Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان از محکوم کردن حمله اخیر پهپادهای یمن به پالایشگاه‌های نفتی آرامکو خودداری کرد.

اخبار بین الملل- به گزارش شبکه المیادین، جبران باسیل دوشنبه شب در سخنانی گفت که «من نمی‌توانم حمله صورت گرفته به تاسیسات نفتی آرامکو را محکوم کنم، چون حمله به بیمارستان یمن هم (از سوی جامعه بین‌الملل) محکوم نشده بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده‌های ائتلاف سعودی مردادماه سال گذشته بیمارستانی را در شهر الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار داده بودند که در پی آن حدود 60 نفر از غیرنظامیان کشته و بیش از 120 نفر زخمی شدند.

ارتش یمن در تاریخ بیست و سوم شهریورماه سال جاری نیز با استفاده از 10 پهپاد تهاجمی خود، دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکوی عربستان را هدف قرار داد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم چند روز پیش در واکنش به محکومیت‌های بین‌المللی علیه یمن به دلیل انجام حملات پهپادی اخیر به شرکت آرامکو بیانیه‌‌ای «مهم» صادر و در آن اعلام کرده بود که جامعه جهانی باید به جای محکوم کردن یمنی‌ها، جنایت و کشتار چند ساله سعودی‌ها در یمن را محکوم کنند.

در این بیانیه آمده است: «جامعه جهانی با چه منطقی به خود اجازه می‌دهد که به نفع متجاوز بیانیه محکومیت‌آمیز صادر کند، اما در برابر جنایت (عربستان و ائتلاف آن) در حق ملت یمن اعم از کشتار، محاصره، قحطی و گرسنگی، ویرانی و فاجعه انسانی ساکت است».

عبدالسلام تاکید کرد که محکوم‌کنندگان عملیات یمن در 14 سپتامبر(حمله 10 پهپاد یمن به دو پالایشگاه بقیق و خریص شرکت نفتی آرامکو) با صدور بیانیه‌های خود در حمایت از عربستان، در واقع خودشان را محکوم کردند و طرفداری ذلت‌بار خود از یک کشور متجاوز را نشان دادند. این بیانیه‌های محکومیت‌آمیز به منزله تشویق جنایتکار به ادامه جنایت‌هایش در حق ملت یمن است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لبنان یمن آرامکو وزیر خارجه لبنان پهپادهای یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اظهار نظر رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا که اتهامات بسیار جدی را علیه وادا در ارتباط با پرونده ۲۳ شناگر چینی وارد کرده، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بیانیه ای منتشر و در اختیار رسانه ها قرار داد.

وادا در بیانیه خود تاکید می کند: اتهامات آقای تیگارت انگیزه سیاسی دارد و با هدف تضعیف فعالیت این نهاد بین المللی برای محافظت از ورزش پاک در سراسر جهان ارائه شده و تاکید می کند که نظرات وی مضر و بدون هیچ گونه مدرکی ارائه شده است.

آژانس مبارزه با دوپینگ چین در سال ۲۰۲۱، ۲۳ شناگر را که نمونه آنها مثبت بوده بدون در نظر گرفتن محرومیت، از اتهام دوپینگ مبرا دانسته و دلیل مثبت شدن نمونه آنان را آلودگی محیطی اعلام کرد. پس از آن وادا به پرونده ورود کرد و پس از بررسی توسط پژوهشگران مختلف بین المللی در حوزه دوپینگ وادا تصمیم چین را پذیرفت . پس از مشخص شدن تصمیم وادا آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا مدعی تبانی وادا و چین گردیده و اتهامات سنگینی را به مسئولین وادا وارد کرد. اما از اوایل سال ۲۰۲۳ به گفته مسئولین وادا چندین بار از آمریکا خواسته اند که مدارک خود را در این خصوص ارایه نمایند ولی تا کنون هیچ مدرکی ارایه نشده است.

در انتهای این بیانیه آماده است : لازم به ذکر است که به دنبال ادعاهای آقای تایگارت، وادا چاره ای جز ارجاع این موضوع به مشاور حقوقی خود برای اقدامات بیشتر ندارد.

کد خبر 6087457

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد