Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانباز ۳۵ درصد گنابادی که این روزها هنوز هم لباس رزم بر تن دارد بزرگترین آرزویش این بوده که در کنار تمامی همرزمانش او نیز به شهادت می‌رسیده که این گونه نشده است گفت: جانبازان یا خانواده شهدا هیچ چشم‌داشتی ندارند زیرا آن‌ها باخدا معامله کرده‌اند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، روحیه جهادی و خدمت به مردم را می‌توان در رفتار این مرد دید، هنوز هم با همان شور و حرارت دوران جنگ برای کمک به مردم ساعت و زمان نمی‌شناسد و همیشه در صحنه حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمامی حوزه‌ها کار کرده؛ تا این‌ که امروز نیز در سنگر نایب رئیسی شورای شهر گناباد از صبح تا شب در گوشه و کنار شهر با همان روحیه جهادی در حال خدمت کردن است.

علیرضا موحد جانباز 35 درصد گنابادی که از کردستان تا خرمشهر در جبهه‌ها حضور داشته امروز هم در سنگرهای دیگر در کنار هم‌رزمانش خدمت می‌کند.

برای مصاحبه باید به دنبالش گشت؛ جای ثابتی ندارد زیرا با هر زنگ شهروندی برای پیگیری کارش می‌رود، او را در شهرداری گناباد پیدا می‌کنیم تا گفت‌وگویی با این جانباز دوران تحمیلی داشته باشیم.

علیرضا موحد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد می‌گوید: 61 ماه و 18 روز در جنگ تحمیلی حضور داشته و در خرمشهر جانباز شیمیایی 35 درصد شدم اما همچنان افسوس می‌خورم که دوستان رفتند و من ماندم.

موزه دفاع مقدس اردبیل در خلسه مدیریتی؛ مطالبه جانبازان 9 سال خاک خورد+تصاویردیدار اصحاب رسانه خراسان رضوی با جانبازان آسایشگاه امام خمینی(ره) مشهد + تصویرخراسان رضوی 49000 جانباز تقدیم دفاع مقدس کرده است

اسم جنگ و جبهه که می‌آید حرارات موحد هم بالا می‌رود و با همان شور همیشگی بیان می‌کند: در زمان جنگ 12 سال داشتم اما برای اعزام هر کاری می‌کردم چون به دلیل کم بودن سن و کوتاه قد بودن من را نمی‌بردند؛ برای همین سه بار سعی کردم پنهانی به جبهه بروم و حتی یک‌بار زیر ساک دستی بچه‌ها پنهان شدم و مسیر طولانی را رفتم.

این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه می‌دهد: عشق به جبهه و دفاع از اسلام ما را آرام نمی‌گذاشت تا جایی که برای اعزام حتی یک‌بار به کاشمر رفتم تا از آنجا اعزام شوم و بعد از آنجا به بجنورد رفتم تا آخر موفق شدم سال 62 به جبهه بروم.

موحد خاطرنشان کرد: برای این‌ که من را از منطقه برنگردانند سعی کردم در همه مراحل اول باشم تا این‌که توانستم مجوز حضور در منطقه را بگیرم و در منطقه «فکه و دشت عباس» خدمت کردم.

این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: در سال 65 جذب سپاه پاسداران شدم اما سعی کردم روحیه بسیجی خود را از دست ندهم و امروز نیز مدال افتخارم سپاهی بودنم است.

موحد درباره جانباز شدنش افزود: سه بار مجروح شده‌ام که بار اول در کردستان و دوبار در جنوب که بار آخر در خرمشهر جانباز شیمیایی شدم اما افسوس که همرزمانم رفتند و من از کاروان جا ماندم.

وی ادامه می‌دهد: خیلی از هم‌رزمان روی دستم شهید شدند مانند شهید علی عجم که با هم روی موتورسوار بودیم خمپاره خورد و این شهید بزرگوار در آغوشم شهید شد.

این عضو شورای شهر گناباد در حالی‌ که اشک در چشمانش جمع شده بود می‌گوید: وقتی به گلزار شهدای گناباد می‌روم بیش از 90 درصد شهدای مدفون‌ شده در آنجا هم‌رزمان من بودند که به سعادت رسیدند.

موحد که این روزها در سنگر شورای شهر گناباد فعالیت می‌کنند در مورد ویژگی‌های بچه‌های دوران جنگ می‌گوید: مهم‌ترین ویژگی این بچه‌ها از خودگذشتگی و روحیه ایثاری بود که داشتند و آن‌ها فقط یک هدف داشتن و آن پیروزی اسلام بود و بارزترین خصلت این بچه‌ها دوری از مادیات بود که آن‌ها را آسمانی کرد.

وی ادامه می‌دهد: در شب‌های عملیات برخی از شهدا حتی پلاک‌های خود را بیرون می‌آوردند تا شناسایی نشوند که خدای‌نکرده حتی خانواده آن‌ها دچار غرور نشوند.

این جانباز دوران دفاع مقدس در مورد حال روز بچه‌های جانباز گفت: امروز مهم‌ترین مشکل بچه‌های جانباز بحث درمانی آن‌ها است تاجایی که برای دارو به مشکل می‌خورند و این روزها که مشکل بیمه تکمیلی نیز به‌وجود آمده که مجبور هستیم داروها را آزاد بخریم.

وی ادامه می‌دهد: بچه‌های جانباز یا خانواده شهدا هیچ چشم‌داشتی ندارند زیرا آن‌ها باخدا معامله کرده‌اند ولی احترام به خانواده شهدا و جانباز کمترین درخواستی است که دارند حال این احترام منظور در مباحثی مانند همین حذف کردن نام شهید از کوچه‌ها یا موارد دیگر است.

گفت‌وگو از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این اختتامیه با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار نادر ادیبی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی امیریان رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس کشور، سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی رییس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همراه بود.

در ابتدای اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» سردار ادیبی گفت: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی حماسه‌های جاودان دوران دفاع مقدس برای نسل حاضر و بعدی است. رسالت بزرگی که بر دوش ما نهاده شده این است که تلاش کنیم آنچه به دفاع مقدس تعلق دارد، به نسل جوان منتقل شود. دورانی را پشت سر گذاشته‌ایم که همه دنیا برابر ما قد علم کرده بودند و مجاهدان خدا سد راهشان شدند و موفقیت‌های پی در پی را در دفاع مقدس برای کشور به یادگار گذاشتند. ملت ایران در دفاع مقدس ثابت کرد توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد و این اقتدار نشات گرفته از تربیت دینی و اسلامی است.

وی افزود: جهاد در دفاع مقدس مظهر توانایی ملت ایران بود و شخصیت‌هایی در آن بُرهه خلق شدند که سزاوار معرفی شدن به نسل فعلی و آینده هستند. شناخت زحمت‌های جانبازان و کسانی که بر عهد خود وفادار ماندند و در حال تداوم این راه هستند و همچنین حوادث آن دوران، مساله مهمی است که باید به فکر آن باشیم تا عمق اعتقادات جوانان ما نسبت به آن دوران افزایش یابد.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌ها در سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت، موضوع ایجاد ارتباط عمیق‌تر خانواده‌ها با ایثارگری ایثارگران است. این موضوع کمک می‌کند در جهاد تبیین موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم و این جشنواره با همین هدف توسط ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام است. قرار است امسال نیز فراخوان دیگری از این جشنواره منتشر شود که پیشبرد کارهای آن، همت همه ما را می‌طلبد تا فعالیتی گسترده‌تر صورت گرفته و ملت ایران ارتباطشان با دفاع مقدس بیشتر شود.

سردار ادیبی با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره افزود: در پی انتشار فراخوان جشنواره، تولیدات خوبی دریافت کردیم، ولی انتظار ما از استان‌ها بیشتر است. امیدواریم در جشنواره چهارم، شاهد افزایش ارسال آثار باشیم. در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته و داستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس توسط ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6092937 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب