Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@00:56:08 GMT

کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت یک واقعیت است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۷۷۹۷

کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت یک واقعیت است

حسینعلی شهریاری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا گفت: واقعیت این است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های مختلف کمبود نیروی انسانی دارد.

وی افزود: سعید نمکی وزیر بهداشت در حال تلاش است ولی کمبود منابع جدی است و تمام دانشگاه‌ها کمبود منابع دارند و برای تامین ضروریات بودجه‌ای مشکل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تاثیرپذیری حوزه بهداشت و سلامت از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی، دولت محدودیت منابع دارد و در مورد استخدام نکردن نیرو یا جذب دانشجویان بیشتر گناهکار نیست. وقتی منابع بودجه کم است به طور طبیعی، منابع حوزه سلامت هم کاهش پیدا می کند.

وی در مورد درخواست برخی برای ورود مجلس به موضوع کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: مجلس نمی تواند ورود کند چون استخدام نیرو بار مالی دولت را افزایش می دهد و خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است و حتی در صورت تصویب در مجلس، شورای نگهبان آنرا برخواهد گرداند. نیروی انسانی باید از طریق لایحه دولت پیگیری شود و مجلس نمی تواند به دولت بگوید نیرو استخدام کن چون برای دولت بار مالی دارد.

احمد نجاتیان، مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره کمبود پرستار در مراکز درمانی گفته بود: مراکز درمانی کشور با کمبود ۱۰۰ هزار پرستار رو به رو هستند که با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت تا ۴ سال آینده با توجه به مجوز جذب ۹ تا ۱۰ هزار پرستار در سال بخشی از این کمبودها برطرف می‌شود.

سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا اعلام کرد: آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای استخدام ۱۰ هزار نیروی مورد نیاز، به صورت همزمان با سایر دستگاه های اجرایی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آزمون استخدامی سهمیه کنکور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران

با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل نمایندگان در سال جاری اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم