Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه توسعه فناوری اطلاعات در حوزه کشاورزی توجه بیشتری شود گفت: ظرفیت‌های توسعه کسب و کار الکترونیک در مازندران مغفول ماند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، کامران اصغری امروز در حاشیه انعقاد امضای تفاهم‌نامه همکاری در راستای توسعه فناوری اطلاعات در حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه بتوانیم زمینه ایجاد اشتغال مطلوب برای فارغ‌التحصیلان حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و فناوری اطلاعات در زمینه‌های مرتبط را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مازندران از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه فناوری اطلاعات برخوردار بوده که می‌توان از این ظرفیت در حوزه‌های دیگر نیز به بهترین نحو استفاده کرد. 

اصغری گفت: در راستای ایجاد نهادی با عنوان مرکز توسعه کسب و کارهای محتوای استان در حوزه‏ کشاورزی و منابع طبیعی به منظور افزایش استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه‌ها‏ی اولویت‌دار استان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی در جهت تولیدات محتوایی برای بهره‌گیری از توان فنی و تخصصی نیروهای جوان فارغ‏‌التحصیل دانشگاه این تفاهم‌نامه منعقد شد.

وی بیان کرد: فراهم آوردن بستر همگرایی، تعامل موثر و مشارکت هم‌افزای طرفین در راستای ایجاد اشتغال پایدار و اجرای سیاست‌های کلان نظام در رسته‏ فناوری اطلاعات و خدمت‌گزاری به فعالان حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان و فناوری اطلاعات ذیل برنامه توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار (تکاپو) تنظیم و به امضاء طرفین رسیده است.

فارس جایگاه ویژه‌ای در کسب و کارهای اینترنتی کشور داردکسب و کارهای اینترنتی رتبه‌بندی می‌شوددولت با کدام معیار سهم هر کسب و کار از منابع ارزان ملی را تعیین می‌کند؟

مدیرکل کار مازندران با اشاره به اهداف این تفاهم نامه، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه اهداف مهمی مانند توسعه فناوری اطلاعات در حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، افزایش تعامل جهت گسترش استارت آپ‌های موفق در حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی جهت تولید محتوای دیجیتال با اجرای پروژه‌های کاربردی و تجاری در حوزه‌های مرتبط، ذیل برنامه‌های عملیاتی طراحی شده توسط کارگزار توسعه رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو در استان با هدف توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است.

انتهای پیام/ح

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر

به گزارش صدای ایران از ایرنا، موضوع از این قرار است که در روز‌های اخیر متنی کوتاهی با عنوان " قطع درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر"‌در شبکه‌های اجتماعی غرب مازندران منتشر شده است و در توضیح این اتفاق نیز عنوان شد:‌

این متن با اشاره به قطع ۴۰ اصله درخت در اراضی روستای منجیر بخش کجور توضیح می‌دهد: بیش از ۴۰ اصله درخت پهن پیکر در اراضی روستای منجیر بخش کجور نوشهر توسط افراد ناشناس قلع و قمع شد.

انتشار تیتر این خبر با عنوان" فاجعه‌ای دیگر در البرز مرکزی / نابودی درختان پهن پیکر در کجور " در شبکه‌های اجتماعی برای تمامی دوستداران طبیعت دردآور و سخت و برخورد با عوامل این کار به طور قطع خواسته آنان است، اما جوابیه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه مرهمی برای دوستداران طبیعت شده است چرا که این متن مربوط به سال گذشته بود و اکنون از وقوع چنین حوادث دلخراش طبیعی در حاشیه اراضی و عرصه‌های طبیعی روستا‌های بخش کجور خبری نیست.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس روز جمعه در خصوص خبر منتشره " نابودی درختان پهن پیکر در بخش کجور نوشهر " در شبکه‌های اجتماعی غرب مازندران آن را مربوط به سال گذشته ذکر کرد.



عبدالله شمس ادامه داد: محل قطع این درختان در عرصه مستثنیات اشخاص قرار داشته که این درختان در سال گذشته و با مجوز اداره منابع طبیعی قطع شده که در نزدیکی این باغ ساختمان اداره محیط زیست قرار دارد.

وی با تاکید بر حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی از سوی همگان اظهارداشت: برای حفاظت از جنگل و منابع طبیعی باید هم مردم تلاش کنند.

شمس از اهالی منطقه و همیاران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب منابع طبیعی، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.



استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل‌های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.



قدمت جنگل‌های شمال ایران به بیش از ۴۰ میلیون سال قبل بر می‌گردد و دارای ۹۰ گونه درختی و ۲۱۱ گونه درختچه‌ای و هزار و ۵۵۸ گونه علفی و بوته‌ای است. مساحت این عرصه‌های جنگلی در حدود یک درصد جنگل‌های اروپاست ولی تعداد گونه‌های آن ۱۶ درصد گونه‌های موجود در کل قاره اروپاست.

جنگل‌های هیرکانی با گستره حدود ۱.۹ میلیون هکتار از آستارا در شمال استان گیلان آغاز می‌شود و تا گُلی داغی در شرق استان گلستان به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر و عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر پراکنش دارد بخشی کوچکی از جنگل‌های هیرکانی هم معادل ۲۰ هزار هکتار در کشور آذربایجان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی