Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در آیین گشایش مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دشمن در قالب جنگ نرم در مسایل دینی شبهه افکنی می کند، گفت: شکوفایی استعدادها در حوزه های علمیه و بهره گیری از معلومات اندیشمندان علمی و فقهی بسیاری از توطئه های استکبار را خنثی می کند.

آل هاشم اظهار داشت: تلاش دشمنان بر این است که مسیر شتابنده پیشرفت و توسعه علمی و فناوری کشور را مختل کنند و به همین جهت در جا زدن در حوزه علمی به ویژه مراکز علمیه در بخش بانوان و آقایان جایز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت های علمی و فرهنگی انجام شده در مدارس مختلف دینی را مهم برشمرد و ادامه داد: این فعالیت ها در افزایش قدرت پاسخگویی به شبهات تاثیرگذار بوده و باید علاوه بر ارتقای تحصیلی، معنویت و تذهیب نفس نیز در سرلوخه حوزه های علمیه خواهران قرار بگیرد.

آل هاشم  با اشاره به تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، گفت: ملت قهرمان و صبور ایران اسلامی در این جنگ تحمیلی نابرابر با غلبه بر اهداف سلطه جویانه ارتش بعث عراق به پشتیبانی غرب و شرق، پیروز میدان شد.

وی با بیان اینکه براندازی نظام اسلامی، تجزیه کشور از جنوب و تسلط بر نفت منطقه از اهداف مهم و اصلی نظام استکبار در جنگ تحمیلی بود، افزود: اما وحدت کلمه و جانفشانی جوانان مومن و انقلابی اجازه نداد دشمن در رسیدن به نقشه های خود موفق باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز چون دشمن از برخورد سخت افزاری نتیجه نگرفته است با نفوذ فرهنگی، آرمان های شهدا را نشانه گرفته است، به موضوع حذف عنوان شهید از خیابان ها و معابر عمومی اشاره و اضافه کرد: این اقدام نیز با نقش آفرینی جوانان و ارتقای علمی و معنوی در این برهه هم ناموفق خواهد بود.

۳۰۳۸/۵۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه آذربایجان شرقی تبریز امام جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور