Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر با اشاره به مقاومت همه‌جانبه مردم در هشت سال دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی بر اساس راهبرد دفاع همه‌جانبه‌ای که حضرت امام ترسیم کرده بودند عمل شد و این گفتمان مقاومت و پیروزی بود که باهم تلفیق شد و آینده کشور را تضمین کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: دفاع مقدس، عنوانی است که برای مقابله با دشمن متجاوز به کشور برگزید شد و این پیام را به جهانیان مخابره کرد که دشمن متجاوز بوده و ایران نیز در برابر تجاوز دشمن از خود دفاع داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مقاومت همه‌جانبه مردم در هشت سال دفاع مقدس گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس و به‌ویژه اوایل جنگ اگر مقاومت مردانه و دلیرانه مردم نبود شاید فرآیند جنگ به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و دیگر تضمین‌کننده منافع ملی کشور نبود؛ اما در جنگ تحمیلی بر اساس راهبرد دفاع همه‌جانبه‌ای که حضرت امام ترسیم کرده بودند عمل شد و این گفتمان مقاومت و پیروزی بود که باهم تلفیق شدند و آینده کشور را تضمین کردند.

نمایند اسبق پارلمانی سپاه در مجلس تصریح کرد: دشمن متجاوز تمامیت انقلاب و ارضی کشور را مورد حمله خود قرار داده بود و امنیت کشور را به‌هم‌ریخته بود و در این شرایط اولین موضوعی که مطرح شد مقاومت در برابر دشمن بود البته  تفکر دیگری نیز در آن زمان متعلق به لیبرال‌ها وجود داشت که مصداق عینی آن رئیس‌جمهور وقت بود  که می‌گفت ما باید خاک بدهیم تا زمان بخریم. این نوع تفکر اعتقادی به بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و مردمی برای مقابله با دشمن نداشت و حاضر بود خاک کشور را بدهد تا زمان بخرد.

فتح خرمشهر مصداق عینی تحقق گفتمان مقاومت است

جوکار به فتح خرمشهر به‌عنوان مصداق عینی تحقق گفتمان مقاومت اشاره کرد و ادامه داد: خرمشهر در یک دوره فشرده تاریخی با فشارهایی که چندین لشکر پیاده، مکانیزه و تیپ‌های مجهز عراقی تصرف شد اما شاهد بودیم که نیروهای مردمی بدون این‌که امکانات و تجهیزات زیادی داشته باشند توانستند چند روز خرمشهر را حفظ کنند و پس‌ازآن خرمشهر باز در راستای گفتمان مقاومت آزاد شد.

پذیرش آتش‌بس بدون مقاومت دست‌آوردی برای ایران نداشت

وی با تأکید بر این‌که پیروزی از درون مقاومت برای ملت ایران به دست آمد اظهار داشت: با توجه به شرایط اولیه‌ای که در آن قرار داشتیم و هیئت‌های مختلفی که برای آتش‌بس می‌آمدند اگر مقاومت، جدیت و حمایت‌های مردمی نبود و از توانمندی‌های جهادی استفاده نمی‌شد و ما در آن شرایط آتش‌بس را می‌پذیرفتیم قدر مسلم امروز دستاوردهای پیروزی را در اختیار نداشتیم.

جوکار با یادآوری این‌که در سایه مقاومت و پایداری بود که توانستیم دشمن را از خاک خود بیرونی کنیم و حقانیت خود را به دنیا ثابت کنیم و علی‌رغم میل باطنی‌شان جهانیان بپذیرند که اعلام کنند در این جنگ صدام متجاوز بوده است اظهار داشت: رمز موفقیت ایران در جنگ مقاومت همه‌جانبه در همه امور بود و اگر کمبود تجهیزات و امکانات وجود داشت سعی شد با استفاده از توانمندی‌های داخلی تجهیزات موردنیاز تولید شود و در این راستا بسیاری از استعدادها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها شکوفا شد.

دستاوردهای ستونی ایران در هشت سال دفاع مقدس

وی افزود: توانستیم با بهره‌گیری از ایده‌ها و نوآوری‌هایی که رزمندگان دفاع مقدس داشتند بخشی از تجهیزات موردنیاز کشور برای تداوم دفاع تولید کنیم و در پایان هشت سال دفاع مقدس نه‌تنها چیزی از خاک کشور را از دست ندادیم بلکه دستاوردهای بسیار مهمی را در حوزه تجهیزات داشتیم به‌طوری‌که امروز با 30 کشور دنیا تبادلات اطلاعاتی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داریم.

این رزمنده دفاع مقدس بابیان این‌که پشتوانه اصلی برای عزت‌آفرینی کشور در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای به‌واسطه تولیدات دفاعی است که سرمنشأ آن مربوط به دفاع مقدس است اظهار داشت: خیلی وقت‌ها ایران را تهدید می‌کنند اما عملیاتی نمی‌شود زیرا می‌دانند ملت ایران آزموده شده است و آمادگی برخورد با هر نوع تهدیدی را دارد و در بعضی جاها حتی التماس می‌کنند که حرکتی را بکنند اما به آن‌ها پیغام داده می‌شود  که هرگونه حرکت اشتباهی از جهات مختلف پاسخ داده خواهد شد.

برای پیروزی در جنگ اقتصادی، بستر لازم برای نقش آفرینی مردم فراهم شود

جوکار با تأکید بر این‌که پشتوانه دفاع مقدس بسیار بااهمیت است اظهار داشت: مقاومت در هر شرایطی جواب می‌دهد و امروز نیز که در جنگ اقتصادی قرار داریم  باید راهبرد کشور مقاومت باشد و با بهره‌گیری از توانمندی‌های مردمی و بخش خصوصی  اجازه ورود آن‌ها ر ا به این عرصه بدهیم زیرا در جنگ تحمیلی نیز زمانی موفق شدیم که مردمی عمل شد و  نیرو، امکانات و پشتیبانی از سوی مردم انجام شد و حتی بخش مهمی از تجهیزات  موردنیاز نیز توسط صنایع بخش خصوصی تولید شد.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر اظهار داشت: امروز نیز در پاسخ به تهدیدات و جنگ اقتصادی دشمن لازم است ضمن بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات این اجازه و فرصت به مردم داده شود که درصحنه حضورداشته باشند و اقتصاد کشور را جلو ببرند و در کنار آن باید تیم اقتصادی دولت هماهنگ عمل کند و بستر لازم را برای حرکت و نقش‌آفرینی مردم فراهم کند.

انتهای پیام/ق

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • تحقق پیش‌بینی هفته قبل: 1000 مورد به آمار کارخانه‌های احیایی در یک هفته اضافه شد
  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است