Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانک مسکن، زلزله یکی از شاخص ترین بلایای طبیعی است که خسارات و هزینه های جانی و مالی بسیاری را همراه دارد. کشور ایران نیز به دلیل قرارگیری روی ۵۷۵ گسل، یک سرزمین زلزله‌خیز است که به واسطه این موقعیت، نیازمند تمهیدات ویژه در ساخت و سازها متناسب با شرایط لرزه خیزی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چند سال اخیر نیز وقوع زلزله‌های خسارت بار در نقاط مختلف کشور، شرایط نامطلوب بخش زیادی از ساخت و سازها را منعکس کرد؛ موضوعی که تنها به ساخت و سازهای روستایی باز نمی گردد و در ساخت و سازهای شهری و حتی در انبوه‌سازی‌ها نیز نمود و مصداق دارد. مجموعه این موارد نشان دهنده اهمیت بازنگری جدی در اصول و ضوابط ساخت و ساز در کشور است.

در همین راستا شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن با هدف کاهش آسیب‌های جانی و مالی در تمام مراحل ساخت و نیز پس از ساخت و در فاز بهره‌برداری از بنا، برنامه برگزاری یک جشنواره «محصول محور» در حوزه‌ ساخت و ساز مسکن با رویکرد نوآورانه را در دستور کار خود قرار داده است.

تیم‌های استارت‌آپی و علاقمندان به نوآوری در صنعت ساخت و ساز می‌توانند محصولات ابداعی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. جذب محصولات ابداعی تا تاریخ ۲۸ مهرماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

پس از داوری اولیه طرح‌های ارسالی به دبیرخانه‌ جشنواره، تیم‌های برتر از مزایای متنوعی برخوردار خواهند شد. در این بین یکی از برجسته‌ترین مزایای حضور در جشنواره مذکور، بهره‌مندی از فضای حمایتی مذاکره‌ مستقیم با سرمایه‌گذاران اصلی حوزه‌ مسکن است. هدف از دعوت سرمایه‌گذاران برای برخورد بی واسطه با صاحبان ایده و محصولات نوآورانه این است که شرکت کنندگان در جشنواره بتوانند محصولات خود را در مقایسه تجاری به بازار عرضه کنند.

شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن از میان تمام محورهای متنوع مرتبط با ساخت و ساز، برای اولین دوره این جشنواره چند حوزه را تعیین کرده که محصولات مرتبط با این حوزه‌ها را در جشنواره پذیرش می‌کند. این حوزه‌ها عبارتند از: سبک‌سازی سازه، ارزان‌سازی مصالح ساختمانی، هوشمندسازی نوین، انرژی در ساختمان، مدیریت زمان پروژه، مدیریت ساخت، طراحی داخلی و تاسیسات نوین.

کد خبر 1302701

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زلزله مسکن قیمت مسکن ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم‌اکنون در حوزه بهداشت ۳۷ پروژه نیمه‌کاره با پیشرفت متوسط ۵۲ درصد در حال ساخت است که تکمیل آن به ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فرهاد غلامی، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در همایش استانی هفته ملی سلامت در ساری با بیان اینکه ۵۲۲ پایگاه سلامت در این استان فعالیت دارد، اظهار کرد: یک‌هزار پزشک، مراقب سلامت و منشی در ۴۰۰ پایگاه سلامت بخش خصوصی بدون تحمیل هزینه به دانشگاه روزانه ۱۳ هزار ویزیت و مراقبت را انجام می‌دهند.

وی هفته سلامت را فرصت و بهانه‌ای برای ارتقا و آگاهی مردم در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: هفته سلامت فرصتی برای ارتقای سواد سلامت و کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه برای ساخت و تجهیز ۱۵ واحد بهداشتی شامل مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و انبار دارویی با متراژ هفت هزار و ۸۰ مترمربع ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: هم‌اکنون در حوزه بهداشت ۳۷ پروژه نیمه‌کاره با پیشرفت متوسط ۵۲ درصد در حال ساخت است که برای تکمیل آن به ۱۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

غلامی با بیان اینکه در بخش جوانی جمعیت، ۵۵۰ هزار مشاور فرزندآوری منتهی به دو هزار و ۶۰۰ مورد بارداری انجام شده است، افزود: شاهد کم شدن شیب کاهش تولد هستیم که کاهش ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، پنج درصد و در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل یک دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان برای ساخت، تکمیل و تجهیز مراکز ناباروری بهشهر، نوشهر و امام ساری هزینه شده است، یادآور شد: در اجرای طرح غربالگری دیابت و فشار خون در استان و پویش ملی سلامت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان مشارکت داشتند که ۳۲ هزار و ۹۲۵ نفر مشکوک به دیابت و ۳۳ هزار و ۲۰۶ نفر مشکوک به پرفشاری خون شناسایی شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در سال‌جاری پویش غربالگری سه نوع از سرطان‌ها انجام می‌شود تا افراد مبتلا شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: هشت دستگاه خودرو شاسی‌دار برای مناطق کوهستانی خریداری شد که این خودروها به‌زودی تحویل گرفته می‌شوند، امروز هم شاهد تحویل ۱۰۰ دستگاه موتور بودیم که برای استفاده بهورزان مرد در مناطق مختلف استان خریداری شده است.

کد خبر 747808

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر