Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- مرکز آمار ایران اعلام کرد، نرخ تورم سالیانه منتهی به شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال به ۴۲.۷ درصد رسیده است.

 نرخ تورم نقطه‌ای شهریور ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ٦,٦ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه‌های عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ٤٥.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ و 30.7 درصد بوده و نرخ تورم نقطه‌ای هر دو گروه عمده در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است.

تغییرات تورم نقطه ای

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم نقطه‌ای در شهریور ماه ١٣٩٨ به عدد,35 درصد رسیده است یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 35 درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده ­اند.

کاهش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه شهریور ١٣٩٨ به � ,٥ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، 0.1 واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ١.٤- درصد و ١.٤ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری � ,٦ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل 0.1 واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی 0 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 0.3 واحد درصد کاهش داشته است.

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. نرخ تورم سالانه شهریور ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به ٤٢,٧ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 0.5 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ٤١,٩ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل 0.5 واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٤٧.٤ درصد بوده که نسبت به ماه قبل 0.8 واحد درصد افزایش داشته است.

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی