Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام در حاشیه این تست گرم با بیان اینکه ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) با خط ۲ مترو تهران تقاطع دارد، گفت: این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ مترو قرار دارد که نصب ۸ عدد پله‌برقی و ۳ هوا ساز داخل ایستگاه نیز تکمیل شده است.

تست گرم در واقع شبیه سازی شرایط واقعی است تا اگر مشکلاتی باقی مانده باشد در این مرحله نمود پیدا کرده تا بتوان قبل از افتتاح مشکلات را حل کرد؛ در این تست سیستم برق رسانی به قطار ۷ واگنه و سیستم اتوماتیک حرکت آن در تونل و همچنین سیستم سیگنالینگ و مخابرات مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه شهروندان جنوب شرقی تهران علاوه بر ایستگاه شهدا که با خط ۴ تقاطع دارد، می‌توانند از طریق ایستگاه تقاطعی امام حسین (ع) به خط ۲ مترو نیز دسترسی یابند.

امام با اشاره به محدودیت‌های مالی پروژه، گفت: با وجود مشکلات و کمبود منابع مالی با مدیریت هزینه توانستیم بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه، نصب هواساز، پست‌های برق و سیستم مخابراتی و کابل کشی را تکمیل و ایستگاه تقاطعی امام حسین(ع) را برای استفاده شهروندان آماده بهره‌برداری کنیم.

وی همچنین به تکمیل و راه‌اندازی ۲۰ عدد سامانه تهویه در محدوده دولت آباد تا میدان امام حسین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل و راه‌اندازی این سامانه‌ها از امروز سرفاصله حرکت قطارها در بخش جنوبی خط ۶ مترو از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از مهر ماه، هر ماه یک ایستگاه در خط هفت افتتاح خواهیم کرد، گفت: تا آخر امسال ۶ ایستگاه دیگر وارد مدار بهره‌برداری شده و مابقی ایستگاه‌های خط هفت شامل ۶ ایستگاه دیگر در سال ۹۹ افتتاح خواهند شد.

خط ۶ مترو تهران بطول ۳۸ کیلومتر با ۳۱ ایستگاه است.

این خط از حرم شاه عبدالعظیم (ع) آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای هفده شهریور با خط ۷، در ایستگاه میدان شهدا با خط ۴، در امام حسین (ع) با خط ۲ و همچنین در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک، در ایستگاه میدان ولیعصر (عج)، با خط ۳ و دوباره در ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس با خط ۷ تقاطع خواهد داشت.

در ادامه به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران خط شش مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابن سینا مقصد بعدی تی‌بی‌ام خط ۲ مترو اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) شرقی خط دو متروی اصفهان که اوایل دی سال گذشته به ایستگاه طوقچی رسید، در حال حاضر در فاصله ۲۰۰ متری ایستگاه ابن‌سینا قرار دارد و تا یک ماه آینده به این ایستگاه می‌رسد.

واعظی‌فر افزود: خط ۲ متروی اصفهان به‌طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر است که در گام نخست با ۱۴ کیلومتر آغاز شدو احداث ۱۶ ایستگاه از ۲۳ ایستگاه آن نیز در دستور کار قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • خدمات‌رسانی مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو تهران در نمایشگاه بین المللی کتاب
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • ابن سینا مقصد بعدی تی‌بی‌ام خط ۲ مترو اصفهان
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • میدان ونک ۳ طبقه می‌شود
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود