Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت بر کالا‌های سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سقف قیمت مدیریتی انواع دفترچه دانش آموزی با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را اعلام کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وحید منایی افزود: به منظور اجرای مصوبه پنجاهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت دفترچه ۴۰ برگ، ۶۰ برگ، ۸۰ برگ، و ۱۰۰ برگ دانش آموزی باابعاد ۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ در ۱۷ جلد و مشخصات گلاسه منگنه‌ای و خطوط یک و دورنگ باچاپ و کاغذ تحریر گراماژ ۵۵ و ۶۰ گرمی برای مصرف کنندگان به ترتیب ۱۷۰۰، ۲۵۰۰، ۳۴۰۰ و ۴۲۰۰ تومان تعیین شد.

وی افزود: قیمت عمده فروشی دفترچه دانش آموزی با مشخصات ذکر شده در ۴۰ برگ ۱۴۹۳ تومان، ۶۰ برگ ۲۲۴۰ تومان، ۸۰ برگ ۲۹۸۷ تومان و دفترچه صد برگ ۳۷۳۳ تومان تعیین شده است.

منایی گفت: براساس برنامه ریزی بعمل آمده توسط معاونت بازرگانی داخلی ونیز اعلام آمادگی شرکت‌های تولیدی دریافت کننده ارز رسمی، تولید و توزیع حدود ۱۵ میلیون جلد دردست اقدام و به منظور تدوین ضوابط اجرایی و سهمیه بندی در استان‌ها در حال انجام است.

این مقام مسئول افزود: همچنین قیمت دفاتر دانش آموزی با کاغذ‌های وارداتی ارز نیمایی راسا"توسط شرکت‌های تولیدی با رعایت ضوابط قیمت گذاری کالا‌های تولید داخل و سود مجاز تعیین می‌گردد.

معاون نظارت بر کالا‌های سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت ادامه داد: براین اساس طبق اعلام انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان کاغذ‌های سایز شده ایران برخی از شرکت‌های تولیدی به صورت خود اظهاری نرخ دفاتر دانش آموزی با مشخصات مذکور که کاغذ مصرفی آن‌ها منشاء غیر از ارز رسمی داشته را به وزارت متبوع اعلام و مکلف به درج در سامانه ۱۲۴ هستند.

منایی متذکر شد: با توجه به تنوع و تعدد محصولات ملاک بازرسان برای کنترل قیمت‌های نوشت افزار فاکتور‌های معتبر خرید بوده که واحد‌های توزیعی باید به آن ضرایب سود مجاز عمده و خرده فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت را اعمال و به مصرف کننده عرضه نمایند. بر این اساس حداکثر سود مجاز عمده و خرده فروشی مجاز برای خودکار و مداد، ۵ و ۱۵ درصد، برای نوشت افزار و لوازم التحریر و دفتر ۳ و ۱۵ درصد و برای کاغذ فتوکپی ۳ و ۱۰ درصد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: طرح نظارتی لوازم التحریر ویژه بازگشایی مراکز آموزشی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ از تاریخ دهم شهریورماه لغایت ۱۰ مهرماه سال جاری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور با همکاری اصناف، تعزیرات حکومتی و سایر مراجع مربوطه در حال اجرا بوده که علاوه بر رصد و پایش بازار، شکایات و گزارشات مردمی دریافتی از طریق ستاد‌های خبری و سامانه تلفنی ۱۲۴ پیگیری و اقدامات قانونی لازم اعمال می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت دفتر مشق دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • گزارش تصویری | افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی «فخر ایران»
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار