Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

۱۸میلیون دانشجو و دانش‌آموز راهی مراکز علمی شدند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در آیین زنگ مهر مدرسه شریعتی همدان صحبت می کرد با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش از وجوه پیروزی انقلاب است، گفت: سال تحصیلی جدید با حضور چهار میلیون دانشجو و ۱۴ میلیون دانش آموز آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور غلامی همچنین در آیین گشایش نشست‌های جهانی راه ابریشم در همدان گفت: جاده ابریشم در طول تاریخ راه انتقال و مبادله علم و فرهنگ، توام با مبادلات تجاری، از چین تا ایران، یونان و روم بوده است.
وی افزود: تاریخ جهان نشان می‌دهد حوزه‌های علم و دانش در ایران، یونان، روم و چین شکل گرفته است که نزدیکی ایران و یونان و روم مبادلات را آسان و دوری چین مبادلات را سخت کرده است.

آغاز کنفرانس جهانی راه ابریشم در همدان
امروز کنفرانس جهانی راه ابریشم با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همدان آغاز شد؛ در این کنفرانس کارشناسانی از ۱۶ کشور عضو جاده ابریشم حضور دارند.
جینگ فنگ معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو در آغاز به کار این رویداد گفت: ایران شریک مهمی در پیاده‌سازی اهداف کنوانسیون میراث جهانی یونسکو است.
در این همایش همچنین تفاهم‌نامه همکاری کمیسیون فرهنگی یونسکو با شهرداری همدان منعقد و پیام صلح و دوستی با شعار«پرنده‌ات را به آشیان برگردان» از اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان به جهانیان ارسال شد.

آموزش‌وپرورش مصمم به حذف تنبیه بدنی از مدارس
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت ذاتی دانش آموزان، تعامل بر پایه احترام، عزت‌نفس و حفظ شان اجتماعی آنان گفت: این وزارتخانه مصمم به حذف تنبیه بدنی از مدارس است.
رضوان حکیم زاده که به یاسوج رفته بود، اظهار داشت: یکی از محورهای مهم برای نهادینه کردن این رویکرد مثبت در سطح مدارس، توانمند سازی معلمان و تبدیل فضای مدارس به یک محیط امن توام با نشاط و شادابی برای دانش آموزان خواهد بود.

مونسان: درآمد ۴۰ میلیارد دلاری گردشگری را دنبال می‌کنیم
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درآمد ارزی ۱۱.۸ میلیارد دلاری سهم گردشگری کشور عدد دست یافتنی است و در تلاش هستیم بتوانیم این رقم را به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.
وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال تدوین یک برنامه هستیم تا بر اساس آن نیازها را مشخص و گزارش را به دولت و مجلس تقدیم کنیم.
 

اسلام هراسی از اهداف شوم آمریکا
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمریکا را کشوری تروریست پرور خواند و گفت: هدف اصلی آمریکا اسلام هراسی در دنیا است.
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در جریان بازدید از مجتمع فولاد روهینا دزفول افزود: آمریکا مرکز تروریست پروری است و با هدف ضربه زدن به اسلام، داعش را ایجاد کرد.
وی با اشاره به سالروز عملیات تروریستی رژه اهواز گفت: ادعای حمایت ایران از تروریسم یک ادعای واهی است و آمریکا قصد دارد با این ادعاها و فرافکنی ها جنایات خود را بپوشاند.

جمع‌آوری بیش از ٢٠٠ قبضه سلاح غیرمجاز در ایرانشهر
دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان ‌گفت: بیش ‌از ٢٠٠ قبضه سلاح غیرمجاز به همراه مهمات از سطح این شهرستان در سه ماهه اخیر جمع‌آوری شده‌است.
جمع‌آوری این تعداد سلاح در سنوات اخیر و در این بازه زمانی بی‌سابقه بوده است.

اعلام اعضای کمیته ویژه بررسی تابلوهای مزین به نام شهدا
در پی ایجاد کمیته ویژه بررسی تابلوهای مزین به نام شهدا، اعضای این کمیته مشخص شدند که شامل حسن خلیل آبادی، محمد سالاری،  حجت نظری و زهرا صدر اعظم نوری است.
به پیشنهاد رییس کمیسیون نظارت و حقوقی (سید ابراهیم امینی) و با حکم رییس شورای شهر تهران (محسن هاشمی) مسئولیت کمیته ویژه بررسی تابلوهای مزین به نام شهدا به سخنگوی شورای شهر سپرده شده است.

مناسب سازی فضای پایتخت برای تردد دوچرخه و اسکوتر
پیروز حناچی شهردار تهران از معاون حمل و نقل و ترافیک خود خواست که فضای شهر برای تردد هرچه مناسب‌تر دوچرخه و اسکوتر (وسیله‌ای دارای دوچرخ) آماده شود.
به گفته وی، با آغاز بازگشایی مدارس بیش از ۳۰ درصد به ترافیک افزوده می‌شود.

موضوع شخصی علت درگیری مسلحانه تایباد
امروز خبری از درگیری مسلحانه در منطقه مرزی تایباد منتشر شد که حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در این باره گفت: درگیری مسلحانه بین دو گروه در تایباد بر سر موضوعات شخصی بوده و هیچ ربطی به مسائل مرزی نداشته است.
وی افزود: این درگیری بین دو گروه ۱۵ نفره رخ داده بود و طبق آخرین اطلاعات در پی تیراندازی ها دو تن جان خود را از دست داده است و تعدادی نیز مصدوم شده اند.

انتشار دوباره بوی نامطبوع الکل‌سازی در اهواز
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به جریان افتادن دوباره پرونده کارخانه الکل‌سازی رازی در مراجع قضایی، گفت: منشاء بوی نامطبوع در روزهای اخیر در اهواز، ناشی از پساب (ویناس) کارخانه الکل‌سازی رازی است.
شکایت از کارخانه الکل سازی رازی در سال های گذشته در مراجع قضایی مطرح شده و رای نهایی نیز صادر شده بود، اما این شرکت متعهد شده بود اقداماتی برای کاهش آلودگی خود انجام دهد که این امر تاکنون محقق نشده است.

افزایش وسعت دریاچه ارومیه بیش از ۱۱۰۰ کیلومترمربع
آنطور که فرهاد سرخوش رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفته، مساحت دریاچه ارومیه به ۲ هزار و ۸۳۵ کیلومترمربع رسیده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک‌هزار و ۱۱۳ کیلومترمربع افزایش دارد.
تراز دریاچه ارومیه نیز طبق آخرین پایش به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۳۱ سانتی‌متر رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته یک متر و چهار سانتی‌متر افزایش دارد.

ثبت بیش از ۵۰ هزار پرونده جرائم فضای مجازی در کشور
به گفته سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی، برداشت های اینترنتی، هتک حیثیت، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی در صدر جرایم فضای مجازی قرار دارد و در این رابطه بیش از ۵۰ هزار پرونده جرائم فضای مجازی در ۶ ماهه نخست امسال در کشور ثبت شده است.
وی تاکید کرد:نزدیک ۷۰ درصد از این جرایم در پلیس فتا کشف شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

برخی نمایندگان مجلس، محیط زیست را معامله می‌کنند
معاون توسعه مدیریت حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست در مجلس شورای اسلامی و ذکر اینکه در مدت زمان ۱۵ روز به ۲۰ سوال پاسخ داده و در قالب ۳۰۰ صفحه گزارش ارائه کردیم گفت: برخی دنبال موضوعات دیگری بودند که اگر به یکی از سه درخواست آنها موافقت می کردیم بحث تحقیق و تفحص بسته می شد.


آغاز مرگبار پاییز برای گوزن‌های مینیاتوری مازندران
پاییز ۹۸ برای محیط‌زیست مازندران با مرگ دو راس گوزن مینیاتوری موسوم به " شوکا " در زیستگاه و پناهگاه حیات وحش چهاردانگه کیاسر در شهرستان ساری شروع شد.
نسل شوکا به دلیل تخریب گسترده و تغییر کاربری عرصه های جنگلی شمال کشور به مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی، همچنین شکار غیرمجاز به شدت کاهش یافته و در آستانه انقراض قرار دارد.

گزارش‌های منتخب
گزارشی باعنوان "جلوه های زیبای کوچ عشایر در کهگیلویه و بویراحمد" از دفتر گچساران به زندگی عشایر این استان که در فصل کوچ از مناطق ییلاقی استان اصفهان، فارس،چهارمحال بختیاری و شمال کهگیلویه و و بویراحمد به سوی مناطق قشلاقی جنوب کهگیلویه و بویراحمد و استان های خوزستان و بوشهر عبور می کنند پرداخته است.
همچنین خراسان رضوی با انتشار گزارشی باعنوان "خراسان در مسیر شناخت سرداران شهید دفاع مقدس" با بیان رشادت های رزمنگان درسالهای جنگ تحمیلی اعلام کرده این استان ۳۸۰ سردار شهید در مسیر پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی و دفاع کیان کشور تقدیم کرده است.
"دفاع مقدس، حماسه درخشان تاریخ ایران" عنوان گزارشی از مرکز اصفهان است که جنگ نابرابر هشت ساله علیه ملت ایران که با رشادت رزمندگان و فرزندان این آب و خاک به شکست دشمن تا دندان مسلح بعثی انجامید را کارنامه ای درخشان در تاریخ ایران دانست.
"سماق؛ گنج نهفته در کویر" نیز عنوان گزارشی دیگر ازمرکز خراسان شمالی است که دران به معرفی گیاه دارویی سماق پرداخته وان را گنج نهفته و ظرفیت اقتصادی مغفول معرفی کرده که می‌تواند بسترساز توسعه و اشتغال شود.
مرکز شیراز در گزارشی باعنوان "بودن یا نبودن ایمنی در مدارس غیر انتفاعی ، مسئله این است" ایمنی مدارس به‌ ویژه در فصل سرما که استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر است، را از دغدغه‌های مردم و مسئولان معرفی می کند.
گزارش "چرا همه می‎خواهند پزشک شوند؟!" از دفتر بروجرد به تعریف ناصحیح از پایگاه اجتماعی مشاغل و مشخص نبودن منزلت اجتماعی شغلهای میانی و مشاغلی مبتنی بر مهارت و فن ورزی پرداخته که  باعث می شود در هر شرایطی تب و تاب به سمت مشاغل با بالاترین پایگاه اقتصادی و اجتماعی همواره در راس توجه باشد و همگان تلاش می کنند تا شاید به آن پایگاه ایده آل که تامین کننده کرامت، شان و منزلت اجتماعی و متعاقبا تامین کننده پایگاه اقتصادی شان است برسند.
"صدای پای مهر" نیز عنوان میزگردی است از دفتر مهاباد است که دران به ایجاد نگرش مثبت و پویا در دانش‌آموزان، تقویت انگیزه تلاش و تحصیل، کاهش دغدغه، اضطراب و تردید و زدودن آثار بدبینی نسبت به درس، مدرسه، کلاس و معلم و سرانجام آشنایی با شخصیت و دیدگاه‌های همکلاسی‌های جدید می‌تواند در این روزها تبدیل به خاطره‌ای خوشایند در ذهن دانش‌آموزان شود پرداخته است.
"سیاه‌چادرهای بی‌میهمان" نام گزارشی از مرکز کرمانشاه است که درباره سیاه‌چادرهای عشایر کرمانشاهی صحبت کرده واینکه چرا از غافله گردشگری جا مانده و به دلیل موانع سر راه، تاکنون نتوانسته‌اند گردشگری را در خود جای دهند.
گزارشی باعنوان "احزاب قزوین و انتظار طولانی برای خانه‌دار شدن" از مرکز قزوین به بحث تاسیس خانه احزاب در استان قزوین پرداخته و در آن مباحثی در خصوص ضرورت تاسیس این خانه را بیان کرده است.
مرکز قم در گزارش " وقتی قلم علما مشق شهادت می‌نویسد" به بازخوانی حضور علما و روحانیون در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس پرداخته است.

۱۳۵۲/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سال تحصیلی جدید همدان جاده ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه

در این مسابقه سالانه که در ۱۰ بخش رنگی، تک رنگ، منظره، سفری، چیدمان، دنیای حیوانات، زندگی روزمره، هنر بیجان، ریزنگار، قدرت و در سه رده سنی برگزار می‌شود، زهرا عطاریانی در رده سنی ۱۰ تا ۱۳ سال و در دو بخش منظره و زندگی روزمره در این نمایشگاه پذیرفته شده است.

امسال عکس‌های پذیرفته شده این نمایشگاه از میان ۱۶ هزار و ۱۷۱ عکس دریافتی از ۵ هزار و ۶۷۱ عکاس از ۴۳ کشور جهان انتخاب شده که ابتدا در شهر مسکو و سپس در چند شهر بزرگ از جمله سن پترزبورگ به نمایش عمومی درخواهد آمد. این نهمین موفقیت بین المللی این هنرآموز نوجوان ایرانی است.

علاقه‌مندان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده عکس‌های منتخب از تاریخ ۲۶ تیرماه جاری به پایگاه اطلاع رسانی مسابقه به نشانی www.noframes.photos.ru مراجعه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند