Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها برنامه معارفی «قرار» از شبکه چهار سیما در حال پخش شدن است و توانسته رضایت مخاطبان فرهیخته این شبکه را به خودش جلب کند. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی شبکه چهار سیما  که پخش آن از فروردین امسال هر روز از ۴۰ دقیقه مانده به اذان ظهر به افق تهران آغاز شده و تا ۲۰ دقیقه بعد از اذان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش اول، مجری برنامه با کارشناس برنامه به گفتگو می‌پردازد و هر جمعه نیز سؤالات مخاطبان برنامه که به سامانه پیامکی ارسال کرده‌اند یا در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند، توسط کارشناس برنامه پاسخ داده می‌شود. سپس بخش بعدی برنامه به نیایش، قرآن و اذان ختم می‌شود و پس از آن یکی از کارشناسان قرآنی به تفسیر مختصری از آیات قرآن کریم می‌پردازد.

محمدجواد یافتیان، درباره حضورش در برنامه قرار به عنوان مجری در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری مهر، گفت: تولید قرار از اواخر زمستان ۹۷ شروع شد و با توجه به فرصت زمانی کوتاهی که وجود داشت، تلاش شد تا بدون هیچ کم و کاستی برنامه برای آغاز سال جدید تهیه و تولید شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه قرار از ابتدای سال جاری توانست جای خودش را به خوبی در کنداکتور شبکه چهار باز کند، اظهار کرد: طبق چارچوب کلی سیما همه شبکه ها دارای برنامه های معارفی هستند اما این بار در برنامه قرار تلاش شد برنامه ای تدارک دیده شود که بتواند جذب حداکثری را در دستورکار خودش قرار دهد.
 
برنامه های معارفی باید به نیاز جامعه پاسخ دهند

این مجری رسانه ملی افزود: در واقع تلاش کردیم برنامه قرار را در عین سادگی، پرمحتوا تهیه و تولید کنیم؛ به عنوان مثال موضوعاتی بررسی عرفان اهل ‌بیتی و مباحثی از قبیل چیستی عرفان و کیستی عارف، رابطه عرفان و عارف با تقوی، مراقبت و محاسبت نفس در سلوک اهل بیتی، عرفان اجتماعی، عرفان و سیاست و ... از موضوعاتی است که این روزها خیلی زیاد در فضای مجازی مورد بحث قرار می گیرد اما هیچگاه پاسخ درستی برای رفع شبهات ارائه نشده که تلاش کردیم در این برنامه به آن بپردازیم.

وی در خصوص میزان رضایت مخاطبان از این برنامه، تصریح کرد: عمدتا افکار عمومی شبکه چهار سیما را به عنوان شبکه فرهیختگان و دانایی می شناسند و این امر تهیه برنامه برای این شبکه را کمی سخت می کند. خوشخبتانه با توجه به بازخوردهایی که از طریق سامانه پیامکی و فضای مجازی دریافتم، رضایت نسبی وجود دارد.

مجری برنامه قرار ادامه داد: البته باید یادآور شد وقتی برنامه معارفی تدارک دیده می شود باید ابتدا جامعه هدف را خوب بررسی کرد وگرنه مخاطبان بعد از مشاهده چند برنامه ریزش پیدا می کنند. بنابراین در انتخاب موضوعات فصل های مختلف برنامه قرار خیلی گزینشی حرکت می کنیم.
 
برنامه های معارفی ـ اذان‌گاهی به برند شبکه ها تبدیل می شوند

این مجری شبکه چهار سیما با اشاره به اینکه عموما برنامه های معارفی ـ اذان‌گاهی به برند شبکه ها تبدیل می شوند، گفت: قرار اذان‌گاهی شبکه چهار هم از این قاعده مستثنی نبوده اما به نظرم برای ادامه مسیر باید بر اساس دریافت نظر کارشناسان و مخاطبان خیلی دقیق تر و موشکافانه تر به مسائل مورد بحث بپردازیم و اجازه ندهیم مسائل به صورت کلی طرح شود زیرا مخاطبان سردرگم خواهند شد.

یافتیان یادآور شد: قرار در چند روز ابتدایی دهه اول محرم به صورت ویژه برنامه به بررسی ابعاد و زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قیام کربلا، سپس به بیان سیر حوادث تاریخی تا روز عاشورا و حرکت اسرا به سمت کوفه پرداخته است.

کد خبر 4726746

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه چهار سیما مجری تلویزیون اذان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عاشورا اربعین حسینی کنفرانس بین المللی امام حسین ع نشست علمی معرفی کتاب کربلا پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اصول فقه اربعین 98 نقد کتاب قرآن مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم اردیبهشت
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد