Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، مرکز ارتباطات و مجمع شهرداران آسیایی که با حضور گشتاسب مظفری دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل و شیخ الاسلامی رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: این رویداد در راستای تحقق حکم برنامه سوم شهرداری تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مهم ترین هدف امضای این تفاهم نامه تحقق دیپلماسی شهری است گفت: دیپلمات‌ها و دست‌اندرکاران وزارت امور خارجه در سال‌های اخیر، درست مثل رزمندگان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس، وظیفه دفاع از کیان جمهوری اسلامی را در مجامع بین‌المللی بر عهده داشته‌اند. تلاش وزارت امور خارجه، صرف‌نظر از نتیجه که میتواند تحت تاثیر عوامل مختلف بین‌المللی باشد، بسیار ارزشمند است و باید مورد قدردانی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با بیان اینکه شهرداری تهران چه به‌ عنوان یکی از مهم ترین پایتخت‌های جهان، چه به مثابه ابرشهر تهران و چه به مثابه استان تهران یک ظرفیت بی‌نظیر و بسیار ممتاز برای ایفای نقش در مقیاس جهانی دارد و می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: از این جهت ما تهران را دارای ظرفیتی فراتر از فرصت‌های ملی می‌بینیم و امیدواریم که با دانش و تخصص و تلاش مدیران حوزه ارتباطات، شاهد نقش‌آفرینی موثرتر بین المللی شهرداری پایتخت باشیم.

رئیس کمیته اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: می‌توانیم رویداد تهران ١۴٠٠ را یک نقطه عطف بدانیم و از سویی نقش پارلمان های شهری و روستایی را نیز در قالب این تفاهم‌نامه ارتقا دهیم. یکی از مهم ترین ماموریت های هم نهاد دیپلماسی و هم نهاد مدیریت شهری (شورای شهر و شهرداری) استفاده بیشتر از همین ظرفیت ها است.

وی با تاکید بر اینکه تهران از نظر دیپلماسی گردشگری، فرهنگی و هنری یک استان و شهر بسیار توانمند است و می‌تواند به نوآوری‌ها و کارآفرینی‌های نوین دیپلماتیک تبدیل شود گفت: تنوع فرصت‌های فرهنگی در تهران و استقرار دیپلمات‌های دیگر کشورها در این شهر میتواند نقش‌آفرینی پایتخت ایران در جهان را متفاوت‌تر رقم بزند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم در مقیاس استان تهران هم بتوانیم زمینه‌ساز و تسهیل‌گر توسعه این قبیل ارتباطات خوب باشیم چرا که یکی از مأموریت‌های نهاد دیپلماتیک استفاده از ظرفیت‌های بین‌نهادی است. انشاءالله این روند به توسعه پایدار و بهبود وضعیت برای مردم تهران منجر شود.

در این جلسه شیخ الاسلامی ریاست دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه با تاکید بر ظرفیت علمی و پژوهشی دانشکده و این وزارتخانه از آماده‌ی توسعه همکاری های آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی استان تهران و مدیران شهری گفتند.

غلام حسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، با تاکید بر شعار تهران شهری برای همه، خاطر نشان کرد باید ظرفیت های دیپلماسی گردشگری تهران را ارتقا بدهیم و نسبت به شناخت فرصت های سرمایه گذاری و توریستی کلان شهر تهران، معرفی کامل تری در ابعاد بین المللی داشته باشیم. محمدی در ادامه از برنامه های این مرکز برای توسعه دیپلماسی شهری تهران گفت و ابراز امیداوری کرد که دانشکده وزارت امور خارجه در این راستا اثربخشی خوبی می تواند داشته باشد.

این تفاهم نامه به منظور ایجاد و توسعه همکاری های سه جانبه و بهره مندی از ظرفیت های مدیریتی، راهبردی، آموزشی و خدمات تخصصی و هم چنین انجام پروژه های مشترک تدوین و برنامه ریزی شده است. از جمله موضوعات مهم این تفاهم نامه همکاری در این تفاهم نامه، تهیه و تنظیم سند جامعه راهبردی روابط بین الملل و دیپلماسی شهری تهران، توسعه همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر بین المللی، تقویت جایگاه بین المللی کلان شهر تهران و همکاری های آموزشی می باشد.

کد خبر 4726871

منبع: مهر

کلیدواژه: الهام فخاری شورای شهر تهران شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آتش نشانی اربعین حسینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی اربعین 98 نیروی انتظامی آتش سوزی دادگاه عملیات امداد و نجات کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، جبرائیل رزمجو در همایش بین المللی و مدیریت ورزشی با رویکرد سلامت سازمانی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در رشته های مختلف ورزشی با تقدیم قهرمانان و پهلوانان عرصه های مختلف توانسته درخشش بی نظیر در کشور از خود به نمایش بگذارد.

استان اردبیل در رشته های مختلف ورزشی با تقدیم قهرمانان و پهلوانان عرصه های مختلف توانسته درخشش بی نظیر در کشور از خود به نمایش بگذارد.

وی به وجود اعضای هییت علمی شایسته و توانمند علوم ورزش در دانشگاه محقق اردبیل اشاره کرد و گفت: سال گذشته این همایش به صورت بین المللی و دعوت از اساتید برجسته کشورهای صاحب توانمندی و فن آوری و با رویکرد سلامت سازمانی در حال برگزاری است.

وی حضور دانشجویان خارجی را در این همایش امید افرین در تقویت مقوله ورزشی اعلام کرد و گفت: انجمن مدیریت ورزشی کشور در این همایش سنگ تمام گذاشته و همراهی خوبی را در این زمینه شاهد هستیم

وی به حضور مهمانان خارجی و پیشکسویت از استرالیا و دانشگاه کربلای عراق در این همایش بین المللی اشاره کرد و گفت: انجمن مدیریت علمی کشور با انتشار مجلات و همایت از مقالات چاپ شده در سطح ملی و بین المللی تلاش می کند تا حامی فعالان این عرصه باشد.

وی به حضور ورزش به عنوان عنصر مهم سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: در مقوله پیشگیری ورزش دارای ارزش و اهمیت بی نظیر است وحتی جلوتر از تحقیقات و مطالعات پزشکان باید به امر پیشگیری و سلامت روح و جسم با تکیه بر ورزش امیدوار بود.

وی به کارآمدی و ارتقا سازمانی نیز ورزش و تقویت روح و جسم ورزش دارای اهمیت بی نظیر است و در ترویج این موضوع نیز تلاش انجام داد.

رزمجو گفت: در بسیاری از کشورها ساعات خاصی برای ورزش کارکنان و دانشگاهیان و گروه‌های دانش آموزی پیش بینی می شود تا بتوانند همچون گروه‌های سالمند بانشاط و سرزنده ادامه حیات داده و در بهره وری بیشتر نیز نقش بی بدیل خود را انجام دهند

کد خبر 6099294

دیگر خبرها

  • ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد
  • بهترین فن کویل‌های بازار را بشناسید
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند