتمام ورزیده و برای رعایت آن نیازی به تاکیدهای مغرضانه و فرصت طلبانه دیگران نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی صدور قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی در خصوص موضوعات حقوق بشری در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: قطعنامه جانبدارانه، یک سویه، غیر واقع بینانه و ناامید کننده پارلمان اروپا در حالی علیه ایران به رای گذاشته می شود که ایالات متحده آمریکا از طریق اعمال تروریسم اقتصادی علیه ایران، حقوق بیش از ۸۰ میلیون انسان را نقض می کند؛ مساله ای که از سوی نمایندگان پارلمان اروپا نادیده گرفته می شود.

موسوی صدور این قطعنامه را بیانگر ناآشنایی نمایندگان جدید پارلمان اروپا با تحولات جاری در ایران دانست که صرفا بر پایه استفاده از اطلاعات نادرست و غیر موثق و برخی جوسازی های رسانه ای هدفمند، ایران را متهم کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه اظهار داشت: اگر چه نیازی به قیاس با کشورهای منطقه نیست اما در بسیاری از حوزه ها وضعیت حقوق زنان و بطور کلی حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران با اختلاف زیادی از مرزهای منطقه فراتر رفته است و در موارد متعددی جایگاه زنان ایرانی در شرایطی بهتر از زنان در کشورهای مدعی حقوق بشر قرار دارد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اینکه ما منکر برخی از کمبودها در این زمینه نیستیم، بر تلاش کشورمان برای فائق آمدن بر آنها بر پایه اصول و ارزشهای اسلامی - ملی تاکید کرد و افزود: رعایت حقوق بشر برای جمهوری اسلامی ایران از الزامات شرعی و قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی است که همواره بدان اهتمام ورزیده است که برای رعایت آن نیازی به تاکیدهای مغرضانه و فرصت طلبانه دیگران ندارد.

موسوی در پایان با رد بکارگیری استاندارد دوگانه در موضوعات حقوق بشری و استفاده ابزاری از آن علیه دیگر کشورها تصریح کرد: تعامل با اتحادیه اروپایی با صدور اینگونه قطعنامه ها و اقدامات در تضاد بوده و قطعا سازنده نخواهد بود.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایداری، تلاش خواهیم کرد.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوبی و شمالی کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6098408

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا