Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تدارک بیش از 4000 مکان اقامتی برای زائران اربعین حسینی در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص تدابیر و برنامه های این اداره کل برای اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین به نوعی یک سفر زیارتی و گردشگری مذهبی محسوب می شود و قطعا رویداد بسیار مهمی برای حوزه کاری ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به این منظور تقاضای تشکیل ستاد سفر استان را دادیم و در کنار آن ستاد اربعین نیز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه شکل گرفته و در ستاد اربعین نیز کمیته ها تشکیل شده و شرح وظایف به آنها اعلام شده است.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مسیر تردد زوار اربعین /تدوین و توزیع نقشه راه 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اشاره ای به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در مسیر تردد زائران طی این ایام داشت و گفت: در حوزه گردشگری نیز ما باید برای راهنمایی مسافران اربعین، یک برنامه ریزی داشته باشیم.

این مسئول بیان داشت: به این منظور و  برای راهنمایی زائران اربعین نقشه راهی  تدوین شده که هم اکنون نیز در مرز خسروی موجود است و بین زائران توزیع می شود.

قادری تصریح کرد: علاوه بر توزیع نقشه راهنما سعی می شود در  موکب های بزرگی که وجود دارد، افرادی را تحت عنوان تور لیدر (راهنمای گردشگری) داشته باشیم.

به‌کارگیری راهنمایان گردشگری برای معرفی جاذبه های استان به زائران

وی خاطرنشان کرد: این راهنماها در کنار غرفه های صنایع دستی در مسیر زائران نیز حضور دارند و به معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه نیز می پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در مسیر تردد زوار از کنگاور تا قصرشیرین یک سری آثار تاریخی وجود دارد که برای آنها قابل بازدید است و در مسیر و سفر رفت و برگشت می توانند از آنها بازدید کنند.

این مسئول افزود: زائران در مسیر رفت می توانند از اماکن تاریخی چون معبد آناهیتا، کتیبه بیستون،  طاقبستان، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی بازدید کنند و تکایای مذکور برای گردشگران مذهبی بسیار جذاب است.

برگزاری رویدادهای مذهبی در تکایای استان کرمانشاه طی اربعین

وی ادامه داد: سعی ما این است که در آن ایام یک سری رویدادهای مذهبی در تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی داشته باشیم که بر جذابیت این اماکن برای بازدید گردشگران بیفزاید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سعی ما این است که تا قبل از اربعین حسینی بحث ساماندهی محوطه تاریخی طاق گرا را انجام داده باشیم.

این مسئول از تجهیز این منطقه تاریخی به امکانات رفاهی برای زائران و گردشگران مذهبی طی این ایام خبر داد و گفت: از دیگر اماکن تاریخی می توان به آنوبانی نی در سرپلذهاب و امارت چهارقاپی در قصرشیرین اشاره کرد و سعی ما این است که طی این ایام در کنار آثار تاریخی مذکور نیز راهنمایانی قرار دهیم که این اماکن را به گردشگران معرفی کنند.

معرفی رویداد گردشگری ۲۰۲۰ به زائران طی اربعین حسینی

قادری این ایام را فرصتی برای معرفی رویداد  گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ برشمرد و گفت: سعی ما این است که برنامه های مفصل تری را برای زائران در مسیر برگشت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما تلاش می کنیم که موکب های مسیر برگشت را از نظر راهنمایان گردشگری، سوغات و صنایع دستی غنی کنیم و اقدامات متفاوت تری نسبت به ساماندهی اینها با محوریت گردشگری داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: هر چند اربعین یک رویداد معنوی و مذهبی است و شاید دیدگاه های اقتصادی در این ایام چندان مورد توجه نیست، اما قطعا آثار اقتصادی زیادی برای استان به همراه دارد.

این مسئول تاکید کرد: این رویداد در مرحله اول فرصتی برای معرفی استان است و ما در بروشورهایی که برای ایام تهیه می کنیم، کرمانشاه ۲۰۲۰ و برنامه های آن را توضیح می دهیم و آثار استان را نیز معرفی می کنیم؛ همچنین تلاش خواهیم کرد که حتی فرصت های سرمایه گذاری استان را در آن بیاوریم  تا در اختیار مردم قرار گیرد.

تدارک ۴۰۵۰ مکان اقامتی برای زائران اربعین و نظارت ویژه بر این اماکن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از نظارت و ساماندهی ویژه مراکز اقامتی در مسیر تردد زائران طی این ایام خبر داد و اظهار داشت: مجتمع های گردشگری، بومگردی و ... از مراکز مورد نظارت ما هستند.

این مسئول افزود: ما بیش از ۴۰۵۰ مکان اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان و... در مسیر تردد زائران برای کسانی که ممکن است از مو کب ها برای اقامت استفاده نکنند، تدارک دیده ایم و بر آنها و خدماتی که ارائه می دهند، نظارت ویژه داریم.

نظارت بر کیفیت خدمات مراکز و رستوران های بین راهی در مسیر زائران

قادری از ساماندهی اماکن، مراکز و رستوران های بین راهی در این ایام خبر داد و ادامه داد: بر این مراکز و کیفیت و خدمات آنها نیز نظارت ویژه خواهیم داشت که کیفیت خدمات پایین نباشد.

وی با بیان اینکه بحث اربعین آثار و برکات زیادی برای استان و به ویژه هتل های شهرستان قصرشیرین داشته است، گفت: برای  قصرشیرین یک بسته ویژه داریم و هتل های قصرشیرین ساماندهی  و فعال شده اند.

رشد ۱۵۰ درصدی ظرفیت اشغال هتل های قصرشیرین پس از بازگشایی خسروی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اگر به آمار ورودی هتل ها، مهمانپذیر ها و رستوران های استان پس از بازگشایی مرز خسروی تاکنون نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم ضریب اشتغال برای هتل های قصرشیرین بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

این مسئول بخش اعظم ظرفیت اشتغال شده را مربوط به توریست های خارجی و عراقی دانست و گفت: ضریب اسکان نیز قطعا در این ایام افزایش خواهد یافت.

قادری ابراز امیدواری کرد که علاوه بر مرز خسروی که مرز استراتژیک ما است، مرز شوشمی هم با کمک استاندار کرمانشاه بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی این مرز نیز می تواند رونق بیشتری به خط اورامانات دهد، گفت: ما در منطقه نوسود که نزدیک مرز است یک موافقت اصولی برای هتل صادر کرده ایم که در این منطقه احداث شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز یکشنبه۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران گفت: پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان در روزهای ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل بنای تاریخی ارگ سپه‌سالار و عمارت دختر ناصرالدین‌شاه شهر امیریه، پایتخت گل غلتان ایران از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: در آیین گل غلتان، نوزاد را پس از استحمام، با تنی مرطوب و عریان در پارچه‌ای سپید می‌پیچند و او را در میان گل‌های محمدی غلت می‌دهند و بنا به اعتقاد بسیاری از مردمان دیار امیریه، تمامی حساسیت‌های فصلی و بیماری‌های مربوط به فصول بهار و تابستان را از نوزاد دور می‌کنند و سبب حفظ طراوت و شادابی نوزادان می‌شوند.

مجتبی اکبرپور گفت: در باور اهالی منطقه غلتاندن بدن نوزادان زیر یک سال، در میان‌برگ‌های گل محمدی باعث حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری‌های مختلف به‌ویژه آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌شود.

او افزود: سالیانه هزاران نفر ازهم‌وطنان، از سراسر کشور، برای مطهر کردن نوزادان زیر یک سال خود در گلبرگ‌های گل محمدی و تماشای این آئین در جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه حضور می‌یابند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان بابیان اینکه جشنواره ملی، آیینی و مذهبی گل غلتان، یک آیین معنوی چند صدساله در شهر امیریه دامغان است که در اردیبهشت، ماه رویش گل‌های محمدی، در این شهر اجرا می‌شود، افزود: جشنواره گل غلتان می‌تواند علاوه بر زنده نگه‌داشتن آیین‌های کهن و اصیل گذشتگان با شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهر امیریه، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این شهر باشد.

او بابیان اینکه اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شورونشاط اجتماعی محور و هدف اصلی این برنامه است، گفت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از گلستان‌های محمدی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: آیین گل غلتان نوزاد در شهر امیریه در سال ۱۳۸۹ به شماره ۱۷۷ به‌عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز است که به ثبت ملی رسیده است.

شهر امیریه در ۲۵ کیلومتری شهر دامغان و ۹۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903105

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود