Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه در واکنش به اتهامات عربستان سعودی و آمریکا علیه ایران در زمینه دست داشتن در حملات پهپادی اخیر به تاسیسات آرامکو تاکید کرد که «چنین اتهاماتی کاملا غیرقابل قبول است.»

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی افزود: «ما قویا این اقدامات را محکوم می‌کنیم. در هر صورت شواهد بی طرفانه آشکاری (درباره اتهامات) مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتهامات سست و بی‌پایه درباره برخی کشورها، جنبش‌ها یا هر نیروی دیگر که می‌گویند آغازگر آن اقدامات است کاملا غیرقابل قبول است.» 

به دنبال حملات غافل گیرکننده شنبه دو هفته پیش علیه تاسیسات مهم نفتی عربستان سعودی که منجر به تعلیق تولید و صادرات بخشی از نفت و گاز این کشور شده، واشنگتن و ریاض در مواضعی هماهنگ ایران را به انجام این حملات متهم کردند. این درحالیست که نیروهای انصارالله یمن این عملیاتها را سازماندهی کرده بودند و خودشان نیز رسما مسئولیت آن را قبول کرده‌اند. 

دیگر مقامات دولت روسیه نیز این اتهامات علیه ایران را بی پایه و اساس خوانده و معتقدند که آمریکا با این ادعاها به دنبال تشدید تشنها پیرامون مسائل مربوط به ایران است.

یک روزنامه کره‌ای نیز اخیرا با اشاره به عدم وجود شواهد کافی و سابقه مقامات آمریکایی در اتهام پراکنی علیه ایران در گزارشی نوشته بود که حتی اگر یک شهاب سنگ نیز به زمین برخورد کند آمریکاییها ایران را مقصر آن می‌دانند.

310311

کد خبر 1302708

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و روسیه آرامکو ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران