Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جواد رحیمی مقدم روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیروان اظهار کرد: دولت به تنهایی به خاطر گستردگی کار در آموزش و پرورش نمی‌تواند تمام برنامه‌ها را انجام دهد و باید خیران و بخش خصوصی در تامین نیازها و فضای آموزشی همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند، افزود: مدارس این مناطق برای بهبود فضای فیزیکی و توسعه امکانات و تجهیزات نیازمند کمک خیرین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۳۸۶ دانش آموز در ۸۰ مدرسه این شهرستان تحصیل می کنند و تعدادی از کلاس های درس به صورت چندپایه تشکیل می شود.

فرماندار سیروان گفت: چشم انداز توسعه کشور در صورتی به درستی ترسیم خواهد شد که  آموزش و پرورش بتوانند به درستی به رسالت خود به ویژه در تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد و ماهر عمل کند.

رحیمی مقدم با اشاره به استعدادها و ظرفیت های موجود در شهرستان سیروان، اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش و ورزش و جوانان باید کشف استعدادهای علمی و ورزشی تلاش مضاعف داشته باشند تا  این شهرستان به دیگر مناطق استان و کشور معرفی شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش سکوی پرتاب فرهیختگان و قهرمانان ملی است، گفت: رسالت آموزش و پرورش بهبود فضاهای آموزشی و بالا بردن کیفیت تحصیلی دانش آموزان است و باید از تجارب به دست آمده استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از تعدادی از دانش آموزان برتر و قهرمانان کشوری شهرستان تجلیل شد.

شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در ۶۵کیلومتری ایلام قراردارد و با  ۶۵۰ کیلومترمربع مساحت  و  ۱۴ هزار و ۴۰۴ نفر جمعیت سال ۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

این شهرستان دارای ۶۵ روستا با چهار هزار خانوار معادل ۸۲ درصد جمعیت کل شهرستان است.

۷۱۸۰/۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی آموزش و پرورش خیرین مدرسه ساز سیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

مجید فدوی افزود: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

وی در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی ، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد